Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مجموعه داستان «یک درخت، یک صخره، یک ابر» (برجسته ترین داستان های کوتاه دو قرن اخیر) عنوان کتابی است از ویلفرد هیلی استون با ترجمه‌ حسن افشار که در 824 صفحه و توسط انتشارات نشر مرکز در سال 1394 به چاپ رسیده است. این کتاب ترجمه‌ای است از The short story: an introduction، 2nd ed، 1983.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع اصلی این کتاب داستان های کوتاه است همچنین این کتاب شامل برجسته ترین داستان های کوتاه دو قرن اخیر از نویسندگان به نامی چون ادگار آلن پو، کافکا، جیمز جویس، بورخس، ویرجینیا وولف، هرمان ملویل، کورتاسار و... است.

داستان گردآمده در این مجموعه، کم و بیش دو قرن تاریخچه داستان کوتاه را با آغاز از شنل گوگول در برمی گیرند. گرچه گزینش در میان شاهکارهای فراوانی که در این دو سده آفریده شده اند دشوار است و به ناچار برخی از آثار برجسته، بیرون می مانند

دو ملاک اصلی گزینش داستانهای این کتاب شامل این موارد است: هریک از داستانها دستاوردی برجسته به عنوان یک اثر هنری است و گذشته از این، هر داستان حادثه ای مهم در تکامل تاریخی داستان کوتاه شمرده می شود. به این ترتیب نمونه هایی گرد آمده اند که به راستی نماینده نوع ادبی داستان کوتاه هستند و در کنار مقدمه و افزوده هایی که برای داستانها نوشته شده، برای داستان نویسان و خوانندگان و دوست داران داستان مفید و کارساز می توانند بود.

پیش گفتار بلند کتاب بیشتر اطلاعات فنی لازم را به دست می دهد و اثر هر نویسنده با پیش گفتاری کوتاه همراه است که همراه معرفی او، به تحلیل و ارزیابی اثر می پردازد.

چاپ دوازدهم کتاب «یک درخت، یک صخره، یک ابر» با ترجمه حسن افشار 824 صفحه توسط نشر مرکز راهی بازار نشر شد.

502

ادگار آلن پو ویرجینیا وولف داستان های کوتاه جمیز جویس انتشارات نشر مرکز شنل گوگول

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: یگانه آذری و ایلیا خسروی دو عضو نوجوانِ داستان نویس استان به باشگاه ملی قاف راه یافتند.
واحد افزود: یگانه آذری عضو مرکز بن با مربیگری فاطمه آذری و ایلیا خسروی عضو مرکز فارسان با مربیگری معصومه گودرزی، پس از انجام فرآیند داوری، مصاحبه و گزینش تخصصی توسط کارشناسان ستادی و اساتید مطرح داستان نویسی کشور به باشگاه استعدا‌های برتر ادبی کشور (قاف) دعوت شدند.
وی گفت: این اعضا به مدت ۳سال در یک طرح آموزشی زیر نظر بهترین اساتید ادبیات کشور به عنوان استاد راهنما آموزش‌های لازم را خواهند دید.
برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی با رویکرد نقد و بررسی آثار اعضا، ارائه‌ی منابع و سیر مطالعاتی به ایشان، دیدار با شاعران و نویسندگان نام آشنا و مطرح به ویژه در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این باشگاه به شمار می‌رود.
اردوی باشگاه قاف (بخش داستان نویسی) با حضور راه یافتگان نهایی به زودی در بهار ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • راهیابی نوجوانان چهارمحال و بختیاری به باشگاه استعداد‌های برتر کشور
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی