Web Analytics Made Easy - Statcounter

اللهیار ترکمن در پاسخ به سوال خبرنگار «فردا» راجع به اینکه چرا ۹ ماه است که حقوق و حق مسکن بسیاری از معلمان اعزامی به خارج از کشور پرداخت نشده، گفت: «در حوزه مدرسه داری خارج از کشور، دستگاه‌های زیربطی که می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند و البته باید کمک کنند، متاسفانه کم لطفی کرده اند. لازم می‌دانم که همین جا این گلایه را از همه آن‌ها داشته باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»به گزارش بلاغ، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که عصر امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.  
اللهیار ترکمن در پاسخ به سوال خبرنگار «فردا» راجع به اینکه چرا ۹ ماه است که حقوق و حق مسکن بسیاری از معلمان اعزامی به خارج از کشور پرداخت نشده، گفت: «تعدادی دانش آموزان خارج از کشوری که داریم ۷۵ درصد در ۱۷ کشور متمرکز هستند، ۲۵ درصد عمدتا به کارکنان دولت در سفارت خانه‌ها سرویس می‌دهند که پراکندگی و دوری راه و مسائل خاص هزینه‌های مدارس را به شدت بالا برده است. یک مقدار هم بر می‌گردد به اجرای سیاست‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور که به دانش آموزان فارسی زبان غیر ایرانی ما می‌توانیم سرویس دهیم و باعث نشر ارزش‌ها و زبان ملی مان و مواردی از این قبیل باشیم که متاسفانه آموزش و پرورش دراین حوزه تنهاست.»
وی افزود: «در حوزه مدرسه داری خارج از کشور، دستگاه‌های زیربطی که می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند و البته باید کمک کنند، متاسفانه کم لطفی کرده اند. لازم می‌دانم که همین جا این گلایه را از همه آن‌ها داشته باشم.»
اللهیار ترکمن ادامه داد: «درست است که مدارس جمهوری اسلامی ایران، اسم شان مدرسه دارد، ولی صرفا به وزارت آموزش و پرورش محدود نمی‌شود. این یک کار کاملا بین بخشی و کار کاملا مشارکتی است که اگر بخواهیم یک کیفیت خوب ارائه کنیم باید حتما از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم که ما متناسب با این‌ها و تجربه‌ای که تا الان داشتیم، در حال ایجاد تغییراتی در شیوه مدرسه داری خارج از کشور هستیم که انشالله با کارگروهی که متشکل از همه نماینده‌های زیربط در این حوزه هستند بتوانیم این شیوه را بابت ارتقا ارائه کنیم.»
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با تکذیب عدم پرداخت ۹ ماه حقوق معلمان اعزامی خارج از کشور گفت: «اینطور نیست که حقوق معلمان اعزامی به خارج از کشور ۹ ماه پرداخت نشده باشد. باید بگویم که معلمان محترم در خارج از کشور دوماه ابتدای سال حقوق دریافت کردند. اما متاسفانه به خاطر سوتدبیری که اتفاق افتاد و دستگاه‌های زیرربط همکاری نکردند این پرداخت حقوق ادامه پیدا نکرد.»
علی الهیار ترکمن در رابطه با اینکه مشکلات مالی معلمان اعزامی به خارج از کشور چه زمانی حل خواهد شد، به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «مشکلی که ما داریم برمی‎گردد به سیستم نقدینگی خزانه که هماهنگی‌های آن انجام شده و تخصیصی گرفتیم تا حقوق‌ها را طی سه مرحله پرداخت کنیم. خوشبختانه دو مرحله از این برنامه انجام شده و مرحله بعدی هم اوایل هفته آینده انجام می‌گیرد.»
وی تصریح کرد: «قطعا تا آخر هفته آینده، معوقات تا پایان شهریور فرهنگیان در حوزه فوق العاده شغل و حق مسکن آن‌ها را تسویه می‌کنیم و انشالله با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم کاری می‌کنیم تا پایان سال این تعویق برای آن‌ها اتفاق نیافتد.»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران صبح امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است