Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@13:49:20 GMT

زمین زیر پایمان خاکستر نیاکانمان است!

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۹۴۰۶

زمین زیر پایمان خاکستر نیاکانمان است!

محیط زیست کشورمان در لبه پرتگاه قرار گرفته‌ است و کلانتری از جنس محیط زیست نیست؛ به یاد داشته باشیم "زمین مادر ماست؛ هر اتفاقی برای زمین بی‌افتد برای فرزندان زمین هم می‌افتد!"

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس یک باور سرخ‌پوستی "باید به فرزندان خود یاد دهید زمین زیر پایشان خاکستر نیاکانشان است، زمین بخاطر نیاکانمان حاصلخیز مانده و زمین مادر ماست؛ هر اتفاقی برای زمین بی‌افتد برای فرزندان زمین هم می‌افتد!"

طی دهه‌های اخیر، وضعیت محیط زیست کشورمان به‌شدت وخیم شده و در حوزه تخریب جنگلها، تخریب و فرسایش خاک، حیات وحش، ذخایر آبی، تالابها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کشورمان به سمت و سوی بسیار خطرناکی در حال حرکت است.

اما در میدان عمل و برای مقابله با این وضعیت بغرنج، شاهد هیچ حرکت مثبتی از سوی متولی رسمی محیط زیست کشورمان یعنی سازمان حفاظت از محیط زیست نیستیم و متاسفانه به اذعان کارشناسان امر باید فریاد کرد: محیط زیست کشورمان در لبه پرتگاه قرار گرفته‌ است و کلانتری از جنس محیط زیست نیست!

بیشتر بخوانید: محیط زیست ایران در لبه پرتگاه قرار گرفته‌‌/ کلانتری از جنس محیط زیست نیست

حال بار دیگر، لااقل این باور سرخ‌پوستی را به یاد آوریم:

هر اتفاقی برای زمین بی‌افتد برای فرزندان زمین هم می‌افتد!

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر