Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، کارنامه پرسپولیس در لیگ هفدهم به گونه ای بوده که سرخ ها در آزادی تنها شکست دور رفت را  مقابل پیکان تجربه کردند و صاحب چند مساوی هم شدند و از همه جالب تر در همین آزادی هم جام حذفی را از دست دادند.

 

  اما برعکس در خارج از خانه تیمی کاملا موفق و نتیجه گیر به حساب می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نتایج کسب شده در لیگ هفدهم، کمتر کسی است که از پرسپولیس انتقاد کند اما حذف مقابل نفت آبادان در جام حذفی حالا این سوال را به وجود آورده که چرا تیم برانکو اصطلاحا تک جامی است و تنها برای یک جام می تواند تلاش کند؟

 

چرا او در این فصل نتوانسته اقتدار خارج از خانه را در آزادی داشته باشد؟ یکی از دم دست ترین پاسخ ها به نوع بازی قرمزها و کمربند خط میانی این تیم مربوط می شود.امسال با اصرار عجیب برانکو روی ربیع خواه ، پرسپولیس همواره با دو هافبک دفاعی روانه میدان شده است. در بازی های خارج از خانه همین حربه به خودی خود باعث افزایش قدرت تدافعی تیم می شود و با توجه به قدرت حط حمله آنها توانستند در خارج از تهران نتایج بسیار خوبی را کسب کنند.اما در آزادی اوضاع کاملا متفاوت است. تیم های میهمان همه برای گل نخوردن و تساوی پا به میدان می گذارند.وقتی تیم میهمان حمله نمی کند وعمل اختیار میانه میدان را به قرمزها می دهد وجود دو هافبک دفاعی به خودی خود باعث افت در کارهای هجومی می شود. درست مثل همین بازی با نفت که شاگردان کمالوند عقب نشسته بودند و با وجود ربیع خواه این کمال کامیابی نیا بود که مجبور می شد به جناحین برود.کمال آزادی بیشتری در این صورت دارد اما او فاقد قدرت گلزنی و تکنیک لازم برای حضور در 18 قدم حریف است.

 

از این رو در هر بازی شاهد توپ خراب کردن های متوالی کامیابی نیا هستیم او هنگام حمله به عنوان وینگر به چپ و راست می رود و حضور بیشتری مقابل دروازه حریف دارد اما آیا او کارایی لازم را هم برای بازی در این منطقه دارد؟

 

پاسخ صریحا مشخص است.بازیکنی که در فاصله یک متری نمی تواند دروازه بدون دروازه بان را باز کند یعنی در این سن و سال آموزش لازم را برای بازی در این پست ندیده است. او پیشتر به عنوان هافبک دفاعی گهگاه با ضربات شوت و هد زنی در ضربات ایستگاهی به گلزنی تیمش کمک می کرد اما حالا عملا مجبور است در نقش بازیکنی مثل فرشاد احمد زاده یا وحید امیری حاضر شود. برانکو در بازی مقابل نفت روی یک ضربه کرنر دروازه تیمش را باز شده دید و عملا 120 دقیقه بیجهت دو هافبک تدافعی را در میانه میدان نگه داشت.

 

حالا با حذف از جام حذفی شاید برانکو به این نتیجه برسد که دست کم در بازی های هجومی خانگی لازم نیست این همه احتیاط افراطی به خرج دهد. شاید اگر او تنها با یک هافبک تدافعی وارد میدان می شد و به بازیکن هجومی دیگری مثل رسن یا سیامک نعمتی از ابتدا بازی می داد، کار هرگز به ضربات پنالتی نمی کشید. بزرگترین اشتباه برانکو و پرسپولیسی ها این است که تصور کنند کار در لیگ برتر تمام شده است و با توجه به فاصله امتیازی انها کار چندان سختی را برای تکررا قهرمانی ندارند. بازی با نفت نشان داد که تیم برانکو هنوز ضعف های بسیاری را دارد که شاید در آسیا همین ضعف در بازی‌های خانگی بلای جان آنها شود. مسلما هواداران پرسپولیس از اینکه تیم شان برای دومین سال موالی قهرمان لیگ شود بسیار خوشحال خواهند شد اما سوال این است چرا برانکو فقط همه توانش را روی یک جام می گذارد؟ اگر قدرت تیمی مثل الهلال دلیل ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا محسوب شود پس چرا آنها توان قهرمانی در همین جام حذفی خودمان را ندارند؟

 

یک جای کار ایراد دارد و بهتر است برانکو قبل از انکه همین تک جام داخلی را هم از دست بدهد، به فکر چاره باشد.

شفقنا

110

این اخبار را از دست ندهید:

نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ / پرسپولیس در آتش نفت سوخت +تصاویر

مشکل جدید، سر راه تمدید برانکو با سرخپوشان!

محکومیت سرخپوشان توسط فیفا؛ توضیحات باشگاه پرسپولیس در مورد شکایت هنرپیشه خارجی + عکس

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!

به گزارش ورزش سه، یکی از مهمترین دیدارهای فصل لیگ آزادگان، در هفته بیست و نهم بین دو تیم فجر شهید سپاسی و خیبر خرم آباد برگزار شد که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان رجب‌زاده خاتمه پیدا کرد.

فجری‌ها مقابل خیبر شب بسیار خوبی داشتند و موفق شدند مقابل صدر نشین ۶۴ امتیازی لیگ، یک پیروزی بسیار شیرین را جشن بگیرند. 

با این حال جدای از نتیجه به دست آمده، یکی از اتفاقات مهم نبرد این دو تیم گلی بود که مهدی شریفی پیش از پایان نیمه نخست وارد دروازه خیبر کرد. 

ویدئو: 331693

در شرایطی که دو تیم خودشان را آماده می‌کردند تا برای ۱۵ دقیقه استراحت و مرور برنامه‌های تاکتیکی، از زمین بازی خارج شوند، بازیکنان فجر دست به ضد حمله زدند. توپی که ملکی از خط دفاع، به پشت مدافعان خیبر برای مهاجمان ارسال کرد توسط زارع کنترل شد اما مدافعان خیبر با برتری نفری از او توپ را گرفتند. پس از آن سینا خادم پور مدافع کناری تیم خیبر قصد داشت توپ را دور کند اما ارسال او توسط مهدی شریفی در ۲ متری قوس محوطه جریمه کنترل شد و بازیکن سابق پرسپولیس و سپاهان پس از استپ سینه زیبای خودش، توپ را مقابل خودش مهیا کرد و با یک ضربه روی پا، شوتی مواج و وحشتناک به سمت دروازه خیبر شلیک کرد که کوروش ملکی با اینکه شیرجه بلندی زده بود نتوانست مانع از گل شدن این سوپر گل شود.

مهدی شریفی مهاجم سابق سپاهان، پرسپولیس و تراکتور است که در لیگ آزادگان مشغول به بازی است و پس از اینکه نیم فصل اول را در تیم خوشه طلایی پست سر گذاشت، نیم فصل دوم راهی تیم مطرح لیگ یکی یعنی فجر سپاسی شده و در این تیم توانسته روزهای خوبی را پشت سر بگذارد. او در شرایطی ششمین گل فصل خودش را به ثمر رساند که آخرین بار زمانی که برای سپاهان در لیگ چهاردهم توپ می‌زد موفق شده بود در یک فصل بیشتر از ۵ گل به ثمر برساند.

برای یادآوری درخشش مهاجم اصفهانی لازم نیست به زمان‌های خیلی دور بروید. شریفی جوان ابتدا برای سپاهان درخشید و نامی برای خود دست و پا کرد؛ بازیکنی که موفق شد در ۸۵ بازی برای طلایی‌پوشان ۳۴ مرتبه موفق به گلزنی شده و ۱۰ پاس گل ارسال کند تا خبر از ظهور یک ستاره به فوتبال ایران دهد.

مهاجم ریزنقش اصفهانی پس از روزهای خوبی که در سپاهان داشت، رویاهای زیادی در سر داشت و خیلی زود توانست توجهات تیم های خارجی را به خود جلب کند اما به عنوان بازیکن سرباز به تراکتور پیوست و در این تیم هم در ۴۶ بازی خود توانست ۱۰ بار توپ را درون تور دروازه رقبا جای دهد. بازگشت شریفی از خدمت به سپاهان چندان برای وی خوب پیش نرفت تا او در پایان فصلی که سپاهان وی را نمی‌خواست از پرسپولیس سر در بیاورد.

او پیش از سرباز شدنش حتی نامش توسط کارلوس کی روش در لیست انتظار تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قرار گرفت اما مسیر موفقیت او به تلاطم‌های بسیار زیادی همراه شد.

شریفی با نظر برانکو به پرسپولیس پیوست تا جای خالی مهدی طارمی را در خط حمله این تیم پر کند اما مسائل نقل و انتقالاتی باعث شد او یک نیم فصل فقط در تمرینات حاضر باشد و از بازی کردن دور باشد. با حضور در نیم فصل دوم او در ۸ بازی هیچ گل یا پاس گلی به ثبت نرساند که این موضوع باعث شد او تصمیم به جدایی از جمع سرخپوشان بگیرد و مسافر آذربایجان شود تا به عنوان بازیکن سومقاییت لژیونر شدن را هم تجربه کند. 

وی در ۳۳ بازی برای تیم خود موفق به ثمر رساندن ۵ گل شد تا در بازگشتی دوباره این‌بار راهی شهرخودرو، تیمی با کلی مشکلات ریز و درشت شود.

حاصل حضور مهاجم اصفهانی در شهرخودرو سقوط با این تیم به لیگ آزادگان بود تا شریفی هم همانند تیمش در لیگ یک ادامه فعالیت دهد. او که یک فصل بازیکن دریای بابل بود، ابتدای فصل جاری به عضویت خوشه طلایی درآمد و حالا از نیم فصل به فجر سپاسی پیوسته تا به مهدی رجب زاده و شیرازی‌ها کمک کند به سطح اول فوتبال ایران برگردند.

فجر با ۵۸ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به چادر ملوی ۶۰ امتیازی، در رده سوم جدول قرار دارد و این امکان وجود دارد که آنها بتوانند جایگاه خودشان را در جدول با نماینده استان یزد تغییر دهند.

دیگر خبرها

  • شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی
  • زن پرسپولیسی قبل از شیمی درمانی در ورزشگاه آزادی؛ به دخترم قول داده بودم!
  • جای خالی مهدی‌پور احساس نشد!
  • مناظره مدیران پرسپولیس و سپاهان درباره اتفاقات رخ داده در ورزشگاه آزادی
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • (عکس) دشمن شماره یک فردوسی‌پور در ورزشگاه آزادی!
  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر
  • پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی