Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@01:37:44 GMT

دمنوشی مفید برای تنظیم عملکرد دستگاه گوارش

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۰۲۳۰

ساعت 24- یک متخصص طب ایرانی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا با تاکید بر پرهیز از درهم خوری نکات تغذیه‌ای را از دیدگاه طب ایرانی ارایه داد.

نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایران در خصوص تغذیه شب یلدا اظهار داشت: از آنجا که شب یلدا بهانه‌ای برای جمع شدن اعضای خانواده‌ها در کنار یکدیگر و پهن کردن سفره یلدا است لازم است خانواده‌ها توصیه‌هایی را در خصوص تغذیه در این شب رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شب یلدا نماد روشنایی بوده و استفاده از میوه‌های سرخ رنگ نظیر هندوانه و انار نیز مظهر گرما و نشان دهنده گرمای خانواده است.

مسعودی گفت: درهم خوری یکی از مباحثی است که در طب ایرانی به آن توصیه نمی شود زیرا این موضوع می‌تواند باعث مشکلات گوارشی برای خانواده‌ةا و افراد شود.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه هندوانه از میوه‌های فصل تابستان بشمار می‌رود گفت: بهتر است این میوه بسیار کم مصرف شود و بهتر است افرادی که معده آن‌ها مزاج سرد دارد این موضوع را مدنظر خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مصرف انار به عنوان یک میوه زمستانی در این فصل توصیه می‌شود، به دلیل اینکه انار از خاصی همچون کنترل فشار خون قند خون برخوردار است. مصرف انار پس از وعده غذایی می‌تواند باعث برطرف شدن رفلاکس و یبوست شود.

مسعودی افزود: به افرادی که از مزاج سرد برخوردار هستند نیز توصیه می‌شود انار را به همراه گلپر میل کنند.

وی در پایان توصیه کرد: نوشیدن دمنوش‌های گرم به همراه عسل می‌تواند کمک زیادی به هضم غذاها کند برای مثال مصرف دمنوش «به» و «سیب» به همراه عسل نیز کمک زیادی به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش می‌کند.

شب یلدا اولین شب فصل زمستان و بلندترین شب سال است که به همین بهانه خانواده‌ها با پهن کردن سفره‌ای این شب را جشن می‌گیرند.

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله

مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد گفت: پنج هزار خانواده اصفهانی زباله صفر دارند و در طرح تبدیل زباله میوه و سبزیجات و صیفیجات یاریگر این انجمن هستند.

رسول حیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این انجمن با همکاری شهرداری از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در مدارس مناطق مختلف اصفهان در راستای فعالیت محیط زیستی و ساخت زیربنای فرهنگ‌سازی و مهارت سازی در کودکان، با روشی کاملا جذاب و در قالب بازی، نحوه تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله را برای جلوگیری از تولید شیرابه و تخریب محیط زیست به دانش آموزان آموزش می دهد.

وی با اشاره به جشنواره ۳۶۵ غذای گیاهی سالم که روز جمعه (امروز) در چهارباغ عباسی برگزار شد، ادامه داد: این جشنواره بزرگترین جشنواره غذایی گیاهی در خاورمیانه است که امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در اصفهان برگزار شد که در آن تابلوهای تهیه شده با پوسته های میوه و سبزی و صیفی به معرض نمایش درآمد.
به گفته وی، همایش و سخنرانی به همراه اجرای غرفه های تغذیه سلامت در هفته جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در جاده سلامت اصفهان برگزار می شود.
مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد افزود: روزانه حدود ۴۰ تن زباله در کشور تولید و تنها حدود هشت درصد این زباله ها بازیافت می شود.
وی خاطرنشان کرد: روزانه حدود یک هزار تن زباله در اصفهان تولید می شود.
حیدری گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد زباله ها را شیرابه و رطوبت تشکیل می دهد و دو سوم حجم زباله‌ها با خشک کردن پوست میوه ها و ته مانده سبزیجات، کاهش پیدا می‌کند.
مدیر عامل انجمن محافظان طبیعت شاد با بیان اینکه این انجمن آمادگی لازم برای جمع آوری خشکاله ها را در سراسر اصفهان دارد اظهار داشت: خشکاله میوه و سبزی منبع غذایی خوبی برای خوراک دام ها محسوب می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند