Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- معاون امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: براساس گزارش ارائه شده از سوی دستگاه های متولی حوزه آلودگی هوا و هواشناسی استان، وضعیت آلودگی هوای شهر اراک از فردا(چهارشنبه) بهبود می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی شامگاه سه شنبه در حاشیه جلسه اضطراری آلودگی هوای اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه گزارش محیط زیست و هواشناسی استان و همینطور گزارشی از سوی مرکز بهداشت ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه در شهر اراک وضعیت هوا به شکلی نیست که در شرایط ناسالم برای تمام گروه ها باشد.

وی افزود: البته شرایط هوای اراک در روز گذشته (دوشنبه) به حد مرزی ناسالم برای تمام گروه ها رسیده بود؛ با توجه به پیش بینی هواشناسی، تا ظهر فردا سکون هوا را داریم و از بعدازظهر چهارشنبه براساس پیش بینی هواشناسی وضعیت بهتر خواهد شد و آلودگی رو به بهبودی می رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: براساس آنچه دستگاه های پایش آنلاین و محیط زیست گزارش کرده اند، شرایط آلودگی هوای اراک در حد هشدار نیست و آن شرایط ناسالم که موجب تعطیلی مدارس شود وجود ندارد، بنابراین فردا همه می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

زندیه وکیلی تصریح کرد: چون در شرایط مرزی آلودگی هستیم، گروه های حساس سعی کنند از تردد غیرضروری خوداری کنند و قطعا اقداماتی برای کاهش آلودگی هوای اراک به طور مستمر پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات برخورد نیروی انتظامی با خودروهایی است که آلاینده و دودزا و فاقد معاینه فنی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی توضیح داد: برای رفاه شهروندان برای بقیه خودروها محدودیت بیشتری را اعمال نکردیم ازجمله طرح های ترافیکی، چون نیاز نبوده و چنانچه آلودگی به شرایطی برسد که نیاز باشد برای سلامت مردم حتما از این اقدامات هم استفاده می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان

ماه هوای پاک، هر سال از ابتدای می آغاز می‌شود و در طول یک ماه تلاش‌ها برای کاهش آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند. استرالیا، استونی، فنلاند، ایسلند و نیوزلند دارای پاک‌ترین هوا و چاد، عراق، پاکستان، بحرین، بنگلادش و هند نیز کشورهایی با آلوده‌ترین هوا در جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، هوای پاک هیچ‌گونه آلاینده مضری ندارد و مردم می‌توانند با صرف زمان و تلاش، کمک قابل‌توجهی به پاک‌تر شدن هوای داخل و خارج خانه‌هایشان کنند. سردرد، سرفه و بیماری‌های تنفسی مانند آسم ناشی از هوای کثیف است و تنفس آلودگی هوا می‌تواند باعث آلرژی، حملات قلبی، سرطان و سکته شود. ماه هوای پاک جشن مهمی است که مردم را تشویق می‌کند تا سیاره را برای نسل‌های آینده سبزتر، سالم‌تر و قابل زندگی‌تر کنند.

تاریخچه ماه هوای پاک

ماه هوای پاک که هر سال در ماه می برگزار می‌شود، نخستین بار به‌عنوان یک رویداد یک‌هفته‌ای در سال ۱۹۷۲ آغاز شد و در سال ۱۹۹۴ به یک رویداد یک‌ماهه تبدیل شد. در این ماه کمپین‌های آگاه‌سازی ماه هوای پاک با هدف آموزش همگانی در مورد تأثیر آلاینده‌های هوا و اهمیت هوای پاک برای زندگی سالم تشکیل می‌شود. مصوبه هوای پاک در سال ۱۹۷۰ با هدف بهبود سلامت انسان و محیط زیست تدوین و امضا شد. مراسم هوای پاک مردم را تشویق می‌کند تا اقداماتی را برای بهبود کیفیت هوا، هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی انجام دهند. پیشرفت‌هایی که کمپین‌ها برای پالایش هوا در ۴۰ سال گذشته به دست آورده‌اند، در ماه هوای پاک جشن گرفته می‌شود.

عواقب آلودگی هوا

تنفس ذرات آلودگی در هوا به مرور باعث سردرد، بیماری‌های تنفسی مانند آسم، آلرژی، ناراحتی‌های ریوی، حملات قلبی و سرطان می‌شود. کیفیت نامناسب هوا، علاوه بر خطراتی که برای سلامت جسمی دارد، می‌تواند با پایین آوردن سطح رفاه اجتماعی و روانی، عواقب جدی بر سلامت روان افراد داشته باشد. به همین دلیل ماه هوای پاک، مردم را از تأثیر فعالیت‌های روزانه بر کیفیت هوای محیط آگاه می‌کند و در روزهای خاص مانند روز دوچرخه‌سواری تا محل کار و روز اشتراک‌گذاری خودرو آنها را به ترویج فعالیت‌های پایدار تشویق می‌کند. همچنین در این ماه آموزش‌های گوناگونی برگزار می‌شود درباره اقداماتی که هر فرد می‌تواند در سطح فردی و اجتماعی برای بهبود کیفیت هوا انجام دهد.

نکاتی در مورد هوا

هوا فقط گاز نیست بلکه حاوی ذرات جامد ریزی به نام آئروسل است. هوا با انتقال ارتعاشات صدا به پروسه شنیدن صوت کمک می‌کند. وسایل نقلیه بزرگترین آلاینده‌های هوا هستند که مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن، هیدروکربن‌ها و سایر سموم را در هوا منتشر می‌کنند. هوا به جنگل‌کاری کمک می‌کند، وزش باد دانه‌ها را به نقاط مختلف می‌برد و باعث رشد گیاهان جدید می‌شود.

پاک‌ترین کشورهای جهان

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که رعایت نکردن استاندارد بین‌المللی کیفیت هوا موجب آلودگی‌های مرگبار به‌ویژه در مکان‌هایی می‌شود که افزایش فعالیت‌های اقتصادی و دود سمی آتش‌سوزی‌ها تأثیر مهمی در کیفیت هوا دارند. از ۱۳۴ کشور و منطقه مورد بررسی در این گزارش، تنها هفت کشور شامل استرالیا، استونی، فنلاند، گرنادا، ایسلند، موریس و نیوزلند محدودیت دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی (WHO) را برای ذرات ریز معلق در هوا که توسط خودروها، کامیون‌ها و فرایندهای صنعتی دفع می‌شوند، رعایت می‌کنند.

آلوده‌ترین کشورهای جهان

چاد، عراق، پاکستان، بحرین، بنگلادش، بورکینافاسو، کویت، هند، مصر و تاجیکستان به عنوان آلوده‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شوند.

کد خبر 749691

دیگر خبرها

  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند