Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@22:49:17 GMT

جهش ۱۴ پله‌ای استان بوشهر در بهبود محیط کسب و کار

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۷۸۸۲

جهش ۱۴ پله‌ای استان بوشهر در بهبود محیط کسب و کار

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و اشتغال‌زایی محیط کسب وکار در استان بوشهر با ۱۴ پله صعود از جایگاه ۲۷ به رده ۱۳ کشوری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، امان‌الله شجاعی صبح امروز در بررسی روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و بهبود فضای کسب و کار در استان بوشهر با  اشاره به شناسایی  محیط کسب و کار اظهار داشت:مجموعه عواملی که بر عملکرد و یا اداره واحد‌های تولیدی ویا بنگاه‌های اقتصادی تاثیر گذارند ولی تا حدود زیادی خارج از تصمیم واراده مدیران این واحدها و بنگاه‌های اقتصادی است، «محیط کسب و کار» نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر نقش مهم بهبود فضای کسب و کار در روند توسعه و پیشرفت خاطر نشان کرد: کشورهای صنعتی و یا آن کشورهایی که امروزه به عنوان توسعه یافته از آنها نام برده می‌شود، ابتدا موفق شدند که محیط کسب و کار را بهبود ببخشند و این روال  هیچگاه  متوقف نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان بوشهر، بهبود محیط کسب و کار را راهبردی بسیار قابل توجه برای توسعه  اقتصادی دانست و تصریح کرد: توفیق در این امر ، به بهره وری بیشتر می‌انجامد و بهره وری بیشتر هم به ویژه در امر فرصت‌های کارآفرینی، منجر به خلق ثروت بیشتر ودرآمد بیشتر می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در سال 1390 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تصویب کرد افزود: دراین عرصه گزارش‌های ویژه‌ای در  استان بوشهر تهیه شده که نتایج آخرین گزارش حاکی است که استان بوشهر نسبت به گزارش‌های قبلی جهش قابل توجه‌ای در بهبود فضای کسب و کار داشته و به ردیف 13 در جدول صعود کرده است.

وی با تاکید بر اصلاح مداوم و مستمر محیط کسب و کار و نیز بهبود آن با تدوین برنامه بلند مدت گفت: ضرورت دارد که همواره وضع موجود  را به درستی شناسایی و مسیر توسعه  را با  رفتارهای دانش بنیان و خردمندانه، شناسایی، هموار شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان بوشهر بیان کرد: با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و اشتغال‌زایی محیط کسب وکار در استان بوشهر با 14 پله صعود از جایگاه 27 به رده 13 کشوری رسید.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد

در آیینی با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مدیران کل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری بوشهر، رایزن بازرگانی هند در ایران، معاون سازمان توسعه تجارت، رئیس میز هند در وزارت خارجه و تجار بوشهری و هندی و مدیران حوزه صنعتی و اقتصادی استان بوشهر، مرکز تجاری هند و ایران در محل نمایشگاه ایران اکسپو راه اندازی شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آیین با تقدیر از سازمان توسعه تجارت و سفرای دو کشور ایران و هند اظهار داشت: راه اندازی این مرکز فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بوشهر و هند خاطر نشان کرد: بنادر استان بوشهر و هندوستان، سابقه طولانی در تجارت و بازرگانی دارند و اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بسیاری از اصطلاحات هندی در ادبیات استان بوشهر وجود دارد و جمعیت هندی تبار‌ها هم‌اکنون نیز در استان بوشهر زیاد است.

محمدی زاده با بیان اینکه اکنون لنج‌ها و شناور‌های بوشهری به هندوستان تردد دارند گفت: خلیج فارس و دریای عمان، ارتباط مستقیمی بین بنادر بوشهر و هندوستان ایجاد کرده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر پرداخت و ابراز داشت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید صد در صد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت‌های مهم این استان است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر از قطب‌های تولید خرمای کشور است که در هند نیز مصرف بالایی دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: مبادلات تولیدات استان بوشهر با هندوستان از اهداف راه اندازی این مرکز تجاری است.

وی گفت: روابط سنتی و قدیمی تجاری بوشهر و هند باید به روابط نوین و جدید تبدیل شود و کیفیت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی دو طرف ارتقا یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انتخاب یکی از تاجران باسابقه بوشهری به عنوان مدیر مرکز تجاری ایران و هند امری ارزشمند است و بزودی نخستین نمایندگی این مرکز در بوشهر راه اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند