Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - رئیس بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت: هشت واحد غیرمجاز ذبح دام و مرغ زنده در شهر ایلام از روز شنبه تاکنون و بعد از اجرای طرح جلوگیری از فعالیت کشتارگاه های غیرمجاز به علت تخلف با حکم مراجع قضایی پلمب شده اند.

سعید صیدیوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار واحد قصابی در منطقه مهدی آباد و چهار واحد کشتار مرغ زنده در محله چالسرای شهر ایلام پلمب و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این واحدهای کشتار غیرمجاز بعد از ابلاغ طرح امتناع از ذبح دام و طیور خارج از محیط کشتارگاه های مجاز، شبانه و به صورت مخفیانه اقدام به کشتار مرغ و دام کرده بودند که با محرز شدن جرم با آنها برخورد شد.
صیدیوسفی تاکید کرد: بعد از ابلاغ این طرح بخش عمده ای از کشتارگاه های غیرمجاز مرغ و دام در نقاط مختلف استان با تمکین به این قانون احشام و طیور خود را در کشتارگاه های مجاز ذبح می کنند.
وی تاکید کرد: مراکز باید کشتار دام و طیور خود را در اماکن مجاز انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی قصابی ها و مرغداری های غیرمجاز با این واحدها به شدت برخورد و پرونده آنها به محاکم قضایی ارجاع داده می شود.
وی گفت: از زمان اجرای این قانون میزان کشتار دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی ایلام افزایش چشمگیر داشته و از 20 مورد ذبح همیشگی در روز تعداد کشتار دام به بین 70 تا 80 راس در روز می رسد.
صیدیوسیفی یادآور شد: ذبح مرغ و احشام سبک و سنگین در کشتارگاه های مجاز و با حضور ناظران فنی، بهداشتی و شرعی عاملی مطمئن برای جلوگیری از عرضه لاشه بیمار به مصرف کنندگان است.
به گزارش ایرنا، 500 واحد مرغداری و 167 مرکز قصابی غیر مجاز در استان وجود دارد.
در ایلام یک کشتارگاه صنعتی و 11 کشتارگاه سنتی وجود دارد.
حدود 75 قصابی در شهر ایلام وجود دارد که اکنون تنها 25 مورد آنها به فعالیت خود ادامه می دهد، بیشتر کشتارهای غیر مجاز در مهدی آباد و حاشیه شهر ایلام فعالیت دارند که 80 درصد آنها مجوز ندارند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انشتاردهنده: حسن کهزادیان
7172/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است