Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: 30 درصد واحدهای معدنی و صنایع مرتبط با این بخش استان به دلیل کاهش محسوس سطح آب های زیرزمینی و فرسودگی لوله های انتقال با مشکل کمبود آب مواجه است.

علی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در چهار سال گذشته بیش از 10 درصد واحدهای صنعتی و معدنی سمنان به دلیل کمبود آب غیرفعال شد و ادامه این روند این استان را با بحران افزایش آمار بیکاری مواجه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون در استان سمنان بیش از 570 واحد معدنی فعال است.
وی اظهارداشت : برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سمنان باید به زیرساخت های سرمایه گذاری توجه کرد و با وضعیت موجود نمی توان برای کاهش آمار بیکاری در استان قدم های جدی برداشت.
وی اضافه کرد : بیش از 200 واحد صنعتی و تولیدی سمنان اکنون با مشکل نقدینگی، نبود بازار فروش و خام فروشی مواجه است و باید تا پایان امسال در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید تصمیم گیری کرد.
جمعه ای خاطرنشان کرد : سمنان از ظرفیت های بسیار قابل توجه ای در بخش معدن، صنعت و گردشگری در مقایسه با سایر استانهای کشور برخوردار است و با همدلی مسوولان دستگاه های اجرایی و با آماده سازی زیرساخت ها می توان برای افزایش اشتغال اقدام کرد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت : تاکنون بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شد و پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات دیگر هم در دستور کار قرار دارد.
جمعه ای یادآور شد : با ارایه تسهیلات رونق تولید در سال گذشته برای بیش از هشت هزار نفر در بخش صنعت و معدن سمنان اشتغالزایی شد و با اتخاذ این برنامه راهبردی متوسط آمار بیکاری از 12.5 درصد درصد سال به کمتر از 9 درصد کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت۱۶ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،رسولیان مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: برنامه و راهبردی عملیاتی اکتشاف مجتمع سنگ آهن خواف در فروردین ماه جاری ۵۰۰ متر حفاری بود در حالی که با تلاش دست اندرکاران و فعالان این بخش یک هزار و ۱۳۶ متر حفاری اکتشافی انجام شد.

وی افزود: میزان استخراج سنگ آهن در منطقه سنگان خواف هم طی همین مدت با افزایش ۱۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۸۱ تن رسید.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: دانه بندی سنگ آهن در فروردین ماه سالجاری هم در این منطقه ۲۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

رسولیان تکمیل و توسعه زنجیره‌های تولید سنگ آهن به عنوان نیاز مهم منطقه را رویکرد مهم مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ذکر کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای حمل و نقل و از طرفی نیاز‌های کشور و کشور‌های همسایه، تکمیل زنجیره تولید در زمینه‌های مختلف شامل کنسانتره سنگ آهن، آهن اسفنجی و فولاد پیگیری می‌شود.

وی گفت: با تشکیل کمیته فولاد در استان خراسان رضوی از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در زمینه سرمایه گذاری زنجیره تولید در منطقه سنگان استقبال و از ظرفیت‌های آنها بیشتر استفاده می‌شود.

وی گفت: با توجه به احداث واحد تولید کنسانتره در حال احداث با ظرفیت بیش از چهار میلیون تن در نیشابور و منطقه سنگان خواف و از طرفی وجود پتانسیل‌هایی مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی در خواف، توسعه کمی و کیفی زنجیره تولید در منطقه سنگان این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: در راهبرد‌های کلان این مجتمع در کنار توسعه زنجیره تولید به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف حمل و نقل ریلی و زمینی و انرژی خورشیدی و بادی به سایر بخش‌ها مانند صنایع دستی و گردشگری هم توجه می‌شود به گونه‌ای که اگر زمانی فعالیت‌های معدنی منطقه برای مدتی تعطیل شوند سایر بخش‌ها همچنان فعالیت لازم داشته و در رونق اقتصادی منطقه نقش آفرین باشند.

وی افزود: توسعه سنگ شکن‌ها به عنوان راهبرد مهم دیگر در جهت توسعه و رونق اشتغال در منطقه مورد توجه مدیریت مجتمع سنگ آهن سنگان خواف قرار دارد.

رسولیان توسعه و تکمیل اکتشافات معدنی جدید را دیگر رویکرد‌ها و اهداف مجتمع سنگ آهن سنگان خواف برشمرد و گفت: ۱۶ محدوده معدنی در این مجتمع فعال است و با ۱۹ محدوده معدنی که به تازگی ابلاغ شده به ۳۵ محدوده افزایش یافت.

 

دیگر خبرها

  • افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند
  • فعالیت۱۶ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟