Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در دیداری که بین معاونان امور خارجه بنگلادش و میانمار برای نهایی کردن توافقی که در ماه نوامبر میان دو کشور امضا شده است انجام شد، دو کشور توافق کردند که روند بازگشت پناهجویان روهینگیا در یک ماه آینده آغاز شود.
ای اچ محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در این رابطه گفت اکنون بنگلادش می تواند وارد مرحله بعدی شده و روند بازگشت پناهجویان روهینگیا را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این درحالی است که دیده بان حقوق بشر اعلام کرده است توافق بنگلادش و میانمار برای بازگشت پناهجویان روهینگیا، امنیت آنها را پس از بازگشت تامین نمی کند.
دیده بان حقوق بشر همچنین در گزارش های خود اعلام کرده است از زمان آغاز خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا در منطقه راخین میانمار، 345 روستای این اقلیت مذهبی نابود شده است که از این تعداد ده ها روستا پس از امضای این توافق به آتش کشیده شده اند.
بنگلادش و میانمار در تاریخ 25 ماه نوامبر یک توافق نامه برای بازگشت پناهجویان روهینگیا به خانه های خود در راخین امضا کردند.
بیش از 650 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از روز 25 اوت (سوم شهریور) به علت حملات شدید نیروهای ارتش و گروه‌های بودائی افراط ‌گرای میانمار و قتل و کشتار و سوزاندن خانه‌هایشان، وادار به ترک خانه‌ و کاشانه خود در ایالت فقیرنشین راخین و رفتن به ‌سوی مرزهای بنگلادش شدند.
پناهجویان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در شهر مرزی کاگس بازار مستقر شده اند. قبل از آغاز موج جدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا، حدود 300 هزار پناهجوی روهینگیا در این منطقه حضور داشتند.
هفته گذشته سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز 'مدیسین سانس فرانتیرز'(ام اس اف) در گزارشی اعلام کرد که حداقل شش هزار و 700 مسلمان روهینگیا در طول خشونت های راخین از 25 ماه اوت تا 24 سپتامبر در میانمار کشته شده اند.
این درحالی است که ارتش میانمار تلفات غیر نظامیان را در عملیات نظامی این کشور در راخین محدود به یکصد نفر اعلام کرده و اتهامات هدف قراردادن غیر نظامیان را رد کرده است.
تاکنون 'آنگ سان سوچیگ' ره بر معنوی میانمار و برنده جایزه صلح نوبل و فرماندهان ارتش این کشور از افزودن نام اقلیت روهینگیایی به 135 گروه نژادی این کشور خودداری کرده و می‌گوید مسلمانان روهینگیا به‌صورت غیرقانونی از بنگلادش به میانمار مهاجرت کرده‌اند. اما این ادعا توسط روهینگیایی ها رد شده است. آنها می‌گویند سابقه حضورشان در میانمار، دستکم به چند سده اخیر می‌رسد.
اقلیت نژادی روهینگیا در استان راخین از سال 2012 هدف حمله بودائیان تندرو قرار گرفته اند.
با تشدید این حملات دو ماه اخیر و پیوستن نیروهای ارتش به آنچه نسل کشی و پاکسازی نژادی مسلمانان میانماری نامیده شده است ، آنها بیش از پیش هدف این قبیل حملات قرار گرفته اند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران+فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم ملی فوتسال ایران پس از کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال جمع کثیری از علاقه‌مندان و مسئولان ورزشی قرار گرفت.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش شمار پناهجویان بی‌خانمان در انگلیس
  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور (عکس)
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به کشور
  • تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی به وطن بازگشت
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • استقبال از تیم ملی فوتسال پس از بازگشت به ایران+فیلم
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس