Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > هنر - همشهری آنلاین:
رئیس موزه بریتانیا اعلام کرد: تمایل دارد در آینده نمایشگاهی از آثار موزه «بریتانیا» در موزه ملی ایران برپا کند.

به گزارش ایسنا، در بازدید «هارتوینگ فیشر»، رئیس موزه بریتانیا با همراهی وستا سرخوش (کرتیس)، پژوهشگر بخش مهر، سکه و مدال موزه بریتانیا از موزه ملی ایران، "فیشر" ابراز علاقمندی خود را مبنی بر برپایی نمایشگاهی از آثار موزه بریتانیا در موزه ملی ایران به مسئولان این موزه اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیشر در بازدید خود از بخش‌های مختلف موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی در مورد محتوای آثار به نمایش درآمده در موزه ملی ایران گفت: هرچند برای نخستین‌بار است که از کشور ایران بازدید می‌کنم، ولی انتظار دیدن چنین گنجینه‌ی ارزشمندی را نداشتم. غنا و تنوع سبک‌های هنری و ادوار تاریخی موجود در موزه ملی ایران، من را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

او همچنین آثار ارزشمند موزه ملی ایران و توالی تاریخی آن از دوران پارینه‌سنگی تا پایان قاجار را دانشگاهی برای مطالعه و شناخت و تدریس فرهنگ، هنر و تاریخ ایران‌زمین دانست و گفت: تاریخ ایران باید در محل موزه ملی ایران آموزش داده شود.

پس از پایان این بازدید، فیشر در ملاقات با رئیس موزه ملی ایران، در خصوص مسائل مختلف موزه‌داری، شیوه‌های مستند نگاری دیجیتال، ایجاد پایگاه داده‌ها، بازدیدهای هدفمند دانش‌آموزی و غیره به تبادل آرا پرداخت. 

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران؛ در صورت اجرائی شدن تمایل مدیر موزه بریتانیا مبنی بر برگزاری نمایشگاهی از آثار این موزه در موزه ملی ایران؛ بعد از برگزاری چند ماهه نمایشگاه «استوانه کوروش»، این دومین نمایشگاهی خواهد بود که توسط موزه بریتانیا در ایران برگزار می‌شود.

در همین زمینه: دیدار با کاشی‌های هفت‌رنگ پاسخ روابط عمومی مجموعه سعدآباد به خبر همشهری آنلاین نجات باغ ۲۰۰ ساله با تبدیل به موزه صنعت نفت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

اسعد فرهادی ادامه داد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخداد‌ها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت آقای حامد شریعتی گرد آوری و در معرض نمایش علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می گیرد.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

 آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان در محل گالری سوره برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه