Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - ایرنا - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی با تسلیت ارتحال آیت الله حائری شیرازی آورده است: این عالم وارسته، انقلابی و متعهد، از مبارزین فعال و برجسته در نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به شمار می رفت و در این مسیر متحمل رنج های فراوان زندان، شکنجه و تبعید شد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین، در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم فرزانه حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد صادق (محی‌الدین) حائری شیرازی، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس و عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیام ادامه یافته است: این استاد برجسته اخلاق که سال ها حضور پر ثمری در جایگاه امامت جمعه شیراز داشت، در مسجد، مدرسه و بر منبر خطابه با بیانی زیبا و غنی، سعی وافری در ترویج معارف اسلام ناب محمدی(ص) داشت، و در طول عمر پر برکت خویش جمع کثیری از مردم و طلاب را از معارف مکتب اهل بیت(ع) بهره مند ساخت.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام، رحلت این عالم مجاهد و انقلابی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید«دامت برکاتهم»، حوزه های علمیه و مردم شریف استان فارس، فرزندان محترم و دیگر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت الهی برای آن عالم ربانی و صبر و اجر برای مصیبت دیدگان از خداوند متعال مسالت کرده است.

** آیت الله حائری شیرازی نقش بسزایی در تربیت و تهذیب طلاب داشت
آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلیدنیز با صدور پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله حائری شیرازی گفت: این عالم فرزانه در حوزه علمیه قم به عنوان استاد اخلاق در تهذیب و تربیت شاگردان و طلاب حوزه نقش بسزایی داشت.
در این پیام آمده است: خبر درگذشت عالم با تقوا و متدین حضرت آیت الله حائری شیرازی موجب تالم و تاثر اینجانب گردید.
پیام ادامه یافته است: ایشان عمر با برکت خود را در راه دفاع از آرمان های انقلاب و امام خمینی(ره) و حمایت از ولایت فقیه گذراندند و مدتها در سمت های مختلفی همچون امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، همچنین نماینده مجلس خبرگان رهبری مشغول به خدمت بودند.
آیت الله علوی گرگانی در این پیام، این ضایعه مولمه را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه، مراجع معظم تقلید و بازماندگان این عالم شریف تسلیت عرض کرده و ابراز امیدواری نموده است: خداوند ایشان را با اولیا و ائمه اطهار صلوات الله علیهم محشور کند.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری که از هفته جاری به دلیل بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم بستری شده بود، امروز(چهارشنبه) دعوت حق را لبیک گفت.
مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی فردا پنجشنبه ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده می شود.
ایشان از یک هفته پیش به دلیل نامنظم بودن فشارخون و برخی مشکلات داخلی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت.
پیش از این، آیت الله حائری شیرازی به مدت 43 روز در بیمارستان نمازی شیراز بستری و 13 آذرماه سال جاری از این بیمارستان مرخص شده بود.
آیت الله حائری شیرازی 81 سال سن داشت و در سال های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بوده است.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت