Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@19:35:03 GMT

قیام عاشورا بشریت را به حرکت درآورده است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۳۷۳۷

قیام عاشورا بشریت را به حرکت درآورده است

خبرگزاری شبستان:کارشناس مسائل سیاسی گفت: عاشورا یک واقعه و حادثه تاریخی که به تاریخ سپرده شده باشد، نیست بلکه یک فرهنگ جاری است که بشریت را به حرکت درآورد به شرط اینکه فلسفه قیام درست تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، رمضانعلی غلامرضایی کارشناس مسائل سیاسی در جمع طلاب حوزه علمیه با نگاهی به قیام عاشورا جنبه های مختلف آن را تبیین نمود و افزود: قیام امام حسین جنبه های مختلفی دارد که یکی از آنها جنبه عبادی است که دشمن برای اینکه ثمرات فرهنگی این قیام را از کار بیندازد تلاش می کند با آموزه ی این نهضت مبارزه کند، دکتر مایکل برانت می گوید بررسی کردیم که قوی ترین مستدل ترین مذهب، تشیع است و اقتدار و عزتش را از عاشورا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز داشت: عاشورا یک واقعه و حادثه تاریخی نیست که به تاریخ سپرده شده باشد یک فرهنگ جاری است که بشریت را به حرکت درآورد به شرط اینکه فلسفه قیام درست تبیین شود.

 

غلامرضایی خاطر نشان کرد: امام حسین زمانی که متوجه شدند که دشمن بعدازظهر نهم محرم میخواهد کار را تمام کند از دشمن مهلت خواستند، وهابیت شبهات زیادی را در این مورد در فضای مجازی مطرح می کند ازجمله اینکه امام می خواستند یک شب مرگ خود را به عقب بیندازند درحالیکه امام به فرموده خود می خواستند به قرائت قرآن دعا استغفارونماز بپردازند، این است که می بینیم امام در ظهر عاشورا به آسمان نگاه می کردند که چه زمانی ظهر می شود.

 

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه نماز جوهره بندگی وهسته اصلی عبودیت نماز است افزود: جنبه اول جنبه عبودی عاشوراست و در ایام عاشورا تنها به جنبه شهادت امام می پردازند و جنبه های دیگرگفته نمی شود.

 

غلامرضایی پیرامون جنبه دوم بیان کرد: دومین جنبه، جنبه اخلاقی و تربیتی است، هرچه فضایل اخلاقی که از کتب اخلاق بشمارید همه آنها در روز عاشورا همه اتفاق افتاد، وفاداری، مساوات، ایثار صبر و ولایتمداری، همه اینها مصداق دارد.


سومین جنبه ای که وی به آن پرداخت جنبه سیاسی بود و گفت: زیر بار ظلم وستم نباید رفت، با دشمن مماشات نکنید، در مقابل دشمن کرنش نکنید، تسلیم دشمن نباید شد.

 

وی ادامه داد: اصل انقلاب از عاشورا نشات گرفته است، این انقلاب عصاره چهار نهضت بعثت غدیر، عاشورا و مهدویت است، اگر امام حسین علیه السلام تنها به نماز و امر به معروف و تقوا توصیه می کرد امام شهیدان نمی شد، حرمشان به اسارت نمی رفت، انتظار این است که حوزه در این خصوص بیشتر کار کند. 

 

وی تصریح کرد: عده ای می گویند امام حسین با عمربن حنظله مذاکره کرد ما نمی توانیم مذاکره کنیم؟ درهیچ جای تاریخ نداریم که امام مذاکره کرده باشند، مذاکره یعنی معامله امام اهل معامله نبود، امام دیدند که شخصی مثل یزید بر منبر رفته خود را جای پیامبر قرار داده است وخودش را امیرالمومنین معرفی خطاب می کند، امام طبق قرآن عمل می کند؛ سوره بقره آیه 120 ولن ترضی عن الیهود... هرگز دشمن از شما راضی نمی شود یا اینکه شما را به آیین خود درآورد یا شما را تسلیم اراده خود کند، پس کسانی که مذاکره را قبول دارند برخلاف قرآن پیش می‌روند، زمانی که آمریکا نقض پیمان کرد برای توجیه آن  گفتند که پیامبرهم با مشرکین مذاکره کردند و آنها نقض عهد کردند.


سرهنگ غلامرضایی گفت: امام خامنه ای جواب آنها را دادند فرمودند، مذاکره کردند اما نه با همه آنها و اگر آنها نقض عهد می کردند با این نقض عهد برخورد می کردند.


کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه  اگر مماشات کنیم آسیب می بینیم به خاطر این مماشات دشمن جری شده است، اظهار داشت: می گویند به واسطه این مذاکره سایه جنگ از سر ما برداشته شده است، بعد برجام تهدیدات بیشتر شده است آمریکا قصد درگیری نظامی ندارد اما درگیری لفظی دارند بیشتر هم شده است.


وی افزود: واقعیت این است که در هسته ای عقب نشینی کردیم، ما همه کوتاهی کردیم ودر این عقب افتادگی مسئولیم، دشمن 7مولفه قدرت را شناسایی کرد و درپی این هستند که از بین ببرند و اگر نشد ضعیف کنند، می گویند ما موشک می خواهیم چه کار، دنیای امروز دنیای گفتگوست.

 

وی ابراز داشت: اینها برخلاف قرآن عمل می کنند اینکه قرآن می فرماید عده و عده آماده کنید؛ پس این آمادگی برای چیست؟ آیه نمی فرماید جنگ کنید، گاهی برای روشن شدن حق بایستی تحمل کرد، در بین معصومین مظلوم تر از حضرت علی علیه السلام ندارم، حضرت فرمودندمن می توانم شمشیر بکشم و از حقم دفاع کنم ولی همین صدای اذان هم قطع می شود.


سرهنگ غلامرضایی اضافه کرد: رهبر دستور خارج شدن از برجام را 3سال پیش دادند اصلا برجام را قبول ندارند، تیم مذاکره کننده را تایید کردند اما عملکرد آنها را تایید نکردند، اصلا مکانیزم برجام در دست ما نیست که بخواهیم شکایت کنیم.


وی گفت: الان هم نقض برجام را به آقا می چسبانند چون ایشان جبهه گرفتند، جنگ آمریکا با ایران دروغ بزرگ است.

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند

طرح «پیوند صادق» ایده‌ای است تا از بستر آن در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام، مساجد با مدارس به هم پیوند بخورند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآن و عترت در نشست خبری «پیوند صادق» گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام بناست طرحی مردمی با مشارکت مراکز قرآنی، مدارس و مساجد کشور برگزار شود. این طرح بناست به وسعت تمام کشور با هدف تبیین، تبلیغ و ترویج معارف امام صادق علیه‌السلام رقم بخورد.

وی افزود: شیوه کار به این صورت است که دانش‌آموزان در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام به همراه خانواده و در کنار مربیان‌شان در مدرسه جمع شوند و پویش‌های علمی همراه با برنامه‌های فرهنگی و هنری و نیز گعده‌های علمی برگزار می‌کنند. در انتهای مراسم جوایز نفیسی از جمله کمک‌هزینه عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس و نیز صدها جوایز دیگر به برگزیدگان اهدا می‌شود. سپس به سمت مسجد محله حرکت می‌کنند و نماز ظهر و عصر را در آنجا اقامه می‌کنند. در مسجد، روحانیون درباره تأثیرات امام جعفر و شاگردان ایشان در نشر معارف دین و سبک زندگی آن حضرت به صورت مختصر به سخنرانی می‌پردازند.

منیزی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها در کنار این نیروی مردمی قرار گرفتند و حامی این حرکت هستند. منتها این حرکت نیاز به تبلیغات دارد. اهمیت کار در این نکته است که بیش از 50 درصد روایاتمان را از امام صادق علیه‌السلام به یادگار داریم که در برگه‌های منابع ما خاک می‌خورند و بلااستفاده ماندند.این آموزه‌های امام باید در قالب‌های مختلف در جامعه نشر داده شود.

 

.

تیزر طرح «پیوند صادق»

تلاش برای ارتقای پیوند مدارس با مساجد

وی درباره برگزاری دو پویش فرهنگی گفت: در راستای این برنامه، دو پویش‌ طراحی شده که یکی از آنها «پندهای امام صادق» و دیگری 6 داستان صوتی برای گروه سنی زیر 13 سال است. این پویش‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی به آدرس مندرج در این سایت https://zil.ink/peyvandesadegh شکل می‌گیرد.

سعیدی نژاد مدیرعامل مؤسسه پیام غدیر که از بانیان این حرکت فرهنگی است، گفت: حدود 20 سال قبل مرحوم حجت الاسلام حاج سید علی اکبر حسینی از اساتید اخلاق تهران تأکید کردند در مدرسه پیام غدیر بزرگداشتی برای امام صادق علیه السلام بگیریم. ایشان گفتند این برنامه را در تمام مدارس گسترش دهیم. در آن دوران آقای حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش بودند. طوماری جمع شد و به ایشان ارسال شد تا تمام مدارس در برنامه مشارکت داشته باشند؛ همچنان که در مدارس حوزه علمیه بزرگداشت‌هایی برگزار می‌شد. نام این طرح پیوند «میمِ» مدرسه با «میمِ» منزل بود. اما به این طرح فعلی، مسجد و مراکز قرآنی هم آن اضافه شد.

وی افزود: یکی از خلأهایی که در جامعه داریم، عدم پیوند مسجد با مدارس بود. نه مدیر از امام جماعت خبر دارد و نه امام جماعت از مدارس دارای شناخت است. امیدواریم این ایده بتواند این خلأ را پر کند. 

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • تاکید امام جمعه قزوین بر حل مشکل تامین آب کشاورزان
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • کنعانی: آهِ کودکان و زنان غزه وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی»
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد