Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-نمایندگان در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس، لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را بررسی می کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جلسه علنی صبح امروز مجلس با حضور 200 نماینده و به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر حسین قاضی زاده عضو هیات رییسه مجلس گفت: نمایندگان در جلسه علنی امروز خانه ملت قرار است ادامه جزییات لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، لایحه اصلاح بند 2 ماده واحده قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر و طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس را رسیدگی کنند.
وی افزود: بررسی طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، طرح دهیاری ها و لایحه حفاظت از خاک نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: نمایندگان همچنین قرار است لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور، لایحه عضویت دولت ایران در برنامه اندازه شناسی آسیا اقیانوسیه و لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت ایران و دولت عراق را بررسی کنند.
وی خاطرنشان کرد: بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس در مورد تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.
سیام**9121 **1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد