Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی می گوییم ورزش در شهرستان کوهرنگ تعطیل است بیراهه نمیگوییم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کوهرنگ خبر، از سالها پیش کوهرنگ خبر در راستای رسالت خود در چندین خبر و گزارش نسبت به کمبود ( بخوانید نبود) سالن های ورزشی تهیه کرد اگرچه در همان زمان درج خبر با شکایت ورزش و جوانان روبرو شد ولی چون هدف انعکاس واقعیات بود تبرئه شد و این حمایت های قضایی بر اخبار صحه گذاشت و عزم ما جزم کرد تا مشکلات ورزشی را پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واقعیات را نباید کتمان کرد بقول معروف آنچه عیان است چه حاجت به بیان است شهرستان از داشتن یک متر چمن جهت فوتبال محروم است.

یک زمین ورزشی خاکی بود که اهمیتی به آن داده نشد و طی یک قرارداد 10 ساله به بخش خصوصی جهت برپایی کمپ گردشگری واگذار شد.

واقعیت این است که اگر بگوییم جوانان زیادی امروز بجای حضور بر سکوی های قهرمانی ( سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری جهان بختیاری ساکن لنجان) بر سر قلیانهایی با طعم دوسیب و پرتقال و سایر مواد مخدر روی آورده اند، گزاف نگفته ایم.

شهرستان کوهرنگ با جمعیتی بالغ بر 75 هزار نفر، بدون داشتن یک سالن ورزشی استاندارد بسر می برد، در بخش مرکزی یک سالن بسیار کوچک جهت برگزاری مراسمات مدهبی، همایش ها وجود دارد که متعلق به آموزش و پرورش است اگرچه هم اکنون بعنوان بخش خصوصی در اختیار جوانان است اما با ابعاد بسیار کوچک جوابگو نیست و عدم وجود یک سالن ورزشی استاندارد علیرغم وجود استعدادهای زیاد ناامیدی جوانان و نوجوانان را در بر داشته است.

در بخش بازفت از سالیان پیش سالن ورزشی ساخته شده که آنهم یک روز در میان یا مشکل برق و یا تاسیسات دارد و بازهم جوانان بازفت که سرشار از استعدادهای ناب هستند در عطش یک سالن ورزشی می شوزند.

دهستان موگویی با جوانان مستعد هم خیری از امکانات ورزشی ندیده است.

طی سالهای گذشته احداث سه سالن ورزشی استاندارد در بخش مرکزی در دستور کار قرار گرفته است، یکی سالن 1200 نفری که با گذشت که 14 سال از کلنگ زنی آن گذشته است و فقط در مرحله اسکلت فلزی و سقف نصف و نیمه قرار دارد، سالن تیراندازی که از سه سال پیش افتتاح شده، قفلی بزرگ بر درب آن خودنمایی می کند و بالاخره استخر کوهرنگ که فقط همان کلنگ زنی آن انجام شده است.

 با توجه به اینکه سه سال از افتتاح سالن تیراندازی چلگرد گذشته است سالن آماده است ولی بدون هیچ گونه تجهیزات و امکانات رها شده است.

فرماندار کوهرنگ می گوید آنچه را که ما وظیفه داشته ایم انجام شده است و سالن آماده است.

اکنون این سالن منتظر وسایل، تجهیزات و امکانات است که برعهده ورزش و جوانان استان است.

حال ورزش و جوانان استان جواب جوانان کوهرنگ را چه می دهد ؟

شهرستانی که از کمترین امکانات و سالن های ورزشی بهره می برد و جوانان مستعدی که باید جهت ورزش در طول سال به کجا پناه ببرند؟

اگر زمانهای گذشته در هر روستای کوهرنگ یک قلیان وجود داشت امروز هر نفر یه قلیان در دست دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان را هم فقط در مواقع کسب مقام ورزشکاران می توان با کت و شلوار شیک دید.

به راستی اگر امروز جوان کوهرنگی را بیکار و بیمار، بواسطه استعمال قلیان ببینیم نباید آنان را مورد سرزنش قرار دهیم چرا که واقعا ورزش در شهرستان کوهرنگ تعطیل تعطیل تعطیل است.

ضمن اینکه باید این را اضافه کنیم که آقای یوسفی سرپرست فعلی اداره ورزش و جوانان کوهرنگ از زمان تصدی این پست با دست خالی چندین دوره مسابقات ورزشی برگزار کرده اما خرید تجهیزات برای سالن تیراندازی در حوزه اختیارات وی نیست و انتظار هست مسئولان کمک کنند.

جهت روشن شدن این موضوع سری به مدیر مسکن و شهرسازی کوهرنگ زدیم و نظر وی را جویا شدیم که بیان داشت: با اعتبار 600 میلیونی سه سال قبل کار ساخت آن تمام شده است.

بهرام غیبی افزود: این سالن تحویل ورزش و جوانان استان داده شده است.

منتطر جوابیه مسئولان ورزش استان هستیم.


انتهای پیام/

   

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند و لازم است از ظرفیت معلمان ورزشی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمدعلی پهناور ضمن گرامیداشت مقام شامخ معلمی و تبریک هفته معلم به معلمان و مربیان ورزشی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در توسعه ورزش اظهار کرد: برای تقویت و توسعه ورزش باید از ظرفیت ۶۸۰ معلم ورزش استان استفاده کنیم چون هر معلم به تنهایی یک هیأت است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این تعاملات به شکل وسیع باشیم و از ظرفیت آموزش و پرورش غافل نشویم.

وی افزود: معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند چرا که بنا به شغلشان ورزش یکی از اولویت‌های مهم زندگیشان است و می‌توانند در برخی از رشته‌های ورزشی که ورزشکار باید تا سن دانش آموزی پرورش یابد پشتیبان اداره کل ورزش و جوانان استان باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه ورزش دانش آموزی پایه ورزش قهرمانی و همگانی است افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل آماده برگزاری دوره‌های مربیگری ویژه معلمان تربیت بدنی است و از حضور این مربیان در بدنه کمیته‌های استعدادیابی هیأت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها استقبال می‌کنیم.

پهناور در ادامه بیان کرد: بزودی با تکمیل شدن طرح استعدادیابی ورزشی با حضور استاندار اردبیل رونمایی خواهد شد که با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های هر دو دستگاه، این طرح می‌تواند نوید بخش روزهای خوب برای ورزش استان باشد.

اکبر دهقانی نیا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در ادامه گفت: اداره کل آموزش و پرورش آماده حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی است و با معرفی اداره کل ورزش و جوانان و رعایت پروتکل‌ها هیأت‌های ورزشی می‌توانند جهت استعدادیابی در مدارس و اماکن ورزشی تحت نظر این اداره کل که یک محیط تربیتی هستند حضور یافته و استعدادیابی کنند.

گفتنی است، در ادامه دیدار بر تعامل و همکاری بیشتر دربحث تربیت نیروی انسانی و تخصیص اماکن و زیرساخت‌های ورزشی هر دو دستگاه برای استفاده رایگان دانش آموزان و هیأت‌های ورزشی تاکید کردند و نشان جام صفوی به معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل اهدا شد.

کد خبر 749811

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود