Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک ایران پس از کشور برزیل بالاترین میزان سزارین در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

دکتر فرح بابایی روز چهارشنبه در جشنواره ترویج زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزکشی مشهد افزود: طبق مستندات بین المللی ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی میزان سزارین در ایران 35 درصد از کل زایمانها را در سال 1379 شامل می شد که این میزان به 56 درصد در سال 1392 افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میانگین میزان سزارین در سطح جهان را حدود 18 درصد عنوان و بیان کرد: این میزان در کشورهای پیشرفته و اسکاندیناوی حدود 10 درصد است که ایران فاصله زیادی با آن دارد.
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برنامه کاهش سزارین از سال 1393 با توجه به عوارض و مضرات آن در ایران آغاز شد و هم اکنون میزان سزارین در سطح دانشگاههای علوم پزشکی کشور روند کاهشی طی می کند.
وی گفت: هم اینک میزان سزارین در سطح کشور به حدود 50 درصد کاهش یافته و کاهش آن به 30 درصد طبق یک برنامه 10 ساله در حال اجرا و پیگیری است.
دکتر بابایی ناآگاهی مادران از عوارض سزارین و ترس از زایمان طبیعی را وامل افزایش میزان سزارین در ایران ذکر و بیان کرد: کلاسهای آموزش رایگان ترویج زایمان طبیعی و ساخت اتاقهای ویژه زایمان از برنامه های در حال اجرا به همین منظور است.
وی همچنین به موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کاهش سزارین اشاره و بیان کرد: این دانشگاه با دارا بودن 10 درصد موالید کشور از الگوهای برتر در برنامه ترویج زایمان طبیعی به شمار می رود.
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 1393 میزان سزارین را کاهش داده و رتبه های برتر را در سطح کشور کسب کرده است. همزمان با این موفقیت در ارتقای شاخصهای سلامت مادر و فرزند نیز موفق عمل کرده است.
جشنواره ترویج زایمان طبیعی فردا به کار خود در مشهد پایان می دهد.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشار: حسین کریم زاده
3027/1858

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵