Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:31:04 GMT

دانشجویان تشیع و تسنن ارومیه سفیران همدلی و وحدت+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۶۹۳۳

دانشجویان تشیع و تسنن ارومیه سفیران همدلی و وحدت+فیلم

‍‍‍‍‍‍

دانشجویان تشیع و تسنن ارومیه سفیران به عنوان قشر اثرگذار و پیش رو نقش غیر قابل انکاری در همدلی و وحدت جامعه داشته و نماد همزیستی مسالمت آمیز اقوام و پیروان ادیان آسمانی در این شهر به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، اتحاد و همدلی موضوعی است که امروزه بیش از هر جای دیگری در بین آحاد مختلف ایران اسلامی جریان دارد و به سبب دریافتن اهمیت این موضوع از سوی آحاد جامعه این مردم روز به روز مردم متحدتر و همدل‌تر از پیش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همدلی و وحدت ایجاد شده در بین رنگین کمان اقوام ایران اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری به ایستادگی کشورمان در برابر ابرقدرت‌های جهان و توطئه آنان کمک به سزایی می‌کند و این مهم یکی از برتری‌های کشورمان نسبت به کشورهای دیگر است.

در دنیایی که روزانه فتنه‌های بسیاری علیه کشورهای اسلامی منطقه ایجاد می‌شود باید وحدت محور همه فعالیتها باشد و این مهم می‌تواند در قالب سلسله رویدادهایی سبب نزدیک تر شدن مردم به یکدیگر در عرصه های متفاوت باشد.

دانشگاه ارومیه به عنوان یکی از مراکز دانشگاهی کشور که بیشترین تنوع قومی و مذهبی را در بین دانشجویان خود دارد با راه اندازی مرکز مطالعات ادیان و اقوام آذربایجان تلاش کرده در این راستا نقش آفرینی کند بنابراین برگزاری برنامه"همدلی اقوام"در دانشگاه ارومیه یکی از نقاط عطفی است که می‌تواند دلهای دانشجویان کرد و ترک، شیعه و سنی و پیروان دیگر ادیان آسمانی را به هم نزدیک تر کند.

گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با دانشجویان دانشگاه ارومیه در خلال برگزاری این مراسم گواهی بر وجود همدلی در بین پیروان مذاهب اسلامی از اقوام گوناگون است.

قرآن کریم ما را به همدلی امر کرده است

رضا احدی با اشاره به اتحاد و همدلی که بین اقوام  ایرانی وجود دارد اظهار داشت: همدلی اقوام همان چیزی است که پیامبر اکرم (ص) امر کرده‌اند یعنی همان موضوعی که در قرآن امر شده به ما مسلمانان و چیزی است که همه ما باید آن را بدانیم و به آن احترام بگذاریم.

مقام معظم رهبری نقش اصلی در اتحاد و همدلی را بر عهده دارد

سمانه عزیزی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در ایجاد اتحاد ملی و دینی تاکید کرد: قطعاً  نقش رهبری نقش اصلی است و یک جامعه رهبر می‌خواهد و ایشان هم نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند و نتیجه‌اش هم همین آرامشی است که ما شاهد آن هستیم.

سینا پرهوده تصریح کرد: ایران رنگین کمان اقوام است مثلاً همین شهر ارومیه طبق گفته رهبر و مسئولان رنگین کمان اقوام است و همه افرادی که اینجا هستند از هر قومی که باشند بیش از هر موضوع دیگری برادر همدیگر هستند.

وحدت و همدلی بر هر موضوعی چیره می‌شود

محمد اسدزاده با اشاره به شکست دشمنان ملت ایران در مورد تفرقه افکنی میان اقوام ایرانی بیان کرد: از آن جایی که ملت ایران بصیرت و آگاهی دارند هیچ‌وقت فریب این افراد و دولت‌ها را نمی‌خورند.

وی یادآور شد: ما اینجا جمع شده‌ایم به سبب جهانی عاری از تعصب و خشونت و افراطی‌گری و به نظر من اگر این موارد نباشد و ما باهم اتحاد داشته باشیم می‌توانیم بر خیلی از موضوعات غلبه کنیم.

اسدزاده گفت: تیغ دشمنان اسلام برای شیعه و سنی فرقی نمی‌کند و آن تیغی که آماده کرده‌اند هم برای گردن زدن اهل تشیع و هم برای گردن زدن اهل تسنن است و با جدایی انداختن بین مسلمانان سعی در تضعیف ما دارند.

موضوع قابل تأمل در این برنامه تأخیر بیش از اندازه مدعوین مسئول بود که بسیار از برنامه‌های دیگر توجه آدمی را به خود جلب می‌کرد. موضوع تأخیر در جلسات حتی جلسات مهم به معضلی تبدیل شده است که خارج از حوصله افراد حاضر در جلسه است. این مراسم قرار بود رأس ساعت 6 عصر برگزار شود که با تأخیر 75 دقیقه‌ای در برنامه مواجه بودیم.

فیلم و گزارش از علی آقایاری و یوسف عباسی

انتهای پیام/

جشن همدلی اقوام-دانشگاه ارومیهجشن همدلی اقوام-دانشگاه ارومیهجشن همدلی اقوام-دانشگاه ارومیهجشن همدلی اقوام-دانشگاه ارومیهجشن همدلی اقوام-دانشگاه ارومیهجشن همدلی اقوام-دانشگاه ارومیهجشن همدلی اقوام-دانشگاه ارومیهدانشجویان تشیع و تسنن ارومیه سفیران همدلی و وحدت+فیلم R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند

افشین خوش‌گوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش‌آموزان کردستانی ۶ عنوان برتر در مرحله کضوری جشنواره سفیران سلامت را کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، در مرحله شهرستانی ۸ هزار و ۵۲۸ اثر اعلام وصول شد که از این تعداد ۳۱۳ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.

خوش‌گوار عنوان کرد: پس از داوری آثار راه یافته به مرحله استانی، با نظر شورای داوران ۲۹ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد.

وی گفت: بر اساس اعلام دفتر سلامت و تندرستی وزارت، شش اثر شرکت کنندگان کردستان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: بر این اساس در رشته کارسازه سارا وکیلی از مدرسه متوسطه اول فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران و سیدایمان حسینی از مدرسه متوسطه اول دکتر پرتو ماه دهگلان موفق به کسب عنوان اول شدند.

خوش‌گوار ادامه داد: در بخش کارسازه ابتدایی اول مدرسه شکوفه‌های انقلاب دیواندره متشکل از آریسا محمدیان، ستایش حمزه‌ای و فاطمه زهرا محمدی رتبه چهارم کشوری را به دست آوردند.

وی افزود: در بخش جشنواره عکاسی چهارشنبه آخر سال نیز آلان شادفر از مدرسه شهید فهمیده ناحیه ۲ و شنیا دلکی از مدرسه نیایش دهگلان حائز رتبه برتر کشوری در دوره دوم ابتدایی شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در بخش باغچه کوچک سبزیجات نیز ایلیا صفری از مدرسه شهید آزادی کامیاران در دوره اول ابتدایی رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

کد خبر 6090668

دیگر خبرها

  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • بنر ضوابط پوشش دانشجویان ایران دوباره به دانشگاه برگشت | تصویر
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم