Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@19:11:46 GMT

برجام اساس همکاری با ایران را تشکیل می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۴۷۹۳

برجام اساس همکاری با ایران را تشکیل می‌دهد

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار کشورمان در پاریس با رئیس‌جمهوری فرانسه در کاخ الیزه دیدار و استوارنامه خود را تسلیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، امانوئل ماکرون در دیدار با ابوالقاسم دلفی گفت: «فرانسه در تلاش برای گفت‌وگو و روابط سازنده با جمهوری اسلامی ایران است و معتقدیم که توافق هسته‌ای غیر قابل تغییر است و اساس همکاری با ایران را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ماکرون در مراسم استقبال از سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار کشورمان در پاریس از عزم فرانسه برای ایجاد روابط متوازن با ایران خبر داد و تاکید کرد: «فرانسه مایل به گفت‌وگو با ایران درباره تحولات منطقه‌ای است و از روابط خوب میان وزارتخانه‌های دو کشور خرسند است.»

ابوالقاسم دلفی، سفیر کشورمان در این دیدار با تاکید بر روابط دیرینه ایران و فرانسه و تحولات مثبت در روابط دو کشور از جمله توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و علمی بعد از برجام گفت: «به‌دنبال سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به پاریس و اجرای اسناد همکاری امضاء شده در سفر مذکور زمینه برای برداشتن گام‌های بلند در زمینه ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه مهیا است.»

دلفی با تشریح مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه گفت: «جمهوری اسلامی ایران بر حل موضوعات منطقه از راه گفت‌وگو تاکید دارد و با هر گونه تحمیل و مداخله خارجی مخالف است.»

سفیر کشورمان با تاکید بر روند مثبت رایزنی‌های دو کشور درباره موضوعات منطقه‌ای، بر آثار این رایزنی‌ها در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم