Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، پیامبران و امامان(ع) با ابلیس برخوردهایی داشته‌اند مخصوصاً این‌که در بعضی از این برخوردها ابلیس مقداری از نقشه‌ها و توطئه‌های خود علیه انسان را بازگو کرده است.
ابلیس به نوح(ع) گفت: دو تا خصلت به تو می‎آموزم! نوح گفت: من نیازی به علم تو ندارم.ابلیس گفت از حرص بپرهیز که باعث شد آدم(ع) از بهشت رانده شود و از حسد دوری کن که مرا از بهشت بیرون نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند سبحان به نوح(ع) وحی کرد که «این دو نصیحت را بپذیر اگرچه ابلیس، ملعون است».
هم‌چنین آمده است که ابلیس به نوح نبی(ع) گفت: سه جا به یاد من باش! هرگاه عصبانی می‌شوی، هرگاه حکمی صادر می‎نمایی و هر وقت با زنی نامحرم تنها می‎شوی!. روزی ابلیس به نوح(ع) گفت: برایم در نزد خدا طلب آمرزش کن! نوح(ع) قبول کرد و پیغام ابلیس را رساند.خداوند سبحان فرمود به او بگو اگر برود و بر قبر آدم(ع) سجده کند من توبه او را قبول می‎کنم.نوح(ع) وحی الهی را به ابلیس ابلاغ نمود.ابلیس گفت من بر خود آدم(ع) سجده نکردم! چگونه بر قبرش سجده کنم؟!.
ابلیس به موسی(ع) گفت هیچ‌گاه با زن نامحرمی تنها نشو که سومی شما من هستم و خودم عهده‌دار این‌کار می‎شوم.موسی(ع) از ابلیس پرسید چه گناهانی باعث تسلط تو بر آدمی می‎شود؟ گفت زیاد شمردن اعمال خوب و کم شمردن گناه و عُجب و خودبینی!.
ابلیس به موسی(ع) گفت: هرگاه خواستی صدقه بدهی زود بده که اگر بنده‌ای خواست صدقه بدهد خودم عهده‌دار می‎شوم که مانع این کارش بگردم!.همچنین یحیی(ع) از ابلیس پرسید که چه چیزی نور چشم توست؟ گفت: زنان دام‌های من هستند! که هرگاه دعا و لعن آدم صالحی را می‎شنوم به زن‌ها پناه می‎برم! و آنجا آرام می‎گیرم.
روزی یحیی(ع) از ابلیس خواست تا فردا با صورت اصلی خود ظاهر شود.ابلیس قبول کرد و روز بعد ناگاه یحیی(ع) دید که موجودی بسیار کریه و زشت و منکوس و چشمان شکاف‌زده و بدون چانه و ریش و موهای کم که به طرف آسمان رفته و چهار دست و در هر دستی شش انگشت و انگشتانی که تا پایش دراز بود و بینی مانند پرنده و در دستش دام‌هایی به رنگ‌های سفید و سیاه و سرخ و سبز و زرد و زنگ بزرگی در دستش و ... ظاهر شد.ابلیس گفت: من اول زیباترین موجود در بین فرشتگان بودم ولی به‌خاطر معصیت خدا زشت‌ترین صورت را دارم.
ابلیس سر راه عیسی(ع)
ابلیس به حضرت عیسی(ع) گفت: تو که مرده را زنده می‎کنی و مریض را شفا می‌دهی، خودت را از کوه به پایین پرت کن عیسی(ع) گفت من همه این کارها را با اذن خدا می‎کنم ولی این‌کار را خدا اذن نداده است!.
روزی حضرت عیسی(ع) دید که ابلیس بارهایی بر پشت دارد.از او سؤال کرد این‌ها چیستند؟ گفت پنج تا بار است که برای مشتری‌هایشان می‎برم.بار اول ستمگری است که برای سلاطین و پادشاهان می‎برم! بار دوم کبر است که برای دهقان‌ها و روستائیان می‎برم.بار سوم حسادت است که برای دانشمندان می‎برم، بار چهارم خیانت است که برای تاجرها و یازاری‌ها و کارگران‌شان می‎برم.بار پنجم مکر و حیله‌گری است که برای زن‌ها می‎برم!.
روزی ابلیس به عیسی(ع) گفت: آیا خداوند سبحان می‎تواند زمین را در تخم‌مرغی قرار دهد؟ حضرت فرمود: وای بر تو! خدا به عجز وصف نشود!.
شیطان سر راه پیامبر(ص)
وقتی رسول خدا(ص) در کودکی با عمویش ابوطالب به شام می‎رفت، در دل شب شیطانی سر راه پیامبر ظاهر شد و دهنه شتر حضرت را گرفت و به طرف دیگری برد.اما ناگاه جبرئیل نازل شده و با فوتی که کرد شیطان را به حبشه پرتاپ کرد و زمام شتر پیامر را گرفت و در مسیر راه قرار داد.
گویند روزی رسول خدا(ص) نشسته بود و به ماری نگاه می‎کرد.امیرالمؤمنین(ع) خواست با عصا مار را دور کند، رسول خدا(ص) فرمود این ابلیس است که من با او شرط‌هایی کرده‌ام ازجمله ای علی! هرکه دشمن تو باشد، ابلیس در رحم مادرش شریک گردد که خداوند سبحان فرمود: «وشارکهم فی الاموال و الاولاد».
رسول خدا(ص) فرموده است که با هر انسانی یک شیطان است! پرسیدند حتی شما؟ فرمود آری و لکن شیطان من به حول و قوه الهی مسلمان شده است.
تبسم پیامبر(ص)
روزی دیدند که پیامبراکرم(ص) برای مطلبی تبسم نمودند.علت را از حضرت پرسیدند.فرمود وقتی خداوند سبحان دعای مرا درباره امتم در مورد قبول توبه اجابت کرد، دیدم که ابلیس ناراحت شد که واویلا می‌گفت و خاک بر سرش می‎ریخت.
روزی ابلیس به‌صورت پیرمردی نزد رسول خدا(ص) آمد و گفت برایم از خدا طلب آمرزش کن! حضرت فرمود تلاشت بیهوده و عملت باطل است.ابلیس رفت و رسول خدا(ص) به علی(ع) فرمود که این ابلیس بود.امیرالمومنین(ع) به دنبالش رفت و او را گرفت و بر زمین زد و روی سینه‌اش نشست.ابلیس گفت ای اباالحسن! خدا به من تا قیامت مهلت داده است.حضرت هم او را رها کرد.
امام علی(ع) فرمود: روزی ابلیس را دیدم و او در ضمن صحبت‌هایی گفت وقتی به‌خاطر سرپیچی از دستور خدا به آسمان چهارم افتادم، به درگاه خدا نالیدم که خدایا! خیال نکنم مخلوقی بدبخت‌تر و شقی‌تر از من آفریده باشی! جواب آمد که چرا از تو بدتر هم آفریده‌ام پس پیش مالک جهنم برو تا به تو نشان دهد! من نزد مالک جهنم رفتم و او از طبقات مختلف جهنم مرا پایین برد تا در طبقه هفتم دیدم که دو نفر هستند که زنجیرهایی از آتش بر گردن آنهاست و بر سر آنها پتک می‎کوبند! گفتم این‌ها کیستند؟ مالک گفت آیا بر ساق عرش نظر کرده‌ای که نوشته است: لااله الاالله محمد رسول الله ایدته و نصرته بعلی!؟ گفتم آری.گفت این‌ها دشمن محمد و علی(ع) هستند!.
روزی رسول خدا(ص) عمار را به‌دنبال آب فرستاد و شیطان سه بار در مقابل عمار قرار گرفت تا مانع او شود ولی هر سه بار عمار او را مغلوب نمود.لذا رسول خدا(ص) فرمود شیطان بین عمار و آب به‌صورت دودی سیاه مانع شد ولی خداوند سبحان عمار را بر شیطان پیروز کرد.
روزی امام سجاد(ع) مشغول نماز بود که شیطان برای به هم زدن نماز حضرت به‌صورت ماری ظاهر شد و انگشت پای امام را نیش زد! ولی امام اعتنایی به درد نکرد و نمازش را ادامه داد و بعد از نماز فهمید که این مار، شیطان است فرمود ای ملعون از من دور شو! و دوباره مشغول نماز شد.لذا خطاب شد «انت زین‌العابدین».
روزی رسول خدا(ص) به ابن‌صائد فرمود چه می‎بینی؟ گفت: عرشی بر روی دریا که اطرافش را ماهیان احاطه کرده‌اند! فرمود: این عرش ابلیس است.امام جعفرصادق(ع) فرمود: «وقتی امام زمان(عج) ظهور می‎کند ابتدا جبرئیل از آسمان ندا می‎کند که قائم(ع) ظهور کرده است.سپس ابلیس از زمین ندا می‎کند.پس از ندای اول تبعیت کنید و از ندای دوم بپرهیزید» و در روایت است که امام زمان(عج) گردن ابلیس را می‎زند.
شخصی از عالمی سؤال کرد که هر که گول می‎خورد، گویند شیطان او را گول زده است.چه کسی شیطان را گول زد؟ جواب دادند که شیطان از جن است و جن و انس دارای دو نیرو به نام عقل و هوای نفس هستند که عقل به‌ خوبی فرمان می‎دهد و هوای نفس به گناه! و ابلیس از هوای نفسش تبعیت نمود و در روایات است که آب بینی و مدفوع و استخوان‌ها غذای جنیان است که آن‌را می‎بویند نه این‌که آن‌را بخورند.باید توجه داشت که شدیدترین عمل در مقابل ابلیس سجده طولانی است. و امام موسی کاظم(ع) فرموده است: دیدار مؤمنین با یکدیگر بر ابلیس سخت است مخصوصاً اگر اسمی از فضائل ما اهل‌بیت برده شود که ابلیس آن‌قدر ناراحت می‎شود که ناله‌اش بلند شده و به گوش ملائکه عرش می‎رسد و آنها هم او را لعن می‌نمایند کمااینکه امام صادق(ع) فرموده است: هنگام مرگ یک نفر شیعه، شیطان از راست و چپ او می‌آید، تا او را منحرف کند! ولی خداوند سبحان مانع می‎شود! همان‌طور که در آیه سوم سوره ابراهیم فرمود: «خداوند، اهل ایمان را در دنیا و آخرت، ثابت قدم و ثابت اعتقاد، نگه می‎دارد».

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان احتشامی نوازنده پیانو و عمران فروزش نوازنده تمبک روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه کنسرت مشترکی را در تالار رودکی تهران برگزار می کنند.

سامان احتشامی درباره جزییان کنسرت پیش رو گفت: این کنسرت روز ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می شود و خوشبختانه در ۱۰ دقیقه تمامی بلیت های این کنسرت فروش رفت در نتیجه به دلیل استقبال مخاطبان تصمیم گرفتیم این کنسرت را تمدید کنیم. برهمین اساس کنسرت برای روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت تمدید شده است و ساعت ۲۱ در هر ۲ روز به دیدار مخاطبان می رویم.

این هنرمند در ادامه عنوان کرد: در این کنسرت ها قطعاتی از همایون خرم و یوهان باخ برای مخاطبان اجرا می شود. بخشی از این کنسرت ها به اجرای قطعاتی از آثار خودم اختصاص دارد. ضمن اینکه مدیر برنامه های این اجرا که با همکاری بنیاد رودکی انجام می شود به عهده راز مازندرانی است.

سامان احتشامی و عمران فروزش پیش از این نیز در آلبوم ها و پروژه های متعددی که پیش روی مخاطبان قرار گرفته بود همکاری های مشترکی داشتند. مسیری که منجر به برگزاری کنسرت مشترکی شده که به نظر می آید با توجه به برگزاری آن در تالار رودکی تهران آن هم در قالب دونوازی با تفاوت های نسبت به دیگر پروژه های احتشامی به حساب آید.

سامان احتشامی از آهنگسازان و نوازندگان پیانو محسوب می شود که پس از کسب مهارت های مختلف آموزشی زیرنظر هنرمندانی چون جواد معروفی، محمد سریر و اسماعیل امین موید فعالیت خود را در حوزه موسیقی آغاز و پس از حضور در رویدادها و جشنواره های مختلف موسیقایی که به عنوان هنرمند برگزیده نیز انتخاب شد، در سال ۱۳۷۱ با انتشار آلبوم «باغ به باغ» خود رابه جامعه مخاطبان معرفی کرد.

این هنرمند که تحصیلات عالی خود را در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به پایان رسانده طی این سال ها علاوه بر فعالیت مستمر در زمینه آموزش نوازندگی، در حوزه برگزاری کنسرت، تولید آلبوم و اخیرا برنامه های مختلف رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی حضور چشمگیری داشته است.

کد خبر 6093740 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • نگاهی به سینمای کارگری ایران به مناسبت روز کارگر
  • قطع همکاری نواک جوکوویچ با یک مربی دیگر
  • سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی
  • خشکه مقدس هایی که تیرهای کمان شیطان هستند؛ خوارج امروز کیستند؟ (فیلم)
  • ویدیو/ روزی که فوتسال ایران سوم دنیا شد