Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، هند اعلام کرد به زودی میزبان نمایندۀ چین برای بررسی اختلافات مرزی خواهد بود.

بر این اساس، وزارت امور خارجه هند امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندۀ ویژه اختلافات مرزی چین روز جمعه آینده در دهلی نو با همتای هندی خود دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند و چین درباره 2 منطقه مرزی با همدیگر اختلاف دارند: منطقه لداخ (شمال هند) و منطقه آروناچال پرادش (شرق هند). هند مدعی تعلق منطقه " آکسای چین " در لداخ به خودش است.

آکسای چین هم اکنون تحت کنترل چین است . منطقه آروناچال پرادش نیز تحت کنترل هند است ولی چین حاکمیت هند بر این منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را بخشی از جنوب تبت می‌داند. ارتش‌های چین و هند تابستان امسال بیش از 2 ماه در منطقه "دوکلام" نزدیک مرزهای غربی کشور بوتان با همدیگر درگیر شدند. هند نیروهای خود را به منطقه دوکلام فرستاد تا ارتش چین را از باز کردن راهی برای خود در این منطقه بازدارد و این دو کشور سرانجام در اوت گذشته درباره پایان دادن به درگیری ها توافق کردند. نمایندگان هند و چین از سال 2003 تاکنون پیوسته با همدیگر برای حل اختلافات مرزی مذاکره می کنند. هند و چین سال 1962 در منطقه آروناچال پرادش به مدتی کوتاه جنگیدند.

انتهای پیام/

هند و چین اختلافات مرزی خود را بررسی می کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد

محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، یادآور شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • فیلم| وداع مادر شهید «جلال اعتماد» با فرزند شهیدش
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد