Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:12:29 GMT

تاثیر رابط دوستانه در پیشگیری از دیابت

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۲۹۲۵

تاثیر رابط دوستانه در پیشگیری از دیابت

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد دوستان می‌توانند مانع بزرگی برای ابتلا به بیماری دیابت نوع دو باشند.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه که روی نزدیک به ۳۰۰۰ فرد میانسال در هلند انجام گرفت مشخص شد افرادی که با ۱۰ تا ۱۲ نفر رابطه اجتماعی دارند، نسبت به افرادی که تنها ۷ تا ۸ دوست صمیمی دارند کمتر احتمال دارد دچار دیابت نوع دو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بررسی آمده است هر کاهشی که در تعداد اعضای یک شبکه و رابطه اجتماعی رخ می‌دهد خطر ابتلا به دیابت نوع دو، ۵ تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

متخصصان هلندی همچنین دریافتند مردانی که به تنهایی زندگی می‌کنند بیشتر احتمال دارد دچار بیماری دیابت نوع دو شوند در حالی که تنهایی زندگی کردن در زنان تاثیری روی بیماری قند خون آنان ندارد.

کارشناس ارشد این مطالعه گفت: وسیع‌تر بودن شبکه‌ها و روابط اجتماعی تاثیر حائز اهمیتی بر سبک زندگی فرد دارد. در واقع بزرگتر بودن این شبکه‌ها و پیوندها به معنی دسترسی بیشتر به حمایت‌های اجتماعی در زمان مورد نیاز است. همچنین افراد روابط بیشتری در بیرون از منزل دارند و در نتیجه به لحاظ اجتماعی فعال‌تر هستند. علاوه بر این، این شرایط باعث می‌شود سبک زندگی فرد بهبود پیدا کند، غذای سالم‌تری مصرف کند و از نظر جسمی فعال‌تر باشد.

به گزارش هلث دی‌نیوز، این فاکتورها گام‌های مهمی در پیشگیری از دیابت نوع دو است که با افزایش وزن و زندگی کم تحرک مرتبط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند