Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ این نشست در پی وتو قطعنامه پیشنهادی مصر درخصوص قدس از سوی آمریکا در شورای امنیت و به درخواست ترکیه و یمن برگزار می شود.

میروسلاو لاچاک رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در نامه ای همه 193 نماینده کشورهای عضو این مجمع را از تشکیل جلسه فوق العاده مطلع کرده است.

آمریکا روز دوشنبه قطعنامه ای را وتو کرد که موید این مساله است که هر گونه تصمیمی در مورد وضعیت قدس، هیچ تاثیر حقوقی ندارد و باید لغو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعنامه از سوی مصر پیشنهاد شد و مورد حمایت 14 عضو دیگر شورای امنیت قرار گرفت.

ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل با اعلام اینکه پیش نویس قطعنامه مشابهی به مجمع عمومی ارائه می شود، پیش بینی کرد که این قطعنامه مورد حمایت کشورهای عضو قرار گیرد.

وی به خبرنگاران گفت: مجمع عمومی بدون هراس از وتو، خواهد گفت که جامعه جهانی از پذیرش موضع یکجانبه آمریکا خودداری می کند.

پیشتر وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در خصوص پیش نویس قطعنامه مربوط به حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود رای گیری می کند.

تصمیم اخیر ترامپ مبنی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعتراض‌های گسترده ای را در جهان اسلام به همراه داشت.

ترامپ با این تصمیم بر چند دهه سیاست آمریکا در مورد قدس خط بطلان کشید.

وی همچنین قصد دارد سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل کند.

رژیم صهیونیستی، قدس را پایتخت خود می داند. طرف فلسطینی نیز در نظر دارد بخش شرقی قدس، پایتخت کشور مستقل فلسطین باشد.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ سال 1967 بخش شرقی قدس را اشغال و آن را به مناطق اشغالی اضافه کرد، اقدامی که هیچ گاه در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان،مصیب نظری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار است، در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می شود، برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است، بپردازیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: در مرکز پژوهش‌های شورا که در صحن علنی شورای شهر بندرعباس تشکیل می‌شود، تصمیمات نخبه‌گانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده‌اند، تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود، اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یک‌سری نواقص و خلاهای قانونی در قانون شورا وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند، لحاظ کنیم و همان‌طور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است، واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 749282

دیگر خبرها

  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد