Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،  به همت مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش وجوانان پنجمین همایش دبیران شوراهای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش وجوانان به میزبانی هرمزگان برگزارشد.

در این همایش که با حضور معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش در خصوص تبیین اهمیت پژوهش و بهره گیری از نتایج مطالعات و پژوهش های در مدیریت اجرایی کشور گفت: امر پژوهش به عنوان یک ابزار قدرتمند و یک بازوی نرم افزاری برای مدیران و تصمیم سازان به حساب می آید و هر توفیقی که در بخشی از کشوروبخش های مدیریتی و اجرایی کشور نصیب ما شده به پشتوانه ی مطالعات و پژوهش های راهبردی و کاربردی بوده که توسط پژوهشگران و اندیشمندان این عرصه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر احمدی در قسمت دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت پژوهش در نگاه کلان و سطوح مدیریت عالی کشور پرداخته و گفت: در همه ارکان اصلی تصمیم گیری و بالاترین سطوح مدیریتی کشور نگاه حمایتی بسیار ویژه ای نسبت به امر پژوهش و اهمیت پژوهش با نگاه راهبردی وجود دارد  که همین نگاه های حمایتی و همین حمایت ها، می تواند برای حوزه های علمی و پژوهشی راهگشاباشد.  

او در ادامه صحبتهای خود به فعالیتهای انجام شده در حوزه مطالعات و پژوهش در استانها پرداخته و گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده بر اساس رویکردها و سیاستهای وزارت ورزش و جوانان در حوزه مطالعات و پژوهش طی چهارسال گذشته ما شاهد فعالیت های علمی و پژوهشی بسیار خوبی در استان ها بوده ایم اما نکته بسیار مهم در جهت پیشرفت بیشتر در این مسیر ضرورت تعامل پویای  ادارات کل با موسسات و مراکز پژوهشی و برون سپاری تحقیقات و پژوهش های علمی و بهره گیری از ظرفیت آنها در راستای انجام طرحها و پژوهش های علمی است.

دکتر احمدی کاربردی و مسئله محور بودن موضوعات طرحها و پژوهش های علمی را از ویژگیهای مهم فعالیتهای این حوزه در استانها دانست و با تاکید بر نیاز محور بودن آنها بیان داشت که تحقیقات علمی و  پژوهشی باید بنابر نیازهای احصاء شده از درون حوزه های مدیریتی به انجام برسند تا بتوان از نتایج آنها در حوزه مدیریتی و برنامه ریزی اجرایی بهره لازم را برد. 

تقویت نگاه به موضوعات و نیازهای منطقه ای در استانها یکی دیگر از موضوعاتی بود که او در سخنان خود به آن پرداخت و گفت: فعالیتهای پژوهشی در استانها باید به سمتی برود که به موضوعات منطقه ای نگاه ویژه داشته باشیم. در حقیقت باید در استان نگاه جامعتری به موضوعات و نیازها داشته که بر اساس آن فعالیتهای پژوهشی نه فقط در سطح استان بلکه برطرف کننده مسائل استانهای یک منطقه از کشورشود.

معاون فرهنگی ، آموزش و پژوهش در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در حوزه مطالعات و پژوهش گفت: پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با حوزه های ورزش و جوانان، خود از مهمترین ظرفیتهایی هستند که ما میتوانیم با صرف کمترین هزینه و صرفه جویی مالی از نتایج آنها به عنوان یک فعالیت مطالعاتی و پژوهشی بهترین بهره لازم را ببریم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسات هیأت ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و با ارتقا مرتبه علمی ۱۰ عضو هیأت علمی به استادی موافقت شد.

در این جلسات با ارتقا مرتبه علمی دکتر مژگان امتیازجو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر سیدمسلم سیدالحسینی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دکتر مهدی شمسایی مهرجان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر شهرام صداقت حور عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، دکتر صدیقه میرابوطالبی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر سعید کامیابی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، دکتر مریم قراچورلو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر نادر جعفرنیا دابانلو عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علی خادمی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و دکتر زهره مشکاتی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان به مرتبه استادی موافقت شد.

مژگان امتیاز جو با مدرک دکتری تخصصی زیست شناسی دریا، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که دارای بیش از ۱۶۰ مقاله، ۳ کتاب و سه اختراع «پکیج ها و ستون های میکروبی تثبیت شده حدف آلاینده فلز سنگین جیوه ( فیلتر زیستی) از صنایع»، «مکمل غذایی پرورش ماهی قزل الای رنگین کمان جهت از بین بردن سلول های سرطانی پوست با استفاده از اسپیرولینا» و «شیرغنی شده با نانوحامل های لیپیدی حاوی ترکیبات زیست فعال دریایی» است.

سید مسلم سیدالحسینی دارای مدرک دکتری تخصصی شهرسازی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد است که دارای ۲ ایده ثبت شده، ۱۳ طرح پژوهشی،۱۲۷ مقاله ISI ، علمی پژوهشی است.

مهدی شمسایی مهرجان با مدرک دکتری تخصصی شیلات، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۱۸۰ مقاله ISI، علمی ـ پژوهشی و است. وی همچنین ۷ کتاب و بیش از ۶ اختراع است.

شهرام صداقت‌حور با مدرک دکتری باغبانی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است که دارای ۵ جلد کتاب، بیش از ۱۰۰ مقاله علمی پژوهشی، ISI و ۹ طرح پژوهشی است.

صدیقه میرابوطالبی با مدرک دکتری فیزیک عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال است که دارای ۴۴ مقاله ISI، ۱۴ مقاله علمی پژوهشی، ۷ طرح و یک کتاب است.

سعید کامیابی با مدرک دکتری جغرافیای طبیعی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی، ۶ کتاب و ۱۰ طرح پژوهشی است.

مریم قراچورلو با مدرک دکتری مهندسی کشاورزی ـ علوم و صنایع غذایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای ۵۴ مقاله ISI، بیش از ۷۰ مقاله علمی پژوهشی، ۵ کتاب و ۳ طرح پژوهشی است.

نادر جعفرنیا دابانلو با مدرک دکتری برق عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی، ۱۶ کتاب و ۶ اختراع در زمینه مهندسی پزشکی است.

علی خادمی با مدرک دکتری تخصصی روان‌شناسی عمومی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است که دارای بیش از ۱۷۰ مقاله ISI و علمی پژوهشی، ۱۹ طرح پژوهشی و ۸ کتاب است.

زهره مشکاتی با مدرک دکتری تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزشی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است که دارای بیش از ۱۰۰ مقاله ISI، علمی پژوهشی و ۱۰ طرح پژوهشی درون و برون دانشگاهی و ۷ جلد کتاب است.

کد خبر 6091928

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند