Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@10:38:24 GMT

سبک زندگی آیت‌الله سیستانی کتاب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۸۵۹۸

این کتاب به تازگی از سوی انتشارات «ایده نو» در ۲۵۴ صفحه منتشر شده است.

«نگاهی به دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و سبک زندگی آیت‌الله سید علی سیستانی» که تألیفی از مطالب متنوع و پراکنده درباره مرجع عالیقدر شیعیان، آیت‌الله‌العظمی سیستانی است، افزون بر سخن ناشر، مقدمه نویسنده و زندگینامه ایشان که حاوی آثار علمی، شیوه بحث و تدریس و مرجعیت ایشان است، در سه فصل تنظیم و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فصل اول «تبیین دیدگاه‌های فرهنگی ـ اجتماعی در دیدار با شخصیت‌ها و مسئولان مختلف» نام دارد که در آن افراد متعددی گزارش‌گونه‌ای از ملاقات‌شان را بازگو کرده‌اند. «آیت‌الله ضدخرافات»، «مرجع آگاه به مسائل روز»، «آیت‌الله آینده‌نگر»، «مطالعه فراگیر آیت‌الله»، «توصیه به طلاب و حوزه‌های علمیه»، «اتحاد مردم»، «داعش هیچ ارتباطی به ظهور سفیانی و حوادث آخرالزمان ندارد»، «استفتا در خصوص مراسم عیدالزهرا(س) »، «چگونگی تعامل با برادران اهل سنت» و ... از دیگر عناوین این بخش است.

فصل دوم کتاب «دیدگاه‌های اخلاقی و سبک زندگی آیت‌الله سیستانی» نام دارد و از عناوین فرعی آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: «توصیف بیت آیت‌الله سیستانی»، «ممانعت از عکس‌گرفتن و فیلمبرداری»، «دوست ندارم به کسی نه بگویم»، «توصیه اخلاقی» و ...

فصل سوم «نگاهی به دیدگاه‌های سیاسی و نقش آیت‌الله سیستانی در عراق» نام دارد و در آن به مطالب بسیار مهمی از قبیل: «ماجرای انتفاضه شعبانیه»، «مواجهه با آمریکا»، «مواجهه با نیروهای صدر»، «فقیه عصر سکوت»، «فقیه عصر گذار»، «فقیه عصر بحران»، «فقیهی برای همه اعصار»، «آیت‌الله سیستانی و ولایت فقیه»، «آیت‌الله سیستانی و وحدت»، «آیت‌الله سیستانی و انتخابات»، «جامع‌نگری و دید جهان‌شمول آیت‌الله سیستانی»، «پرسش‌های اشپیگل و بی‌بی‌سی»، «فرماندهی از خانه ۷۰متری»، «دغدغه‌های آیت‌الله سیستانی درباره ایران»، «دیدار ریس کلدانی‌ها با معظم‌له» و «تقدیر نماینده سازمان ملل از نقش آیت‌الله سیستانی در ایجاد وحدت در عراق»اشاره شده که به لحاظ تاریخ سیاسی حائز اهمیت است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد


آقای محسن عمادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان این مطلب افزود: امیر توکل کامبوزیا که سابقه مبارزاتی را از پدرش و در مبارره با رضا شاه به ارث برده بود زندگی پرفراز و نشیبی داشت که همه جزییات آن در کتاب کامبوزیا آمده است.
وی افزود: پدر کامبوزیا در دوران رضا شاه و مبارزه با عوامل انگلیسی به شهادت رسید، مادرش او را برای تحصیل به مشهد می‌برد و او برای تحصیلات عالیه به روسیه می‌رود. آن جا با کلنل پسیان همراه می‌شود و فصل نوینی در زندگی اش ایجاد می‌شود.
آقای عمادی گفت: بعد از آن در دانشگاه‌ها این فعالیت را ادامه می‌دهد که منجر به تبعیدش به سیستان و بلوچستان می‌شود و سرانجام در سال ۵۳ به علت حمایت از امام خمینی (ره) و ادامه دادن مبارزه‌های انقلابی به دست ساواک به شهادت می‌رسد.
مدیر نشر ابراهیم هادی گفت: ما در کتاب کامبوزیا علاوه بر این که از اثر گذاری او برمنطقه سیستان وبلوچستان می‌گوییم، نکات کمتر گفته شده‌ای مثل همراهی رهبر انقلاب با کامبوزیا در مقطعی از زندگی اش و یادداشت ایشان بر کتاب کامبوزیا و در خصوص این شخصیت انقلابی گفته ایم.
وی افزود: کامبوزیا در عین حال یک شخصیت علمی بود که ما در این کتاب تلاش کرده ایم در خصوص تلاش هایش در این خصوص هم بنویسیم.
آقای عمادی گفت: نقش امیر توکل کامبوزیا در مبارزه با صهیونیسم بین المل و مجاهدت هایش در زمینه تفسیر قرآن و کوشش‌های علمی شهید کامبوزیا از نکاتی است که در کتاب آمده است.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری