Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایط بحرانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه، وزارت بهداشت مسندی برای توجیه حضور جهانگیری با کفش در چادر یکی از زلزله زدگان را ساخته که برای ساخت آن هزینه و وقت زیادی صرف شده بود.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی هفته‌های گذشته، جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور بعد از گذشت دو هفته از وقوع زلزله امروز به کرمانشاه سفر کرد تا در شرایطی که جو رسانه‌ای کشور به خاطر سوء مدیریت در مناطق زلزله زده علیه دولت به راه افتاده بود، این حضور اندکی جو رسانه ای منتقد دولت را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا جهانگیری به همراه دوربین به تعدادی از چادرهای زلزله زدگان مراجعه و از نزدیک از شرایط رسیدگی به آنها مطلع شد، اما حضور جهانگیری با کفش در چادر محل سکونت زلزله زدگان در فضای مجازی و رسانه ها جنجال به پا کرد.

در شرایطی که بسیاری از کاربران تصاویر وی را در کنار تصاویری از شاه سرنگون شده ایران قرار داده بوده و به انتقاد از عملکرد دولت می پرداختند، مستندی از سوی وزارت بهداشت برای این ماجرا ساخته شد تا شاید اندکی از فشار افکار عمومی را کم کند.

در این مستند چند دقیقه ای، عوامل و نیروهای اورژانس و وزارت بهداشت با حضور در چادر فردی که جهانگیری با کفش وارد چادرش شده بود، وی را با آمبولانس به یک مرکز درمانی انتقال داده و با انجام چکاپ کامل از وی در نهایت فرد بیمار از رسیدگی مسئولان ابراز خرسندی و رضایت می کند.

این مستند چند دقیقه ای با اعزام تعدادی از نیرهای مستند ساز به منطقه به همراه چند ماشین ساخته شد به طوری که با دو دوربین حرفه ای این مستند ضبط شده است.

این سوال مطرح است که برای اعزام تیم مستند ساز برای تهیه مستند روش های درمانی فرد مذکور چقدر هزینه شده است  و آیا برای همه بیماران این هزینه صورت می گیرد؟

کارگردانی وزارت بهداشت برای تهیه مستند حاکی از تلاش دولت در راستای کمرنگ کردن بار گناه و اشتباه حضور آقایان مسئول با کفش در چادرهای زلزله زدگان است.

در حالی که شرایط رسیدگی و درمان همه زلزله زدگان یکی بوده است چرا وزارت بهداشت تنها از مصدومی که جهانگیری با کفش بر بالین وی حاضر شد مستند تهیه کرده است اما نکته قابل توجه این است که این اقدام وزارت بهداشت نه تنها نتوانست اقدام معاون اول را در نحوه ورود به محل اسکان زلزله دیدگان را توجیه کند، بلکه به مراتب با ساخت این مستند، اقدام ناشایست جهانگیری را باز نشر داده است.

در شرایطی که هزینه های رسیدگی به زلزله زدگان در مناطق زلزله زده بالا رفته است و بخش اعظمی از این هزینه ها صرف کمک های مردمی شده است، لزوم ساخت مستند برای کمرنگ کردن اشتباه معاون اول نه تنها توجیهی نداشته بلکه با این مبلغ شاید می توانستند هزینه درمان افراد دیگری را نیز فراهم کنند.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • جنجال علیه اخذ مالیات از دلالان دانه‌درشت آن هم با پول بیت‌المال
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی