Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روسيه راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا را خصومت طلبانه خواند که براي رويارويي کشورها هدف گيري شده است.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه اي از ماهيت خصومت طلبانه راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا ابراز تاسف کرد.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا روز دوشنبه راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا را اعلام کرد که در آن بار ديگر بر برتري اين کشور در عرصه بين المللي به عنوان اصل اساسي از سوي واشنگتن و تقويت توانمندي نظامي براي ايفاي نقش ابرقدرتي تاکيد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود اعلام کرد که پيام اصلي راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا همکاري سازنده و برابر با کشورها براي حل و فصل مشترک مسائل موجود نيست بلکه شامل رويارويي است.
در ادامه بيانيه آمده است: در اين سند بجاي پيشنهاد بناي روابط مشارکتي با کشورها، تلاش براي حفظ سلطه آمريکا بر جهان به نمايش گذاشته شده که به طور قابل توجهي کاهش يافته است.
وزارت خارجه روسيه در بيانيه خود با اشاره به نکات ضدروسي راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا گفته است: تقويت توانمندي اقتصادي و نظامي روسيه و چين به عنوان چالشي براي آمريکا خوانده شده است. به عبارت ديگر مقام هاي آمريکايي نمي خواهند روسيه و چين را دو قدرت مقتدر ببينند و از ازدست دادن موقعيت سابق خود هراس دارند.
اين بيانيه مي افزايد: به همين دليل ايالات متحده، روسيه و چين را به تعدي به نظام جهاني متهم مي کند و به نظر مي رسد منظور آمريکا از چنين نظامي، ساختار تک قطبي جهاني است که در آن فقط منافع و نيازهاي اين کشور مورد توجه قرار گيرد.
«در برنامه اقدامات (راهبرد جديد امنيت ملي آمريکا) گفته شده اشت که محور مرکزي تاريخ را مبارزه براي عظمت کشور تشکيل مي دهد و اين همان هدفي است که سياست آمريکا در عرصه جهاني از آن پيروي مي کند. در راهبرد جديد در اين مورد چيزي تغيير نکرده و فقط در آن خواسته آمريکا بيان شده و بي اطميناني واشنگتن به استحکام موقعيت خود در آن انعکاس يافته است.»
در پايان بيانيه وزارت خارجه روسيه بر آمادگي مسکو براي بناي روابط مشارکتي با واشنگتن بدون هر گونه تلاش براي تحميل مواضع و مداخله در امور داخلي روسيه تاکيد و گفته شده است: مشارکت واقعي فقط بر اساس اصول برابري و اعتماد متقابل امکانپذير است.
کاخ کرملين مقر رياست جمهوري روسيه نيز روز سه شنبه با انتقاد از استراتژي جديد امنيت ملي آمريکا، اعلام کرد: ادعاي مطرح شده در اين استراتژي مبني بر تهديد آمريکا از طرف روسيه را نمي پذيريم، اين سند ماهيت امپرياليستي دارد.
به گزارش ايرنا، ديميتري پسکوف سخنگوي کاخ کرملين در جمع خبرنگاران گفت که روسيه در استراتژي جديد امنيت ملي آمريکا نکته مثبت کوچکي مي بيند و در آن خاطرنشان شده است که واشنگتن براي همکاري با مسکو در مواردي که به نفع آمريکاست آمادگي دارد.
سخنگوي رئيس جمهوري روسيه در همين حال گفت که کشورش نمي تواند ادعاي مطرح شده در استراتژي جديد امنيت ملي آمريکا مبني بر تهديد روسيه عليه اين کشور را بپذيرد.
خبرگزاري ايتارتاس به نقل از پسکوف افزود: با اين حال در اين سند نکات مثبت کوچکي از جمله آمادگي براي همکاري در عرصه هاي همسو با منافع آمريکا وجود دارد.
وي ادامه داد: اين رويکرد با رويکردهاي اعلام شده از سوي رئيس جمهوري آمريکا همسو است، زيرا مسکو نيز آماده همکاري با واشنگتن در مواردي است که به نفع خود مي داند.
پسکوف گفت: پس از مرور اين سند به ويژه بخش هايي که در آن از روسيه نام برده شده، بي علاقگي آمريکا براي انصراف از نظام تک قطبي جهان کاملا واضح است، در استراتژي جديد امنيت ملي آمريکا بيزاري از نظام چندقطبي جهاني به چشم مي خورد.
براي دريافت تازه ترين خبرهاي بين المللي از ايران و جهان با استفاده از لينک زير وارد کانال تلگرام ما شويد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، پاتروشف امروز چهارشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در خصوص افزایش همکاری‌ها در حوزه امنیتی گفتگو کرد.

سرویس مطبوعاتی شورای امنیت روسیه اعلام کرد: پاتروشف و احمدیان یادداشت تفاهمی بین شوراهای امنیت روسیه و ایران امضا کردند و همچنین در خصوص ایجاد همکاری‌های عملی روسیه و ایران در حوزه امنیت گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این «طرفین در مورد وضعیت خاورمیانه تبادل نظر کردند و بر علاقه خود برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها تاکید کردند.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورا‌ی امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس به روسیه سفر کرده است.

پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند