Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای محمدرضا آقایی افزود: کم‌تحرکي و مصرف غذاي ناسالم در بين دانش آموزان تهدید ديابت را افزایش می دهد.

مدير مرکز تحقيقاتي و درماني ديابت يزد تاکید کرد 30 درصد دانش آموزان یزدی هفته ای یک بار از فست فود ها تغذیه می کنند که براي کاهش این آمار بايد در سطح خانواده ها فرهنگ سازي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای آقايي گفت: تغذيه نامناسب، ژنتيک، استرس و غذاهاي پر کالري و کم فيبر از علت های ابتلا به دیابت در استان یزد هستند.

وی افزود: یزد از استان های دارای شیوع بالای ابتلا به دیابت در کشور است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌تحرکی چه بلایی سر پاها می‌آورد؟

الهه جعفرزاده: جریان خون برای رسیدن به قلب و سایر اندام‌ها باید با نیروی گرانش (جاذبه) مبارزه کند. بنابراین، بدون مکانیسم پمپاژ طبیعی، هیچ راهی برای بازگشت و رسیدن خون به قلب وجود ندارد. گردش خون برای تداوم عملکرد اندام‌ها یک امر ضروری است و لازم است خون به سمت بالا حرکت کند تا به قلب بازگردد؛ در نتیجه تحرکِ ماهیچه‌های ساق پا به‌مثابه عمل «پمپاژ» خون است و برای سلامت بدن بسیار مهم است. مانند قلب که خون وریدی یا بدون اکسیژن (ناخالص) را از بدن دریافت می‌کند و سپس خون شریانی (خالص) را برای تأمین اکسیژن به کل بدن پمپ می‌کند، ماهیچه‌های ساق پا نیز نقش عمده‌ای در بازگشت خون وریدی از پاها به قلب دارند. عضلات ساق پا به عنوان یک پمپ وریدی عمل می‌کنند؛ در حین حرکت منقبض و آرام می‌شوند و به گردش خون و هدایت آن به سمت قلب کمک می‌کنند.

وقتی این دریچه‌های وریدی معیوب یا ضعیف می‌شوند، «قلب دوم» ما نیز ممکن است تحت فشار قرار گیرد؛ به طوری که خون می‌تواند در رگ‌ها و پاها، به دلیل جاذبه زمین، تجمع یابد و منجر به شرایطی مانند رگ‌های واریسی، رگ‌های عنکبوتی و نارسایی مزمن وریدی (CVI) شود.

بی‌تحرکی چه بلایی سر قلب دوم می‌آورد؟

اختلال در عملکرد پمپاژ ماهیچه ساق پا می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های مزمن سیاهرگی مانند تورم، خستگی پا و رگ‌های واریسی شود. بدترین عارضه ناشی از این اتفاق می‌تواند «لخته شدن خون» باشد. هنگامی که افراد ساعت‌ها بدون تحرک بنشینند ممکن است دچار این عارضه شوند.

غیرفعال شدن قلب دوم و بی‌تحرک ماندن پاها در ساعات طولانی می‌تواند بر سلامت ما تأثیر منفی بگذارد. همانطور که انجمن قلب آمریکا هشدار می‌دهد نشستن بیش از حد ممکن است خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. ورزش نکردن عضلات ساق پا، در طول پروازهای طولانی، رانندگی یا نشستن طولانی‌مدت در یک نقطه بدون حرکت، منجر به تجمع و تشکیل لخته می‌شود.

نگذارید قلب دومتان از حرکت باز ایستد

تا جایی که می‌توانید، حداقل یک یا دو بار در طول ساعات کاری یا حتی استراحت در منزل، راه بروید. «تحرک مستمر» برای پمپاژ ماهیچه ساق پا الزامی است. اگر در هواپیما و یا هر موقعیت خاص دیگری هستید که امکان برخاستن و حرکت کردن ندارید، سعی کنید در همان حالت نشسته، انگشتان پا را به بالا و پایین خم کنید یا مچ پای خود را به تحرک وا دارید. این کار نزدیک‌ترین حالتی است که می‌تواند تداعی‌گر حرکت برای ماهیچه‌های ساق پا باشد.

بالا بردن پاها در حالت خوابیده نیز می‌تواند مفید باشد، به ویژه برای افرادی که در بستر بیماری هستند یا کسانی که تجربه بیماری مزمن سیاهرگی را داشته‌اند. تا حدی پاها را بالا بیاورید که بالاتر از سطح قلب باشد. به طور مثال، نگه داشتن پاها روی چهارپایه یا متکا افاقه می‌کند. در رختخواب دراز بکشید و پاهای خود را روی یک بالش قرار دهید یا روی یک مبل دراز بکشید و پاهای خود را روی دسته تکیه‌گاه مبل قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

یک ورزش ساده با ۶ مزیت فوق‌العاده این کار ساده سلامت قلب را تضمین و خطر مرگ زودرس را کاهش می‌دهد چرا باید ورزش کنیم؛ پاسخ به این سؤال همیشگی یک درمان جدید برای فشارخون و اضطراب؛ تعجب نکنید، عمل کنید!

منابع: today ، ndianexpress ، northernohiohealth

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896853

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • بی‌تحرکی چه بلایی سر پاها می‌آورد؟
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • حال مساعد مصدومان حادثه تصادف اتوبوس دانش‌آموزان یزدی
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان یزدی با تریلر در اردکان
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان یزدی در محور طبس