Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی- یک سال از این حادثه تلخ که منجر به شهادت تعدادی از آتش نشانان شد گذشت، حادثه تلخی که یادآوری آن کام مردم ما را تلخ می کند، حادثه ای که باعث شد تعدادی از آتش نشانان غیور کشور جان خود را از دست بدهند و بسیاری از واحد های تجاری این ساختمان معروف تعطیل شوند.

به گزارش افکارنیوز، آتش سوزی پلاسکو و فرو ریختن این ساختمان قدیمی و فرسوده باعث تخریب 600 واحد تجاری و اداری و نزدیک به 3000 کارگر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان روزهای اول بود که مسئولان دولتی وعده و وعیدهای بسیاری به صاحبان واحدهای پلاسکو دادند و قول داده بودند خیلی زود مشکلات آنها را بر طرف کنند.

در شهریور امسال بود که  گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه پلاسکو در صحن علنی قرائت شد و پس از آن تعدادی از نمایندگان انتقاداتی را به مراجع پاسخگویی وارد کردند که چرا وعده ها عملی نشده و برخی از افراد با آبرویی که در پلاسکو کار می کردند به دستفروشی روی آورده اند.

در همان زمان محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس  بنیاد مستضعفان را مرجع پاسخگویی برای ساخت دوباره ساختمان پلاسکو می‌داند و در ادامه ضمن انتقاد به عمل نکردن این بنیاد به وعده‌های خود نسبت به کسبه پلاسکو می‌گوید: براساس قول و اظهارات مسئولان بنیاد مستضعفان در کمیسیون عمران قرار بود، بلافاصله ساختمان پلاسکو ساخته شود اما هنوز این وعده اجرایی نشده و ایراد جدی به بنیاد مستضعفان در این رابطه وارد است.

حدود یک ماه پیش علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص آخرین وضعیت بازسازی ساختمان پلاسکو گفت: یکی از ایراداتی که ما در این بحث داریم و در گزارش تهیه شده برای ارائه به مجلس مورد توجه قرار داده‌ایم، این است که اگرچه بر اساس قانون نظام صنفی اتاق اصناف در بحث‌های ارشادی ممکن است نقش داشته باشد اما تاثیری در بحران پیش آمده ندارد.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۱۱ ماه از این حادثه می‌گذرد و هنوز مشکلات متعددی حل نشده باقی مانده که این مسئله خیلی بد است.

رئیس اتاق اصناف ایران در عین حال گفت: یکی از درخواست‌های ۶۰۰ فردی که در واحدهای این بنگاه دارای سرقفلی بوده‌اند، این است که تکلیفشان را مشخص کنند، چراکه این افراد هیچ مدرکی در دست ندارد. حال اگر قرار است توافق‌نامه‌ای در این زمینه مکتوب شود، بهتر است که این اتفاق زودتر بیفتد.

فاضلی ادامه داد: البته حسن نیت ریاست بنیاد مستضعفان جای تقدیر دارد اما هنوز مسائلی که باید در مورد ساخت این بنا حل شود، از سوی دیگران حل نشده باقی مانده است. قطعا بنیاد مستضعفان به دنبال دریافت پروانه ساخت مجدد ساختمان پلاسکو است اما در این زمینه نهادهایی مانند وزارت مسکن و شهرسازی، شهرداری یا شورای شهر نیز دخیل هستند که باید این بخش‌ها هر چه سریع‌تر تکلیف را روشن کنند.

دولت تدبیر و امید در همان روزهای اول وعده های بسیاری به خسارت دیدگان پلاسکو داد اما یکسال از پلاسکو گذشته و هنوز بسیاری از وعده ها باقی مانده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۶۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، علیرغم وعده تکراری مسئول راه استان برای آسفالت و نصب گاردریل در این مسیر، یک دستگاه سواری پژو پارس به دره سقوط کرد و موجب مصدومیت شدید راننده و خسارت عمده به خودرو شد.   اواخر سال گذشته مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای استان در گفت و گوی خبری وعده داده بود که آسفالت جاده کلج به سیردان آغاز خواهد شد.   با گذشت بیش از یکماه از فصل بهار هنوز اقدام عملی انجام نشده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد