Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@02:31:23 GMT

رشد ارزش دلاری صادرات در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۲۰۹۷

رشد ارزش دلاری صادرات در استان سمنان

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، سهم واحدهای خرد و کوچک این استان از کل صادرات را ۱۹ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، بهروز اسودی امروز(28آذر) در آئین تجلیل  از صادرکنندگان برتر استان سمنان، با اعلام این مطلب گفت: سه دهم درصد از وزن کل صادرات کشور متعلق به استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ارزش هر تن دلار صادرات از استان ۴۱۵ دلار است، گفت: ارزش دلاری صادرات استان ۲۶ درصد رشد داشت که نشان می دهد صادرات در وضعیت فعلی یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام محسوب می شود.

 

اسودی با بیان اینکه  کالاهای استان سمنان به ۳۷ کشور جهان صادر می شودافزود:در سالجاری ۲۸۱ هزارو429 تن کالا به ارزش بالغ بر ۱۱۹ میلیون دلار کالا از استان سمناان صادر شد که از نظر وزنی ۲۸ درصد و از نظر دلاری ۲۶ درصدنسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، هیدور کربن سبک،شمش سرب، پودرلباسشویی، سودپرک، قاشق وچنگال یکبار مصرف، سیمان، کاشی، کرک بز، کولرآبی، لوله قابل انعطاف و... را از محصولات صادراتی این استان برشمردوافزود: این محصولات به کشورجهان از جمله افغانستان، عراق، پاکستان، جمهوری کره، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، ترکمنستان، ویتنام، ارمنستان ، ایتالیا و... صادر شده است.

 

وی از صدور 30 کارت بازرگانی در استان سمنان در هشت ماهه نخست امسال خبردادوافزود: در این مدت 88 کارت بازرگانی در این استان تمدید شده است.

 

اسودی اضافه کرد: از نظر صدور کارت بازرگانی در هشت ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد و از نظر تمدید کارت 49 درصد رشد داشته است.

 

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ، با اشاره به اینکه بیش از نیمی از کالاهای صادراتی،در سالجاری  محصولات صنعتی بوده است، اظهارداشت: در این مدت عمده ترین گروه های کالایی صادراتی استان، محصولات صنعتی، ساختمانی و معدنی، کشاورزی و دامی و فرآورده های نفتی و پتروشیمی بوده است.

 

وی با بیان اینکه صادرات تکرار عزم ملی است، افزود: علیرغم مشکلات اقتصادی کشور استان سمنان در وضعیت خوبی قرار دارد که اگر تسهیلات صادراتی در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد و قطعا شاهد شتاب بسیار خوبی در حوزه صادرات خواهیم بود.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه