Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@23:08:12 GMT

ورود مدعی‌العموم به پرونده آب ناسالم در جیرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۹۱۸۵

خرداد: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت در بازدید از روستای باغباغوئیه شهرستان جیرفت بنا به اعلام کارشناسان مرکز بهداشت، آب شرب این روستا را غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف اعلام و شخصا دستور حفر چاه جهت تامین آب آشامیدنی مردم این منطقه را صادر کرد.

به گزارش خرداد از میزان، حسین سلامی هشدار داد: دادستان به عنوان مدعی العموم هر کجا احساس کند که امنیت غذایی مردم در خطر است با تمام قدرت وارد می‌شود وبه مردم نیز این اطمینان را می‌دهد که با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضائی با بیان اینکه امنیت غذایی مردم شوخی بردار نیست، عنوان کرد: دستگاه قضایی نسبت به امنیت غذایی افراد جامعه به ویژه در زمینه مواد غذایی و آب آشامیدنی سالم حساسیت خاصی دارد.

سلامی خاطرنشان ساخت: مسئولین بایستی نسبت به تامین مواد غذایی سالم و بهداشتی در سطح جامعه دست در دست هم داده و برای رسیدن به حد اعلای سالم بودن مواد غدایی تلاش کرده ونسبت به سلامت جامعه حساس باشند.

وی گفت:پس از ارسال نمونه آب شرب روستای باغباغوئیه به مرکز بهداشت و بررسی آن توسط آزمایشگاه تخصصی، مشخص شد آب مصرفی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف است.

این مقام قضائی بیان داشت: پس از بازدید میدانی، مقرر شد اداره آب وفاضلاب به همراه سایر دستگاه‌های متولی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به حفر چاه و تامین آب آشامیدنی سالم این روستا اقدام کنند.

گفتنی است، در بازدید دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت از روستای باغباغوئیه، مسئولین شبکه بهداشت، بهداشت محیط وآب وفاضلاب روستایی و منابع طبیعی شهرستان جیرفت وی را همراهی کردند.

برچسب ها: ورود ، مدعی‌العموم ، پرونده ، آب ناسالم ، جیرفت

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • اهواز رکورددار آلودگی هوا / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم