Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

محمد دهقانی نقندر در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 29 آذرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت رئیسه باید طرح هایی که در مجلس بررسی می شود را با تدبیر اولویت گذاری کند تا بتوانیم طرح هایی را که مهم تر هستند را سریع تر بررسی کنیم.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما در خصوص این موضوع هدف اصل 90 قانون اساسی این بوده است که مردم بتوانند دسترسی داشته باشند راجع به همه قوا و طرز کار قوا به مجلس بتوانند به عنوان خانه ملت دسترسی داشته باشند و شکایتشان را حتی از قوه قضائیه، مجلس و سایر ارگان در کشور بتوانند بیایند و شکایتی را مطرح کنند تا به آن ها رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اما اینکه ما می خواهیم شکل آن را عوض کنیم و اسم کمیسیون اصل 90 را دیوان کنیم این امر پرستیژ را بالاتر می برد و ممکن است برای کشور نتیجه نداشته باشد.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ به اخطار محمد دهقان نماینده مردم چناران گفت: ما در آئین نامه نیز موضوع عملکرد کمیسیون اصل نود را مشخص کردیم و وظایفی نیز برای آن تعیین شده اما مشکلی که در این راستا وجود دارد این است که اعضای این کمیسیون در هفته دو جلسه برگزار می کنند و دنبال کارهای دیگر نیز باید بروند و اگر دیوان باشد کارشناسان مسائل را پیگیری می کنند و می توان شکایت را جامع و دقیق با کارشناسان دنبال کرد.

وی ادامه داد: اگر کمیسیون اصل نود به دیوان تبدیل شود، کارشناسان مشخصی فعالیت کرده و در رأس این دیوان در اساسنامه می توان تعدادی از نمایندگان را نیز در نظر گرفت و در آن جا کار کارشناسی می کنند و اسناد و مدارک را پیگیری می کنند البته باید نمایندگانی در رأس دیوان قرار بگیرند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد

فاطمی استاندار یزد در نشست با جمعی از پزشکان استان یزد با اشاره به اینکه شورای سلامت در استان باید مسئله محور برگزار شود، گفت: شورای سلامت استان با حضور پزشکان و متخصصان این حوزه برگزار و محوریت کار، سند جامع سلامت استان باشد و موضوعات اساسی در شورا مطرح شود.

وی در رابطه با مسائل رفاهی وپرداخت کارانه کارکنان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی یزد، عنوان کرد: راهکار‌هایی دراین خصوص اندیشیده شد که این موارد را در سطح ملی دنبال خواهیم کرد. 

وی در مورد برخی مسائل مانند بیمه تامین اجتماعی و نظام ارجاع خانواده هم، افزود: این موارد را با مدیران مربوط در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: حمایت خیران در این حوزه مورد تاکید است و مقرر شد از ظرفیت حوزه معادن، برای اجرای طرح‌های عمرانی و حمایت از کادر سلامت در استان یزد استفاده شود.

 در این نشست پزشکان استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل بهداشت، درمان و آموزش استان پرداختند.

 ارتقای سواد سلامت استان، تهدید‌های سلامت در استان، توجه ویژه به گردشگری سلامت، استفاده از ظرفیت نخبگان برای تصمیم گیری‌ها در استان، تجهیز برخی مراکز درمانی در استان و بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز، اجرایی شدن برنامه‌های جامع برای پیشگیری از بیماری ها، اهمیت احداث بیمارستان جامع اطفال و ایجاد مرکز تحقیقات سرطان در یزد و توجه بیش از پیش به نیروی انسانی و متخصص از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد