Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب شرب تولیدی در استان کیفیت و استانداردهای لازم را دارد و خرید و نصب دستگاههای تصفیه آب هیچگونه ضرورتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد صداقت افزود: برخی  از مردم به تصور استفاده از آب با کیفیت بالاتر از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی استفاده می‌کنند که این امر ضرورتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: تصور اشتباهی که برخی از شهروندان دارند این است که همه آبها را نیازمند تصفیه دانسته و آب بدون تصفیه را بی‌کیفیت و دارای مشکل می‌دانند.

صداقت افزود: احداث تصفیه‌خانه و انتخاب نوع فرایند تصفیه به کیفیت آب خام بستگی دارد.

وی تصریح کرد: بخش اعظم  آب شرب شهروندان استان ما از منابع زیر زمینی تامین می‌شود و با توجه به کیفیت ذاتی آب این چاه‌ها که با عبور از لایه‌های خاک، صاف و تصفیه شده‌اند، نیازی به احداث تصفیه‌خانه ندارند.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت  آبفای استان تصریح کرد: در  شهرهایی از جمله شهرهای دوگنبدان و لیکک برای بالا بردن کیفیت آب تحویلی به مردم، تصفیه‌خانه آب احداث شده است که  آب بعد از تصفیه وبا  استاندارهای لازم  تحویل مردم می شود.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان تمامی تلاش خود را  در زمینه کنترل کیفیت آب شرب شهروندان به کار می‌برد، عنوان کرد: عدم آگاهی از کارکرد و مکانیسم کار دستگاههای تصفیه آب بهداشت و کیفیت آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

صداقت  یادآور شد: عدم آگاهی از شیوه کار دستگاههای تصفیه آب می‌تواند منجر به کاهش شدید املاح مفید این آبها و تهدید جدی برای سلامتی افراد شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: عملیات اجرایی پروژه زیرسازی و آسفالت معابر منازل نورد کوی مهدیس به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع با بودجه‌ای نزدیک به ۸۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

مهدی مراد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور بهبود و بهسازی کیفیت آسفالت معابر شهری و در راستای سهولت تردد خودروها، تسهیل در رفت و آمد و با هدف جلب رضایتمندی شهروندان، اجرای عملیات بهسازی و آسفالت معابر منازل نورد کوی مهدیس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه در مراحل ابتدایی قرار دارد که پس از تسطیح و رگلاژ، خاکبرداری و خاک‌ریزی عملیات، زیرسازی و آسفالت انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: مساحت پروژه کوی مهدیس ۱۱۰ هزار مترمربع با اعتباری نزدیک به ۸۶۰ میلیارد ریال است که طی مدت ۹ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مرادحسینی اضافه کرد: اجرای این پروژه به بهسازی محیط شهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان منجر خواهد شد.

کد خبر 751018

دیگر خبرها

  • نساجی نیمه اول شجاعت لازم را برای شکست پرسپولیس نداشت
  • شاخص های لازم در زمان خرید لوله داربستی ؛ اصولی خرید کنید!
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت