Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قطع ارتباط نيروهاي جبهه مقاومت در مسير ارتباطي «الميادين - البوکمال» هدف نخست عناصر تروريستي در اين عمليات بود اما با هوشياري نيروهاي جبهه مقاومت اين حملات پس از درگيري هاي سنگين به طور کامل دفع شد.
به گزارش مشرق، در 48 ساعت گذشته، دهها تن از عناصر تروريستي داعش در شرق رود فرات و حومه شهرک «هجين» حملات گسترده اي را عليه مواضع نيروهاي جبهه مقاومت براي اشغال شهرک هاي «الصالحيه و الرمادي» انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطع ارتباط نيروهاي جبهه مقاومت در مسير ارتباطي «الميادين - البوکمال» هدف نخست عناصر تروريستي در اين عمليات بود اما با هوشياري نيروهاي جبهه مقاومت اين حملات پس از درگيري هاي سنگين به طور کامل دفع شد.
تروريست هاي داعش پس از متحمل شدن خسارت هاي سنگين و ناکامي در مرحله نخست عمليات، حملات گسترده تري را با تجهيزات بيشتر عليه نيروهاي جبهه مقاومت ترتيب دادند و توانستند ارتفاعات شرقي مشرف بر شهرک هاي «الصالحيه و الرمادي» را به اشغال خود در بياورند.

با اشغال اين ارتفاعات، امنيت مسير ارتباطي «الميادين - البوکمال» در ساحل غربي رود فرات تا حدودي تحت تاثير قرار گرفت و انتقال نيرو و تجهيزات را به سمت محور جنوبي با مشکل روبه رو کرد اما نيروهاي جبهه مقاومت به سرعت براي پاکسازي مناطق وارد عمل شدند.
نيروهاي اعزامي از شهرهاي الميادين و البوکمال پس از درگيري هاي سنگين در نهايت توانستند تروريست ها را عقب برانند و آنان را به سمت شرق رود فرات متواري کنند و ساعتي قبل مواضع خود را در مناطق آزاد شده تثبيت کردند. در جريان درگيري ها حدود 60 تن از عناصر تروريستي داعش به هلاکت رسيدند و دهها تن ديگر مجروح شدند.
يک منبع ميداني در شرق ديرالزور در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عناصر تروريستي در گام نخست درصدد بودند با اشغال شهرک هاي «الصالحيه و الرمادي» مسير ارتباطي شهرهاي الميادين و البوکمال را قطع کنند و در ادامه راه را براي ورود به مناطق بياباني جنوب غرب ديرالزور باز کنند.

اين منبع ميداني با بيان اين که تروريست هاي محاصره شده در بيابان هاي جنوب غرب ديرالزور مساحت وسيعي را در اشغال خود دارند، گفت: هدف نهايي تروريست ها در اين عمليات باز کردن مسير براي ورود به بيابان هاي جنوب غرب ديرالزور و نجات فرمانده هان گرفتار شده داعش در اين محور بود.
به گزارش مشرق، در حال حاضر، تعداد قابل توجهي از فرمانده هان ارشد گروه تروريستي داعش در صحراي جنوب غرب ديرالزور در محاصره نيروهاي جبهه مقاومت هستند و در اين عمليات هم تلاش ها براي نجات و انتقال آنان به شرق رود فرات با شکست مواجه شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد

مقام نظامی لبنان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت، عملیات رژیم صهیونیستی علیه رفح در صورت وقوع، منجر به کشتارهای بیشتر و بحران انسانی بزرگی خواهد شد که ضمن برانگیختن خشم گسترده جهانی، جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت.

ژنرال «منیر شحاده»، رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان و هماهنگ کننده سابق دولت لبنان در سازمان ملل (یونیفیل) در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح و خطرات انسانی آن در صورت نپذیرفتن توافق آتش‌بس مورد تایید حماس که روز دوشنبه توسط اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام شد، گفت: ماه‌هاست که از بسیاری از مقامات اسرائیلی می‌شنویم که آماده انجام عملیات نظامی در رفح هستند و نخست‌وزیر اسرائیل دستور انجام این عملیات را به ارتش داده است و می‌شنویم که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اجرای این عملیات تاکید و نتانیاهو را تهدید می‌کنند که اگر آن را انجام ندهد استعفا می‌کنند. همچنین از زبان بسیاری از مقامات غربی می‌شنویم که از اسرائیل خواسته‌اند این عملیات را انجام ندهد زیرا موجب کشتارهایی خواهد شد و اینکه راههای دیگری نیز وجود دارد یا از  مقامات آمریکایی می‌شنویم که اسرائیل باید قبل از انجام این عملیات رفح را از غیرنظامیان تخلیه کند.

وی گفت: در هر صورت، انجام چنین عملیاتی در منطقه‌ای به وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع که در آن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار غیرنظامی در فضای باز ازدحام کرده‌اند، در صورت وقوع به کشتارهای بزرگ منجر خواهد شد.

شحاده اظهار داشت: با وجود این تراکم جمعیت در فضای باز و ارتشی مانند ارتش جنایتکار اسرائیل، اگر این عملیات انجام شود، قطعا کشتارهای بزرگ، بحران انسانی و خشم و نارضایتی شدید جهانی را به دنبال خواهد داشت، اما از سوی دیگر، نتانیاهو به این عملیات نیاز دارد تا بگوید که تمام نوار غزه تحت کنترل دشمن اسرائیلی قرار گرفته و این درست نیست، بدین معنا که ما می‌بینیم که در شمال و مرکز نوار غزه، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و اسرائیلی‌ها همچنان متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی می‌شوند.

رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان ادامه داد: در هر صورت، اقدام نظامی در رفح منجر به یک قتل عام بزرگ علیه ساکنان غیرنظامی و بی‌دفاع خواهد شد. در مقابل دشمن اسرائیلی نیز متحمل خسارات سنگینی خواهد شد، زیرا مقاومت در آنجا انتظارش را می‌کشد و اگر این عملیات انجام شود، گمان نمی‌کنم که جبهه‌های باقی مانده مانند لبنان، جنوب لبنان و یمن و گردان‌های سرایا الاشتر در بحرین که به تازگی خبر مداخله آن را شنیده‌ایم و همچنین عراق آرام بمانند و همگی آنها برای یاری غزه و به ویژه رفح در چندین جبهه در منطقه شعله‌ور خواهند شد.

وی درباره آثار انسانی این حمله گفت: ما به این سؤال باز می‌گردیم  و آن آثار انسانی چنین عملیاتی است؛ از نظر نظامی، زمانی که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار غیرنظامی در منطقه‌ای به وسعت ۵۰ کیلومتر مربع در فضای باز ازدحام کرده‌اند، قطعا چنین عملیاتی منجر به کشتار بزرگی می‌شود، به ویژه زمانی که ما یک ارتش جنایتکار و قصاب داشته باشیم که بازدارنده‌ای برای آن نیست، پاسخگو نبوده و بی‌رحم است. ما انتظار خواهیم داشت که قتل عام بزرگی رخ دهد.

سرتیپ منیر شحاده گفت: البته وضعیت انسانی اسفبار خواهد بود و من فکر نمی‌کنم جهان این صحنه‌ها را تحمل کند. ما می‌بینیم که همه دانشگاه‌ها و مردم جهان علیه دشمن صهیونیستی خیزش کردند که خود را به عنوان یک جنایتکار رسوا کرد و دیگر این ارتش یا دولت یا قوم یهودی که در معرض هولوکاست قرار گرفت و نیز این روایتی که از زمان جنگ جهانی دوم درباره آن سخن می‌گویند، وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ارتکاب کشتار در غزه آن (رژیم صهیونیستی) را به قصابی مجرم تبدیل کرد که همه جهان علیه این روایت انتفاضه کردند و جهان در برابر کشتارهای صهیونیست‌ها در طول تاریخ بیدار شده است. ما دانشگاه‌ها را در آمریکا می‌بینیم که قیام می‌کنند و خیزش‌ها از دانشگاه‌ها به خیابان‌های آمریکا هم منتقل شده‌اند و همه علیه اسرائیل شده‌اند. یعنی اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم بسیاری از آنها بیش از آنکه برای یاری غزه باشد به خاطر خشم از اسرائیل است و اینکه آنها مالیات پرداخت می‌کنند تا ارتش اسرائیل به سلاح‌های مرگبار و گران‌قیمت برای ارتکاب کشتار مجهز شود. این امر همچنین در مورد خیابان‌های غربی در اروپا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و همه این کشورها صدق می‌کند.

ژنرال لبنانی در پایان ابراز عقیده کرد: اگر رژیم اسرائیل این عملیات را انجام دهد، منجر به کشتارهای بسیار و بحران انسانی بزرگ خواهد شد که بازتاب و خشم و نارضایتی گسترده‌ای را در میان تمام مردم جهان به همراه خواهد داشت و همه جبهه‌هایی که به غزه کمک می‌کنند با سرعت بیشتری شعله‌ور شده، و در نهایت اسرائیل از این کار پشیمان خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به اتفاق آرا آغاز حمله به رفح را تصویب کرد. رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

این در حالی است که عصر دوشنبه، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان، نخست وزیر قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با طرح آتش بس در غزه اعلام کرد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش بس در غزه موافق هستیم.»

هزاران فلسطینی در مناطق شرقی رفح از صبح روز دوشنبه پس از تهدید اشغالگران مبنی بر آغاز عملیات نظامی در مناطق مسکونی شروع به رفتن به سمت غرب کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری