Web Analytics Made Easy - Statcounter

توانمندی‌های بانوان شهر نراق در اولین جشنواره ملی اقوام ایرانی در اراک به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پیام دلیجان؛ توانمندی های بانوان شهر نراق در قالب دو غرفه در اولین جشنواره ملی اقوام ایرانی در محل نمایشگاه بین المللی غرب کشور در اراک به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولات محلی نراق از جمله انواع جوزغند(گرانترین شیرینی محلی ثبت شده ایران)، عرقیجات گیاهی، انواع ترشیجات محلی، سبزیجات معطر، آجیل های بومی نراق در شب یلدا، کاچی، صنایع دستی از جمله کارهای چوب، منبت کاری، معرق، معرق کاشی، سفال، سبد بافی و ... برای علاقه مندان و بازدیدکنندگان در قالب دو غرفه عرضه شده است.

همچنین واحد گردشگری نراق با توزیع بروشور به ارائه اطلاعات کامل و مصور از جاذبه های گردشگری می‌پردازد.

مستندسازی از آداب و رسوم مردم نراق در شب یلدا (کرسی و بساط شب چره نراقی) با حضور افرادی با پوشش سنتی در این نمایشگاه از دیگر اقدامات این واحد گردشگری است.

جشنواره ملی اقوام ایرانی تا ۱ دی ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی غرب کشور در اراک همه روزه از ساعت ۱۴الی ۲۱  با حضور افراد متعدد از اقصی نقاط کشور دایر خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او گفت: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس و با آن ارتباط برقرار می‌کند.
در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می‌گشت به مربیگری محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنر‌های نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی