Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نادر موسیوند، معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون موردی از مرگ بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن در این شهرستان گزارش نشده است.

وی افزود: این در حالی است که سال گذشته در مجموع ۱۱ نفر از شهروندان بروجردی بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با آمار جمعیتی شهرستان بروجرد تکان‎دهنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بررسی عوامل دخیل در مرگ خاموش گفت: وجود نقیصه در خروجی وسایل گرمایشی و آبگرمکن‎ها و اقدامات غیر استانداردی مانند استفاده از گاز خوراک‎پزی برای گرما بخشیدن به محیط از مهمترین عوامل دخیل در این باره هستند.

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد بر ضرورت توجه هر چه بیشتر در استفاده از وسایل گرمایشی تاکید و خاطر نشان کرد: همچنین توصیه می‎شود که شهروندان به هیچ عنوان از بخاری‎های بدون دودکش خصوصأ در منازل مسکونی و اماکن تجاری استفاده کنند.

موسیوند با غیر ایمن خواندن لوله‎های آلومینیومی برای خروجی وسایل گرمایشی، آبگرمکن‎ و هود افزود: این لوله‎ها به دلیل جنس بسیار نازک پس از چند روز دچار درز و سوراخ می‎شوند و به این ترتیب گاز به راحتی وارد فضا می‎شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اطلاع‎رسانی و آموزش‎دهی در خصوص نحوه استفاده از وسایل گرمایشی اشاره و تاکید کرد: خوشبختانه اداره آموزش و پرورش در این زمینه تعامل خوبی با سازمان آتش‎نشانی دارد.

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد گفت: در این راستا امسال یک دوره آموزش تئوری برای مدیران مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان برگزار شده و در آن الفبایی از علم آتش‎نشانی و آشنایی با خاموش‎کننده‎ها و کپسول‎های آتش‎نشانی آموزش داده شده است.

موسیوند بیان کرد: در کنار مطالب یاد شده، نکات ایمنی درباره وسایل گرمایشی و علائم گاز منواکسید کربن و آموزش‎هایی درباره قبل، حین و بعد از زلزله به مدیران مدارس بروجرد ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین در تعاملی بین سازمان آتش‎نشانی با مدارس شهرستان بروجرد پس از مکاتبه از سوی مدیران، مربیانی از سوی این سازمان به مدارس اعزام می‎شوند و علاوه بر بازدید از ساختمان، احصاء نواقص ایمنی و بررسی خروجی وسایل گرمایشی، آموزش‎های لازم را به کارکنان مدارس و دانش‎آموزان ارائه می‎دهند.

معاون عملیات سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی بروجرد تصریح کرد: همچنین از ظرفیت رسانه‎ها به منظور اطلاع‎رسانی و افزایش سطح آگاهی شهروندان با هدف جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی نظیر آتش‎سوزی، نحوه صحیح استفاده از وسایل گرمایشی و جلوگیری از مرگ خاموش بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن بهره می‎بریم.

انتهای پیام/د

 از ابتدای امسال مرگ خاموشی در بروجرد رخ نداده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر بهرامی هدف از این رویداد ترغیب دانش‌آموزان وشهروندان به رعایت فرهنگ ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسواران برشمرد.

او تصریح کرد: راهبرد افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است و در همین راستا اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله، آموزش و پرورش، پلیس راهور، سازمان تبلیغات، صداوسیما، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از افراد اصلی هدف در آموزش‌های ایمنی ترافیکی هستند، گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه امسال نیز در پارک ترافیک شهرداری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • مرگ یک نفر در بروجن به علت گازگرفتگی
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان