Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظفر‌الله‌خان‌جمالی نخست وزیر اسبق پاکستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد گفت: با توجه به تغییر اوضاع منطقه و جهان همکاری ایران و پاکستان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
وی افزود: با اینکه بسیاری از کشورهای عربی در برابر اسرائیل تسلیم شده‌اند اما پاکستان و ایران با دسیسه‌های رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی تأکید کرد: ایران و پاکستان نظر یکسانی درباره اسرائیل دارند و بیشتر از دیگر کشورهای اسلامی در مبارزه با سیاست‌های رژیم صهیونیستی فعال هستند.
وی افزود: برای پاکستان و ایران مخالفت با اسرائیل فقط جنبه سیاسی ندارد بلکه به لحاظ مذهبی همچنین ایدئولوژیک نیز از اهمیت زیادی برخودار است.
نخست وزیر اسبق پاکستان گفت: با اینکه مسئله اسرائیل بیشتر از پاکستان و ایران به کشورهای عربی همچنین عربستان مربوط می‌شود اما ریاض در حال گسترش روابط با تل‌آویو است.
وی افزود: ملاقات مخفیانه مقامات عربستان با مقامات اسرائیل موجب رنجش کشورهای اسلامی است.
جمالی گفت: تلاش آمریکا برای پذیرفته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل امنیت جهانی را به چالش می‌کشد.
ظفرالله‌خان‌جمالی اظهار داشت: در شرایطی که دنیا در آستانه جنگ جهانی سوم قرار گرفته همکاری پاکستان و ایران می‌تواند به برقراری صلح در منطقه و جلوگیری از درگیری کمک کند.
وی افزود: ایران بهتر از هر کشوری می‌تواند برای اتحاد کشورهای اسلامی وارد عمل شود و به شاهزاده‌های عربستان که می‌خواهند با صدور اجازه رانندگی برای زنان یا حضور آنان در سینما مردم را سرگرم کنند اعتمادی نیست.
ظفرالله‌خان جمالی گفت: متأسفانه عربستان نتوانسته به وظیفه خود در قبال کشورهای اسلامی عمل کند و بعد از این هم نمی‌تواند خواسته مسلمانان را برآورده کند.
جمالی تصریح کرد: امت اسلامی نیاز به اتحاد دارد اما اختلاف بین کشورهای مسلمان همچنان ادامه دارد با توجه به این موضوع پاکستان و ایران باید از ظرفیت‌های خود برای پایان دادن به این از هم گسیختگی استفاده کنند.
وی افزود: همکاری پاکستان و ایران نقش موثری در تأمین امنیت منطقه و جهان دارد.
جمالی بیان کرد: روابط پاکستان با آمریکا فراز و نشیب زیادی دارد اما تهران همیشه دوست قابل اعتماد اسلام‌آباد بوده و هست.
ظفرالله‌خان جمالی اظهار داشت: برای پاکستان، آمریکا و ایران قابل قیاس با یکدیگر نیستند.
وی افزود: آمریکا هر زمان به پاکستان نیاز داشت با کمک این کشور اهداف خود را تأمین کرد اما بعد این کشور را در گرداب مشکلات تنها گذاشت.
جمالی گفت: گروه‌های تروریستی که آمریکا برای غلبه بر روسیه در افغانستان به وجود آورد بعدها علیه پاکستان وارد عمل شدند.
وی افزود: امنیت داخلی پاکستان بر اثر حملات تروریستی به چالش کشیده شد اما آمریکا بدون توجه به این موضوع کمکی در این زمینه نکرد.
ظفرالله‌خان جمالی خاطر نشان کرد: بعد از حادثه 11 سپتامبر آمریکا دوباره به پاکستان نیاز پیدا کرد بنابراین روابط دو کشور همیشه بر اساس منافع خاص است و واشنگتن دوست قابل اعتماد نیست.
وی افزود: آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در قبال پاکستان عمل نکرد.
جمالی گفت: آمریکا جنگنده‌های اف 16 را به پاکستان تحویل نداد و در حالی که اقتصاد این کشور دچار مشکل بود همچنین واردات و صادرات به شدت کاهش داشت اسلام‌‌‌آباد را تنها گذاشت.
وی افزود: آمریکا قبل از اینکه پاکستان را به حمایت از شبکه حقانی متهم کند باید توجه داشته باشد که در 60 درصد افغانستان هیچ حاکمیت و کنترلی وجود ندارد.

ظفرالله‌خان جمالی تأکید کرد: اگر شبکه حقانی یا هر گروه دیگری بخواهد در منطقه فعال باشد در افغانستان بهتر از پاکستان می‌تواند به اهداف خود برسد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!

جناب حافظ، اینجا هیچ فردی «بوی بهبود ز اوضاع جهان نمی‌شنود».

طرفداری | فرهنگ هواداری در فوتبال ایران «اگر» وجود داشته باشد، نیاز به مرمت‌ دارد.

کی بود کی بود؟ من نبودم!

همه چیز می‌توانست زیباتر باشد. فوتبال ما نه درون زمین زیبایی دارد و نه بیرون آن خبری از احترام است و این موضوع در مرور زمان بیش از پیش اثبات می‌شود.

نمی‌شود واکنش نشان نداد، به هر حال همه ما در این سرزمین زندگی می‌کنیم و حتی اگر فوتبالی هم نباشیم، با دیدن برخی صحنه‌ها قلبمان به درد می‌آید. در بازی پرسپولیس و سپاهان شاهد روز زشت فوتبال ایران بودیم. در پایان، هر طرف، هواداران تیم مقابل را مقصر می‌داند و چشم بسته از خودی‌ها حمایت می‌کند.

زنان پرسپولیسی شروع کردند یا هواداران سپاهان؟ مگر فرقی هم می‌کند که برای اثبات شروع کننده این وضعیت زشت به هر روشی متوصل می‌شوید؟ هر دو طرف با زشت‌ترین الفاظ ممکن یکدیگر را خطاب کردند و در اصل ماجرا هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند. برخی آنقدر نسبت به ساده‌ترین اصول اخلاقی بی‌تفاوت شده‌اند که به خود اجازه می‌دهند با هر ادبیاتی طرف مقابل را خطاب کنند البته هنوز هم جای سوال است که چرا چنین جایگاهی برای هواداران دو تیم در نظر گرفته شد و کسی پیش‌بینی چنین حواشی را نمی‌کرد؟

آن پیرمرد پرحاشیه؛ بی‌ادبی از کنده بلند می‌شود! تصور کنید افراد نزدیک به آن آدم او را الگوی خود قرار بدهند و صدتا بدتر از آن پیرمرد تحویل جامعه داده شوند. کار زشت، زشت است و هواداران پرسپولیس هم با شعارهای دسته جمعی، انواع و اقسام توهین‌ها را به خانواده امید نورافکن و رامین رضاییان نسبت دادند، فرهنگ ما این است؟ 

اگر قرار به تقبیح یک رفتار است، همه باید نقد شوند. کافی است سری به صفحات هواداری دو تیم بزنید که هر کدام تلاش می‌کنند توهین هواداران تیم مقابل را پوشش دهند. باز هم برمی‌گردیم به همان موضوع، اینکه در اصل ماجرا چه تفاوتی ایجاد می‌شود؟

جای این الفاظ و چنین برخوردهایی در استادیوم فوتبال نیست، جایی که شاید شما بدون خانواده خود آمده باشید اما یک پدر تصمیم گرفته برای تفریح آخر هفته فرزندش را به استادیوم بیاورد و با چنین جوی روبرو می‌شود. دست‌هایش را روی گوش‌های فرزندش می‌گیرد تا شاید کمتر فحش یاد بگیرد.

بساط کج‌دهنی خود و سطح پایین شعورتان را جای دیگری پهن کنید، استادیوم جای امثال شما نیست. فوتبال ایران و فرهنگ هواداری آن درست می‌شود، دقیقا روز چهلم این ماه!

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • معاریو: نتانیاهو واقعی‌ترین خدمتکار بن گویر است
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید