Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کميسيون اروپا تاکيد دارد که دوره انتقالي پس از برگزيت (خروج انگليس از اتحاديه اروپا) بايد کوتاه مدت و داراي محدوديت زماني باشد.
به گزارش چهارشنبه پارس تودي، کميسيون اروپا بر اساس توصيه هاي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا پيشنهاد کرد؛ دوره انتقالي پس از برگزيت(خروج انگليس از اتحاديه اروپا) که از 29 مارس 2019 آغاز خواهد شد،‌ پايان سال 2020 خاتمه يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين سند آمده است، مقررات دوره انتقالي برگزيت احتمالا نبايد بيش از 31 دسامبر 2020 طول بکشد و اين دوره انتقالي بايد کوتاه مدت و داراي محدوديت زماني باشد.
توصيه ها در مورد دوره انتقالي که «ميشل بارنيه» مذاکره کننده ارشد اتحاديه اروپا در خصوص مذاکرات برگزيت آن را تشريح کرد، قرار است در نشست اواخر ژانويه کشورهاي عضو اين اتحاديه تصويب شود.
اين در حالي است که «ترزا مي» نخست وزير انگليس پيشنهاد کرده بود دوره انتقالي مربوط به برگزيت نهايتاً دو سال يعني تا 29 مارس 2021 باشد.
اقدام اتحاديه اروپا به تعيين مهلت براي دوره انتقالي برگزيت، در شرايطي است که سران اروپايي پيش تر در زمينه ورود به مرحله دوم مذاکرات آن به توافق رسيده‌اند.
تاکنون با پذيرش لندن براي پرداخت پنجاه ميليارد يورو به بروکسل، فاز نخست مذاکرات پشت سر گذاشته شد و از اين پس دو طرف درباره مسايل مالي و آينده روابط گفت‌وگو خواهند کرد.
اين دوره انتقالي به دو طرف فرصت خواهد داد تا در خصوص روابط آينده خود که احتمالا در چارچوب توافق تجاري بهبود يافته خواهد بود، مذاکره کنند.
اين موضوع به يک سال بن بست بحث هاي مربوط به صورتحساب جدايي انگليس از اتحاديه اروپا، آينده مرزهاي ايرلند و حقوق شهروندان ديگر کشورهاي اروپايي ساکن در انگليس پايان داد.
اختلاف بر سر مرز ايرلند شمالي و جمهوري ايرلند از موانع عمده توافق در اين مذاکرات بود اما اکنون ترزا مي نخست وزير بريتانيا تاکيد کرده است که توافق «جمعه نيک»، پابرجا خواهد بود و پست مرزي ميان دو کشور وجود نخواهد داشت.
ترزا مي همچنين اعلام کرده است که شهروندان اتحاديه اروپا در بريتانيا همانند قبل مي‌توانند به زندگي خود ادامه دهند.
رسانه ها پيش از اين نيز از حصول توافقي خبر داده اند که طبق آن لندن حاضر است براي خروج از اتحاديه اروپا، 45 تا 55 ميليارد يورو معادل 53 تا 63 ميليارد دلار بپردازد.
مردم بريتانيا ماه ژوئن سال 2016 به خروج از اتحاديه اروپا راي داده بودن؛ اما مذاکرات خروج ماه مارس 2017 آغاز شد و تا ماه مارس 2019 فرصت حصول توافق ميان لندن و بروکسل وجود دارد.
116/110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است