Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود- ایرنا- مدیر دفتر انجمن دوستداران حافظ در شاهرود گفت: از نوادگان مولانا جلال الدین بلخی بویژه خانم آسین چلبی ریییس مرکز فرهنگی مولانا در قونیه برای بازدید از آرامگاه 2 عارف نامی ایران بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی در بسطام دعوت به عمل آمد.

مجیدپازوکی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این دعوت رسمی در جریان برگزاری آیین سالگرد وفات مولانا در شهر قونیه انجام شد که با استقبال مواجه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با مسوولان مرکز فرهنگی مولانا ، تابلو آرامگاه بایزید برای معرفی بیشتر این شخصیت بی نظیر در این مرکز نصب گردید.
پازوکی گفت: در آیین سالگرد وفات مولانا جلال الدین محمد بلخی در شهر قونیه، بسیاری از چهره های فرهنگی و هنری از ایران نیز حضور داشته و به اجرای برنامه و سخنرانی برای معرفی این عارف متفکر و شاعر عالی قدر پارسی گوی به جهانیان پرداختند.
26 آذر سالروز وفات مولانا جلال الدین محمد بلخی بود.
در آیین سالگرد وفات مولانا ، چهره هایی چون شهرام ناظری، توفیق سبحانی، حسین پرنیا، مجید درخشانی، شاهو عندلیبی و مجید پازوکی از ایران حضور یافته بودند.
مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولوی شاعر بزرگ قرن هفتم هجری قمری که در سال 604 هجری قمری در بلخ زاده شد. به سبب رنجشی که بین پدر مولانا با سلطان محمد خوارزمشاه پدید آمده بود از بلخ بیرون آمد و بعد از مدتی سیر و سیاحت به قونیه رفت.
وی در سال 672 هجری قمری در قونیه وفات یافت. از آثار او می‌توان به مثنوی، دیوان غزلیات یا کلیات شمس، رباعیات، مکتوبات، فیه مافیه و مجالس سبعه اشاره کرد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان امروز از هتل صخره ای خرم آباد بازدید کرد

دکتر ابوطالب شفقت در این بازدید گفت: پیمانکار از امروز کارگاه ساخت این طرح مهم زیرساختی را فعال کند و دستگاههای متولی نیز موظفند در اسرع وقت جاده دسترسی و زیرساخت های اب و برق وگاز و تلفن را فراهم کنند.

طرح احداث هتل صخره ای خرم آباد در هه هفتاد در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ متز مربع  آغاز شده و به دلیل برخی موانع نیمه کاره مانده است.

دکتر ابوطالب شفقت در بازدید از این طرح گفت:مدیریت استان آماده همکاری با سرمایه گذاران و خیران برای کمک به توسعه استان است.

دیگر خبرها

  • گرایی بازهم به تیم ملی کشتی دعوت نشد!
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند
  • پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی