Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ویژه برنامه‌های هفته میلاد را برای اصحاب رسانه تشریح كرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بعدازظهر امروز دوشنبه(٢٧ آذرماه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) كه در دارالتولیه این آستان برگزار شد با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امیداوریم با همكاری شخصیت های حوزوی و دانشگاهی این وحدت به مرحله تحقق برسد و بركات آن را ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما در سرزمین ایران اسلامی باتوجه به آمار ٦٠٠٠هزار بقاع متبركه داریم، در بین این امامزادگان جایگاه و منزلت شاه عبدالعظیم الحسنی كاملا متمایز است و همانطور كه همه می دانند در همه عرصه های مختلف این شخصیت بزگوارر امین امام زمان خود است، تنها امامزاده ای كه از رهگذر زیارت آن می توان به مثابه زیارت كربلا یاد كرد امازاده عبدالعظیم الحسنی(ع) است.

سلیمی تاكید كرد: بارگاه عبدالعظیم الحسنی(ع) علاوه بر اینكه یك مركز زیارتی است یك مركز علمی نیز به شمار می رود، وجود مراكز علمی در این آستان از جمله آسمان نما، مركز نجوم، كتابخانه و مجتمع حكمت نشان می دهد كه این آستان در كار علمی هم دستی دارد.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) یادآور شد: از ابتداء ربیع الثانی به مدت یك هفته مراسم جشن میلاد عبدالعظیم الحسنی را خواهیم داشت و از این فرصت كه دشمن در آن به فرهنگ ما حمله كرده است باید استفاده كنیم و سبك زندگی ایرانی اسلامی را به جوانان معرفی نماییم و امید است این امر در زندگی اجتماعی افراد تاثیر داشته باشد.

وی افزود: برای این یك هفته ٧٢ برنامه در نظر گرفته شده است كه در آن جشن تكلیف بچه های شهرری تا عیادت بیماران در بیمارستان ها را خواهیم داشت، همچنین جوانان قرآنی ما در این هفت روز در محله های شهرری حضور پیدا می كنند و برنامه خواهند داشت، از سوی دیگر برای احترام به شهداء برنامه ای در روز پنج شنبه این هفته خواهیم داشت كه از خانواده معزز شهداء تجلیل می شود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) تصریح كرد: یلدا امسال دقیقا مصادف با چهلمین روز زلزله غرب كشور است به همین منظور ویژه برنامه قرآنی با قاریان ممتاز بین المللی خواهیم داشت تا یاد و خاطره این هموطنان گرامی داشته شود و در صبحگاه جمعه نیز برنامه دعای ندبه ویژه ای خواهیم داشت و سپس به سراغ نماز جمعه می رویم.

سلیمی خاطرنشان كرد: هئیتی برای خردسالان نیز در نظر گرفته ایم كه در این یك هفته مراسم خاصی نیز دارند و در این برنامه ها برای فرزندان شهداء مدافع حرم یك مراسم خوبی را نیز می گیریم، همچنین در تعویض پرچم بارگاه كه یك موضوع مهم برای همه مردم است در شب تولد این آئین نیز انجام می شود و به صورت زنده هم از تلویزیون نیز این مراسم پخش می شود و از مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علوی بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: استقرار خادمین در فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز یكی از برنامه های ما است كه از میهمانان خارجی و ایرانی استقبال می شود و این موضوع بسیار جذاب نیز بوده است، همچنین پزشكان و اطباء كوثر نیز به مناسبت این ایام برنامه ای را اتخاذ كردند كه به صورت رایگان در روز میلاد در خدمت مردم عزیز هستند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) افزود: موزه آستان مقدس هم كه بسیار نفیس است به صورت رایگان برای مردم بازگشایی می شود و كتابخانه آستان كه بسیار هم غنی می باشد نیز برای بازید عموم آزاد خواهد بود، آسمان نما حرم نیز در روز میلاد با تخفیف ٥٠درصدی نیز در خدمت مردم است و بخش نجوم آستان نیز به صورت رایگان برای بازدید مردم خواهد بود.

سلیمی تصریح كرد: شكوفه های قرآنی نیز بخش مهمی است كه برای آن نیز یك جشن كودكانه خواهیم داشت، دیدار كاركنان آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع) با تولیت برای تسریع در خدمات رسانی بیشتر به زائران نیز جزء برنامه های دیگر ما است.

وی اظهار كرد: به دلیل غفلت حضور بانوان در برخی از مراسم ها ما سعی كردیم كه كرسی های تلاوت را مخصوص بانوان برگزار كنیم، در هفته ولادت عبدالعظیم الحسنی(ع) برنامه بازید از كارگاه ساخت حرم جدید عبدالعظیم الحسنی(ع) را برای مردم خواهیم داشت كه طرح استاد فرشچیان است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به نامه ای بسیار مهم از سوی امام رضا(ع) خطاب به عبدالعظیم الحسنی(ع) توضیح داد: این نامه به ثبت ملی رسیده است و سعی كردیم این نامه را به زبان های مختلف فارسی اردو، انگلیسی و.. ترجمه كرده و به انواع سفارتخانه ها ارسال كنیم، پیرو این موضوع مسابقه حفظ پیام امام رضا(ع) هم در نظر گرفته شده است.

سلیمی در خصوص دیگر مسابقه این هفته میلاد افزود: از كتاب مفاتیح الجنان با عنوان طرح كریم یك مسابقه در نظر گرفته شده است كه یكی از مسابقات فرهنگی ما خواهد بود.

وی با اشاره به طرح معرفی كتاب حكمتانه عبدالعظیم الحسنی(ع) ادامه داد: در طول این یك هفته جشن اثری با عنوان "حكمتنامه عبدالعظیم الحسنی(ع)" را خواهیم داشت، در این كتاب یكصد حدیث معتبر با ترجمه و شرح آن آمده است كه توسط تولیت این آستان نوشته شده است كه در مدارس منطقه و بین نماز جماعت و در آستان مقدس شرح داده می شود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) عنوان كرد: یك نمایشگاه فرهنگی هم در ایستگاه شهرری با عنوان "نقش ارادت" برپا می شود كه آثار هنری هنرمندان در آنجا به نمایش گذاشته می شود.

سلیمی اضافه كرد: در كانال تلگرام آستان مسابقه "ذكر خاطرات" را هم داریم كه یكی دیگر از مسابقات این هفته جشن ما است، از كتاب "حكمتنامه" نیز یك مسابقه را فراهم كردیم كه علاقمندان می توانند آثار خود را ارسال كنند.

وی در خصوص همكاری با آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش برای معرفی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) همكاری خوبی داشته و مسابقه "سیره شناسی شاه عبدالعظیم الحسنی(ع)، مسابقه نامه امام رضا(ع) و مسابقه "سیره اهل بیت(ع)" از جمله اقدامات آموزش و پرورش بوده است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: در تعدای از اماكن شهرری نیز نمایشگاه هایی با معرفی شخصیت شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) نیز خواهیم داشت.

سلیمی در رابطه با خدمات پزشكی در این هفته عنوان كرد: به خادمان بیمار یا بازنشسته آستان نیز در این ایام سر خواهیم زد، در راستای برنامه های كودك و نوجوان نیز یكی از مراكز حضور نمایندگان و خادمان ما تلویزیون خواهد بود زیرا باید به زبان خود آستان با مردم حرف زد.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی هم در روز میلا خادمان ما حضور پیدا می كنند و این روز را از تریبون مجلس تبریك می گویند، همچنین شهردار تهران و اعضاء شورای اسلامی شهر در روز میلاد  در این آستان حضور پیدا می كنند و در جلساتی كه با تولیت و شهردار تهران گذاشته می شود مشكلات این منطقه مطرح خواهد شد.

وی تصریح كرد: از دیگر برنامه های ما حضور خادمان افتخاری در مدارس است، خادمان با این حضور نه تنها شخصیت شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) را معرفی می كنند بلكه بسته های افتخاری را هم به دانش آموزان هدیه می دهند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: در بخش خادم افتخاری نیز  "جشنواره نباء عظیم رسانه ای" را خواهیم داشت كه در آن اصحاب رسانه، صدا وسیما، خبرگزاری ها، رسانه های مكتوب و شبكه های اجتماعی نیز حضور می یابند تا ارتباط بیشتری با آستان فراهم شود.

سلیمی در پاسخ به شبستان مبنی بر دیدار مسئولین و خادمان آستان با رهبر معظم انقلاب نیز افزود: تقاضا برای دیدار با رهبری مطرح شده است اما پاسخی هنوز دریافت نكرده ایم.

لازم به ذكر است در پایان تفاهم نامه‌ای بین آستان و رسانه‌های شبكه قرآن، رادیو قرآن و خبرگزاری ایكنا و همچنین تفاهم نامه‌ای با پایگاه خبری شیعه و بسیج صدا و سیما به امضاء رسید.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۵۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه بازی تراکتور و استقلال| حضور مربیان تیم ملی و شعار هواداران تراکتور علیه مربی و بازیکن استقلال

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های تراکتور و استقلال در چارچوب هفته بیست و پنجم از ساعت ۱۷ در ورزشگاه یادگار امام به مصاف هم رفتند.

*آرمین سهرابیان در فهرست 20 نفره استقلال نیست و در این بازی فرصت بازی ندارد.

*پیش از شروع بازی و در حین گرم کردن تیم‌ها، هواداران تراکتور شعار‌های تند و خارج از ادب علیه تیم استقلال و پیمان بابایی سر دادند. در ادامه این شعارها علیه مهدی هاشمی نسب هم ادامه پیدا کرد.

*سید حسین حسینی که از این بازی محروم است در ورزشگاه حضور دارد و از روی سکو‌ها بازی را تماشا خواهد کرد.

*آندرانیک تیموریان و آلین دینکا مربیان تیم ملی برای تماشای بازی به ورزشگاه یادگار امام رفتند.

*در حالی که استقبال خوبی تا ساعتی قبل از شروع بازی انجام نشده بود در فاصله باقیمانده موج هواداران به ورزشگاه رسیدند و حتی بعد از آغاز بازی هم تماشاگران در حال ورود به ورزشگاه هستند و بالغ بر ۳۰ هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.

*محمدجواد کیاء، پیمان بابایی، جعفر سلمانی، امید حامدی‌فر، آرمان رمضانی، سامان تورانیان، میلاد فخرالدینی، امیرعلی صادقی و محمدحسین زواری بازیکنان ذخیره استقلال هستند.

*احسان مرادیان، امیررضا جدی، سیامک نعمتی، سجاد آشوری، میلاد کر، سعید کریم آذر، میلوس دلتیچ، مهدی عبدی و امرحسین حسین‌زاده بازیکنان ذخیره تراکتور هستند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاشیه بازی تراکتور و استقلال| حضور مربیان تیم ملی و شعار هواداران تراکتور علیه مربی و بازیکن استقلال
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • تصاویر | بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا در ایران!
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر