Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:33:09 GMT

شناسایی بیش از 2هزار حلقه چاه جاذب در شهر قزوین

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۸۳۷۳

شناسایی بیش از 2هزار حلقه چاه جاذب در شهر قزوین

رئیس اداره چاه‌های مدیریت پسماند قزوین گفت: در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری دو هزار و 172 حلقه چاه جاذب شناسایی شده استکه اغلب آن ها در بافت قدیمی شهر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبادالله قزوینه در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری دو هزار و ۱۷۲ حلقه چاه جاذب شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ حلقه چاه جاذب در منطقه یک شهری قزوین قرار گرفته اند که دارای بافت قدیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: با توجه به تدوین برنامه ای کوتاه مدت پیش بینی می‌شود تا چهار سال آینده تمامی چاه‌ها‌ی جاذب شناسایی شده سطح شهر قزوین مرمت و بهسازی شوند.

رئیس اداره چاه‌ها و هدایت آب‌های سطحی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اشاره کرد: عملیات مرمت و بهسازی چاه‌های فوق بر اساس ضوابط مربوطه و تحت نظارت کارشناسان سازمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به عمر چاه‌های جاذب در شهر قزوین و مشکلات مربوط به آنها اذعان کرد: اغلب چاه‌های جاذب شهر قزوین بیش از ۴۰ سال قدمت دارند که در برخی از این چاه‌ها طوقه‌ چینی انجام نشده و کارگران برای لایروبی چاه با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند و به همین دلیل در سال‌های گذشته چاه‌های جاذبی که وجود آن‌ها غیر ضروری ارزیابی شده اند؛ حذف و یا بنا بر نیاز مدیریت منطقه شهرداری و پس از آزمایش خاک محل حفاری، چاه جدید حفاری شده است.
قزوینه ادامه داد: منطقه بازار یکی از نقاط پر تردد و دارای اهمیت شهر قزوین بشمار می‌رود.

این مسئول گفت: هم اکنون 84حلقه انواع چاه جاذب در درون بازار شناسایی و شناسنامه دار شده است که تمامی آنها بصورت منظم و بر اساس برنامه ای مدون و در فصول مختلف سال مورد بازبینی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز چاه‌های ناایمن قدیمی و یاغیر استانداردی که گاها از سوی برخی کسبه احداث می‌شود با درنظرگرفتن تمام شرایط محیطی و ایمن سازی منطقه حذف و یا مسدود می‌شود و در صورت ضرورت و با نظر کارشناسان مربوطه نسبت به تخلیه و یا حفر چاه جدید اقدام عاجل صورت می‌پذیرد. 

رئیس اداره چاه‌ها و هدایت آب‌های سطحی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه مشکل در خصوص چاه‌های جاذب سطح شهر، موضوع را از طریق سامانه 137 اطلاع رسانی نمایند تا در اسرع وقت موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد. 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت

برنارد هیل بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته شده بود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

او نقش کاپیتان ادوارد اسمیت را در فیلم تایتانیک و پادشاه تئودن را در سه گانه ارباب حلقه‌ها بازی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • برنارد هیل درگذشت
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین