Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بیرجند از راه‌اندازی شورای اجتماعی برای نخستین بار در محله‌های شهر بیرجند خبر داد و گفت: این شورا با مشارکت شهروندان و نظارت شورای اسلامی به منظور ارتقای شاخص‌های شهری در بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی جاوید صبح امروز در بازدید از مناطق شهری بیرجند اظهار داشت: برای نخستین بار شورای اجتماعی در محله‌های شهر بیرجند  با مشارکت شهروندان و نظارت شورای اسلامی راه اندازی می‌شود که ماهیت این شوراها مشورتی و نظارتی و با عضویت علاقه‌مندان به منظور ارتقای شاخص‌های شهری در محله‌ها شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امام جماعت مساجد، مدیریت مدارس، کاسب محله، رابط بهداشت، رابط کلانتری محل، مدیریت مجتمع سکونتی، معتمد محل، خبرنگار، زنان خانه‌دار علاقه‌مند و نمایندگانی از شهرداری اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند.

شهردار بیرجند با بیان اینکه نیازسنجی و شناسایی مشکلات، تنگناها در محلات این شهر یکی از اصلی‌ترین وظایف شورای اجتماعی محله‌ها است، افزود: ارتباطات گسترده با شهروندان یکی از زمینه‌های مناسب برای جدی‌تر شدن بحث شورای اجتماعی محله‌ها در بین شهروندان است.

وی بیان کرد: با شکل‌گیری شورای محلات، شهرداری از مشکلات دور افتاده‌ترین محله شهر نیز بی‌اطلاع نخواهد بود چرا که یکی از ماموریت‌های مهم این شوراها شناسایی آسیب‌ها، تهدیدها درمحله و بررسی مشکلات و حل آنها به صورت کدخدامنشانه است.

شهردار بیرجند تصریح کرد: حضور مستمر و فعال اعضاء و مشارکت فکری در جلسات به عنوان یک فرد آگاه به مشکلات محله موضوعاتی است که نقش بسزایی در تاثیرگذاری شوراها در تصمیمات شهری دارد و باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

جاوید ادامه داد: با شکل‌گیری شورای اجتماعی محلات شاخص‌‌های شهری افزایش یافته و این مهم ارتباط مستقیمی با تفکر شورایی در محلات دارد.

وی بیان اینکه در شورای اجتماعی محلات، مشکلات شهری در شورا مطرح و براساس اولویت‌ها برنامه‌های خود را در راستای رفع مشکلات اجرایی می‌کند، افزود: تشکیل شورای محلات رویکرد مدیریت شهری را  از عمرانی، خدماتی به رویکرد فرهنگی و اجتماعی تغییر می‌دهد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۰۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳۷۳ سارق در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی البرز

سردار "حمید هداوند" روز چهارشنبه درحاشیه نمایشگاه کشفیات اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی البرز اظهار کرد: طی این مدت ۲۶ باند سرقت و ۱۷ مالخر اموال مسروقه دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف ۹۸۳ دستگاه تلفن همراه سرقتی از مخفیگاه متهمان افزود: در این طرح ۴۱ دستگاه خودرو و مقادیر زیادی لوازم خانگی ، لوازم خودرو و رایانه نیز کشف شد.

هداوند اضافه کرد: ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده در این طرح حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: طی سه روز گذشته تاکنون ۳۳۰ فقره انواع سرقت ها کشف شده و برخی متهمان به بیش از ۹۰۰ فقره سرقت در استان البرز و سایر استانها اعتراف کرده اند.

هداوند اظهار کرد: بیشتر سرقت هایی که رخ می دهد نتیجه عدم توجه مالباختگان به نکات پیشگیری از سرقت است که باید اماکن، منازل و خودرو ها به تجهیزات بازدارنده و ایمنی مجهز شوند.

فرمانده انتظامی البرز تاکید کرد: اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تا حصول اهداف پیش بینی شده پلیس که امنیت در جامعه است ادامه خواهد داشت .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904337

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳۷۳ سارق در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی البرز
  • معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند
  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • برگزاری رویدادهای مشترک منطقه ۱۰ اصفهان با مدارس حصه
  • ساختار هیأت امنای محلات تهران شبیه فعالیت شورایاری‌هاست/حضورنهادهای فعال محلات در هیأت‌های امنا
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه