Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@03:57:36 GMT

روابط فرابخشی، سنگ پیش پای کشاورزی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۷۰۲۲

روابط فرابخشی، سنگ پیش پای کشاورزی

شهرضا - معاون توسعه مدیریت اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: همواره مناسبات قدرت و روابط فرابخشی به نفع بخش صنعت بوده و باعث شده تا هرگز میزان بودجه مصوب به بخش کشاورزی اختصاص پیدا نکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، گودرز صادقی شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر جهادکشاورزی شهرضا اظهار کرد: در نیم قرن گذشته شاهد توسعه استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی بوده‌ایم اما این فرآیند هرچند باعث افزایش میزان تولید شده اما زمینه بیکاری کارگران این بخش را نیز فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح مهمترین معضلات کشاورزی تصریح کرد: متأسفانه قهر طبیعت و استمرار شرایط خشکسالی در ۱۰ سال گذشته کشاورزی را با چالش جدی مواجه کرده است، این در حالی است که حتی اگر بارندگی به میزان نرمال انجام شود باز هم نیمی از مشکلات موجود باقی خواهد ماند.

معاون توسعه مدیریت اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: بهره‌برداری بی رویه از منابع آبی زیرزمینی در نیم قرن گذشته باعث شده تا سفره‌های آبی که در طول هزاران سال ایجاد شده بود، از بین برود.

صادقی خرده مالک بودن اراضی زراعی را مشکل دیگری در مسیر توسعه این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد: شمار زیادی از کشاورزان خرده مالک، سن بالایی دارند که همین مسئله استفاده از فن‌آوری‌های مدرن را با مشکل مواجه می‌کند.

وی از مناسبات غیراصولی در دوران بعد از تولید محصولات زراعی به عنوان عاملی که زمینه ایجاد بازار سیاه و دلالی را ایجاد کرده است نام برد و گفت: همواره مناسبات قدرت و روابط فرابخشی به نفع بخش صنعت بوده و باعث شده تا هرگز میزان بودجه مصوب به بخش کشاورزی اختصاص پیدا نکند.

معاون توسعه مدیریت اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به ضعف بنیه مالی و اقتصادی کشاورزان تأکید کرد: این مسئله اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت و آبیاری را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

صادقی گفت: استفاده نکردن از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی و عدم برخوداری فارغ التحصیلان دانشگاهی از توانایی کار در مزرعه مشکلی است که در نتیجه فاصله زیاد بین مزارع و دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مزارع اظهار کرد: تاکنون پنج هزار هکتار از اراضی زراعی شهرضا به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند، این در حالی است که اعتبارات این بخش در این شهرستان در سال گذشته ۱۱ میلیارد بوده و امسال نیز محدودیتی برای واگذاری منابع وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت اداره کل جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: ۹۵درصد از اعتبارات عمرانی بودجه کشور اسناد خزانه است و تنها اعتبارات بخش آبیاری در قالب تسهیلات نقدی واگذار می‌شود که نشان دهنده توجه جدی دولت به این بخش است.

صادقی اذعان کرد: بعد از انقلاب شرکت‌های تعاونی بخش کشاورزی تجزیه شدند که نتیجه چنین وضعیتی افزایش کشاورزی خرده مالک و صرف اعتبارات زیاد برای احیای این شرکت‌ها در سالیان بعد بود.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی، اظهار کرد: ایجاد صنایع تولید شیر خشک در استان باعث شد تا بخش زیادی از مشکلات بهره‌برداران بخش دامداری و تولیدکنندگان شیر در استان برطرف شود.

به گزارش ایمنا، در این آیین از خدمات عبدالرضا تاکی تقدیر و رضا باقری به عنوان مدیر جدید اداره جهاد کشاورزی شهرضا منصوب شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیات همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت وگو کردند.

زارع پور، توسعه روابط با کشورهای آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام بر داشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی با تشریح فعالیت های وزارت ارتباطات در حوزه هایی چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد.

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد.

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

وی افزود: میزبانی و مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشورهای آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی غربی، تاکید کرد: پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه اندازی پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می دهد.

وی با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت های شرکت های فعال در این حوزه بهره مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتورهای ایرانی در راستای مسوولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6093741 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری