Web Analytics Made Easy - Statcounter


سن پترزبورگ که قصد دارد طی سه سال آینده در مسابقه یونسکو تحت عنوان «پایتخت کتاب دنیا» شرکت کند، از بالاترین سرانه مطالعه در روسیه برخوردار است.

به گزارش امتداد نیوز، این شهر واقع بر فراز رود نوا در سال جاری به عنوان برگزیده مسابقهای تحت عنوان منطقه‌ای با بالاترین سرانه مطالعه در کشور روسیه، انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌مراسم معرفی برترین‌های مسابقه در کتابخانه ریاست جمهوری یلتسین برگزار شد. این برنامه در ششمین همایش بین المللی فرهنگی سنت پتربورگ گنجانده شده بود.

تقریبا تمام مناطق روسیه برای پیروزی در کسب این جایگاه با یکدیگر به رقابت پرداختند. از ۸۴ منطقه چند منطقه برگزیده شد. به ویژه، غربی‌ترین منطقه برنده جایزه برای برگزاری روزهای ادبیات در منطقه کالینینگراد شد. از تاتارستان نیز برای طرح «دفترچه‌های فرهنگی مدرسه» یاد شد. همچنین پایتخت روسیه هم برای انتقال کتبی از کتابخانه‌ها -که امکان هدیه کردن آنها مقدور بود- به مردم، جایزه دریافت کرد.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در روسیه تهیه و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است، سنت پترزبورگ نیز عنوان «سردمدار ادبی روسیه» را دریافت کرد.

به گفته گئورگی پالتاوچنکو، شهردار سن پترزبورگ، در طی دو سال گذشته پایتخت شمالی کتابخانه موبایلی-مترویی ایجاد کرده است که در آن بالغ بر ۷۰۰ هزار کتاب الکترونیکی در دسترس خواهد بود. در سن پتربورگ ۲۶ کتابفروشی شروع به کار کردند و مغازه «دکه کتاب نویسندگان» دوباره شروع به کار کرد.

سن پتربورگ همچنین قصد دارد تا سه سال آینده، در مسابقه یونسکو تحت عنوان «پایتخت کتاب دنیا» شرکت کند.

true برچسب ها : روسیه سرانه مطالعه سن پترزبورگ true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات پرش با اسب جام صدران پیشرو
  • معرفی برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس سوارکاری بهاره گنبدکاووس
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • معرفی برترین‌های روز دوم هفته سوم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ