Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، امجد باقری مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان افزود: طرح یک روز در هفته بدون خودروی شخصی از ابتدای آبان امسال به صورت جدی در شهر زنجان کلید خورده و امید است عموم مردم در این راستا با دوستداران محیط زیست و طبیعت همگام و همیار باشند.
وی اظهارکرد: انتظار می رود شهروندان زنجانی در روز سه شنبه بدون خودرو، پیاده و یا با استفاده از دوچرخه که به عنوان نماد وسیله نقلیه سبز و سالم است به محل کار خود عزیمت کنند تا این فرهنگ، رفته رفته در جامعه رواج یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری افزود: هدف این است که با ترویج این فرهنگ اثربخش در سلامت انسان ها، از میزان ترافیک و آلودگی هوا کاسته شود و شهروندان حداقل در یک روز از هفته، شاهد هوای پاک بوده و نفس راحتی بکشند.
وی تصریح کرد: برای ترویج و نهادینه شدن طرح سه شنبه های بدون خودرو در استان زنجان نیاز به تعامل، همکاری و همراهی دستگاه های مختلف دولتی و سازمانهای مردم نهاد است که در این میان می توان از ظرفیت رسانه های گروهی زنجان نیز بهره برد.
باقری افزود: برای دوچرخه سواری در سطح شهرها باید شرایط لازم از سوی مسئولان ذیربط فراهم شود و مسیرهای خاصی نیز تعیین شود تا دوچرخه سواران با اطمینان خاطر و بدون هیچ نگرانی و دغدغه در این طرح سالم سازی و کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: باشناختی که از فعالان حوزه محیط این استان داریم به حتم و با توجه به ظرفیت و توانایی های این افراد می توان به اجرای چنین طرح هایی امیدوار بود و قطعا با مشارکت مسئولان در اجرای طرح ها، مردم نیز همراه خواهند شد.
یک فعال محیط زیست نیز گفت: طرح سه شنبه های بدون خودرو از حدود 9 هفته قبل در شهر زنجان آغاز شده است و برای موفقیت در این طرح نیاز به حرکت های خودجوش مردمی و حمایت مسئولان است.
اکبر رحیمی که مسئول کمیته استانهای سایکل توریست کشور و جزو حامیان این طرح است، افزود: طرح سه شنبه های بدون
خودرو در زنجان از روند رو به رشد برخوردار است و به حتم در صورت شناساندن هرچه بهتر و بیشتر، این طرح از سوی دوستداران محیط زیست مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد با اشاره به صدور اخطار برای واحدهای آلاینده، از پلمب دو واحد شن و ماسه متخلف و آلاینده در یزد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید رضا نورانیان صبح امروز در جریان بازدید از واحدهای شن و ماسه یزد اظهار داشت: بحث آلودگی هوا یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در این دولت به صورت جدی مورد توجه قرار دارد و اقدامات گسترده‌ای در زمینه مقابله با آن صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعتراضاتی که مردم برخی از نقاط داشتند، نسبت به آلایندگی واحدهای شن و ماسه بود که در این زمینه بازدید‌های لازم با صدور تذکر از سوی همکاران ما انجام گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد ادامه داد: در این راستا، تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمپ کردند.

نورانیان با اشاره به اینکه به همین دو واحد هم پیش از پلمپ اخطارهای قانونی برای رفع آلودگی داده شده بود تصریح کرد: این واحدها علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار داشتند و علی رغم اخطارها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای آلاینده حتما باید نسبت به کاهش و رفع آلودگی اقدام لازم را انجام دهند گفت: با انجام این دو مورد پلمپ، تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت واحدهای مذکور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد