Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین دوره "مسابقات ملی دیوار خاک مسلح"، توسط انجمن ژئوتکنیک ایران و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس در اردیبهشت ماه 1397 برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این مسابقات هر ساله به همت تعدادی از دانشجویان و با حمایت انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار می‌شود. مشارکت و حضور بی‌سابقه دانشجویان مشتاق دانشگاه‌های سراسر کشور حاکی از استقبالِ فراگیر و علاقه‌مندی آنان نسبت به اولین مسابقه ژئوتکنیکی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد فرصتی است تا تیم‌های شرکت‌کننده در قالب تیم‌های دانشجویی بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به طراحی و اجرای نمونه‌ای از دیوارهای خاک مسلح در مقیاس کوچک اقدام کنند و با مفاهیم و اصول شاخه ژئوتکنیک علم عمران، آشنا شوند.

در این مسابقات هر تیم با ساخت یک جعبه چوبی با ابعاد مشخص، آن ­را با ماسه خاکریزی و متراکم کرده و با نوارهای کاغذی مسلح می‌کند. هدف آن است که تیم‌ها دیوار خاک مسلّح بهینه و پایداری را برای تحمل خاک محصور شده در جعبه ماسه و نیز بارهایِ سربارِ قائم و افقی و دینامیکیِ در نظر گرفته‌شده، طراحی و اجرا کنند.

معیار اصلی داوری، استفاده از حداقل مقدار نوارهای کاغذی مسلّح‌کننده است. هم­چنین تیم‌ها باید تمام فرآیندهای تحلیل و طراحی خود را از جمله آزمایشات مورد نیاز و نتایج آن‌ها، تحلیل و طراحی‌­ها به صورت دستی و نرم‌افزاری و به شیوه‌ای مؤثر ارائه دهند.

آخرین مهلت ثبت نام در چهارمین دوره "مسابقات ملی دیوار خاک مسلح"، هشتم دی ماه امسال خواهد بود،

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به تارنمای مسابقات به نشانی www.geowall.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

با حکم رییس جهاددانشگاهی اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران منصوب شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ،به نقل از جهاددانشگاهی، حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را منصوب کرد.

مطابق این احکام، علیرضا کلانتر مهرجردی،  مهدی باصولی،  منوچهر جهانیان، علی منتظری،  محمدمحسن غفوریان، ابوالقاسم رئیسی،  مصطفی سمیعی نسب، صادق زینالی،  ثریا احمدی، زاهد شفیعی، مرضیه ابراهیمی،  محمدجواد امیری،  رشید جعفرپور، حسن خجسته، محمد خوش چهره، سجاد ستاری،  احمد نادری، مهدی نوری،  محمدجواد شفیعی فر،  مجید عباسی، حجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی،  سیدمحمدهاشمی،  محمدمهدی خیرجو،  حسین طالبی و لیلا سنگی به عنوان اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران منصوب شدند.

دیگر خبرها

  • آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات دانش آموزی در همدان
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی