Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@16:22:47 GMT

سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۲۳۵۱

سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران اعلام شد

محمدحسینی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس،‌گفت: در جلسه امروز و با مصوبه اعضای کمیسیون حقوق‌بگیران دولتی و غیردولتی با میزان حقوق تا سقف 2 میلیون و 400 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شدند.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با مصوبه امروز کمیسیون برنامه و بودجه حقوق‌بگیران دولتی و غیردولتی تا سقف حقوقی 2 میلیون و 400 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسینی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس،‌گفت: در جلسه امروز و با مصوبه اعضای کمیسیون حقوق‌بگیران دولتی و غیردولتی با میزان حقوق تا سقف 2 میلیون و 400 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی افزود: بر این اساس همچنین کسانی که حقوق آنها تا 5 برابر این میزان (2 میلیون و 400 هزار تومان) باشد مکلف به پرداخت 10 درصد و دریافت کنندگان حقوق بالاتر از این مکلف به پرداخت 20 درصد مالیات شدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در جلسه امروز اعضای کمیسیون بند مربوط به تمدید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده را به دلیل بررسی لایحه قانون دائمی آن در کمیسیون اقتصادی حذف کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین موضوع تعرفه قبوض آب، برق و گاز برای توسعه شبکه آب و گاز روستایی در بودجه 97 مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا دولت نتیجه عملکرد خود در این حوزه را در سال‌های 95 و 96 به کمیسیون ارائه کند تا تصمیم‌گیری لازم در این خصوص اتخاذ شود.

وی در پایان افزود: همچنین بحث برداشت از صندوق توسعه ملی به میزان 200 میلیون دلار برای صندوق نوآوری شکوفایی مورد بررسی قرار گرفت که بنا شد رئیس و مدیران این صندوق گزارشی را در خصوص این صندوق در 4 سال گذشته به کمیسیون ارائه کنند و این بند مصوبه‌ای را در پی نداشت.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد