Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شهید حامد کوچک‌زاده از شهدای مدافع حرم گیلان است که از خصوصیات این شهید والامقام شوخ طبعی و خوش اخلاقی بوده است.

خبرگزاری شبستان_رشت: «مدافعان حرم» که به خیل «شهدای حرم» می‌پیوندند چه کسی هستند و چه در سر دارند؟ آرمانشان آرمان‌شان چیست و چگونه دل از آرامش زندگی روزمره می‌کنند و بدون اجبار  عازم کارزار «دفاع از حرم» می‌شوند؟ آنها چه چیزی را دیدند که چشمان پرگناه ما قابلیت دیدن آن را ندارد؟

 

شهدای مدافع حرم ثابت کردند در هر لباس، مقام و منصبی که هستیم می‌توانیم وظیفه بندگی خود را به خوبی انجام دهیم، ثابت کردند برای احیای دین و حقیقت باید از تمام تعلقات دنیا دل بکنیم و زمینه و شرایط ظهور مهدی زهرا(عج) را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این روزها در تمام کشور فرزندان این آب و خاک به خاطر دفاع از حریم اهل بیت همانند سروقامتان دفاع مقدس قدم در راه مبارزه گذاشته و مردانه به مبارزه با ظلم و کفر شتافتند این پرستوهای عاشق و سبک بال از نسل همان دلاوران دیروزند که زر و زیور رنگین دنیا نتوانست روح بلند اهورایی شان را تحت سیطره خود در اورده و اسیر کند.

 

این روزها کشور حال و هوای دیگر به خود گرفته و لباس شهادت بر قامت جوانانی کرده که تا دیروز در همین کوچه ها و خیابان قدم می گذاشتند و امروز روح بلندشان درجوار اهل بیت آرامش یافته و به وصال معشوق رسیده‌اند،‌شهدای مدافع حرم نیز همانند شهدای هشت سال دفاع مقدس در عنفوان جوانی از میان‌زندگی مادی حقیقت اصلی زندگی را دریافته و رهسپار آسمان ها گردیدند.

 

خواهران کارگروه سرگذشت پژوهی شهدا، هیئت و کانون منتظرین المهدی(عج) آل یاسین رشت برای شناخت بیشتر از شهید مدافع حرم، حامد کوچک‌زاده به نزد خانواده او رفتند و از صحبت‌های دلنشین همسر این شهید والامقام بهره بردند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

 

اخلاق خوب، ایمان و تقوا از خصوصیات وجودی شهید کوچک‌زاده

سمیه روزافزای، همسر شهید حامد کوچک‌زاده با بیان اینکه حامد از آشناهای دامادم بود و به و من و خانواده‌ام معرفی شد، اظهار کرد: اعتقاد من و شهید این بود که ازدواجمان عاقلانه و زندگی عاشقانه باشد.

 

وی با بیان اینکه 3 بار نخست که صحبت کردیم تلاش کردیم که احساس به میان نیاید تاعقل کنار رود، افزود: وقتی با هم صحبت کردیم متوجه اخلاق، ایمان و تقوا در وجود ایشان شدم.

 

همسر شهید کوچک‌زاده با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز شهید در زندگی، اخلاق خوب او بود، گفت: شهید حامد در اوج عصبانیت خود را حفظ و سکوت می‌کرد.

 

روزافزای با بیان اینکه هیچوقت فکر نمی‌کردم حامد به این زودی‌ها شهید شود اما در اکثر اوقات در نمازهایش دعای «اللهم توفیق شهادت فی سبیلک» را می‌خواند، تصریح کرد: همیشه در ته دلم یک نگرانی وجود داشت که زندگی به این خوبی پا برجا خواهد ماند.

 

 

شوخ‌طبعی از خصوصیات بارز شهید کوچک‌زاده

وی با بیان اینکه حامد را همه به شوخ طبعی می‌شناختند و وارد هر جمعی می‌شد یک موج مثبت در آن جمع می‌آورد، خاطرنشان کرد: بهترین اتفاق و نوع مرگ برای هرفرد شهادت است.

 

همسر شهید حامد کوچک‌زاده با بیان اینکه شهدا یک سری خصوصیاتی دارند که خداوند آنها را انتخاب می‌کند، اظهار کرد: همه باید بدانیم شهدا یک انسان زمینی بودند که به فرزند و همسر و خانواده عشق می‌ورزیدند و این نیست که در طول شبانه روز در حال دعا و نماز و نیایش بوده باشد.

 

روزافروزی با بیان اینکه حامد هیچوقت دل کسی را به درد نمی‌آورد، افزود: خوش‌اخلاقی، شوخ طبعی، مهربان بودن، دل کسی را نشکاندن و ... همه در کلام آسان و در عمل سخت است.

 

وی با بیان اینکه وجود فرزندانم سبب سرپا ماندن، صبوری و مستحکم بودنم می‌شود، گفت: همسران شهدایی که فرزند دارند وضعیت روحیشان خیلی بهتر از همسران شهداییست که فرزند ندارند.

 

همسر شهید حامد کوچک‌زاده با بیان اینکه وقتی کسی را دوست داریم باید دوست داشتنش را هم دوست بداریم، تصریح کرد: وقتی حامد عاشق رفتن به سوریه بود و نمی‌رفت بیشتر اذیت می‌شد، این مرا ناراحت می‌کرد و رضایت به رفتنش دادم.

 

 

حامد با اخلاق خوبش همه را جذب می‌کرد

روزافروزی با اشاره به اینکه اخلاق و رفتار خوب سبب جذب افراد دیگر می‌شود، خاطرنشان کرد: شهید حامد به دلیل خوب ارتباط برقرار کردن با همه در دل همه مذهبی‌ها و غیرمذهبی‌ها جا داشت.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات برجسته دیگری که حامد داشت، احترام به پدر و مادر بود، اظهار کرد: همسرم خیلی دغدغه‌مند بود و اگر یک کمکاری در شهر می‌دید از تمام وجودش حرص می‌خورد که این کمکاری ما سبب بدحجابی و نقص جامعه شده است.

 

همسر شهید حامد کوچک‌زاده با بیان اینکه عاشق رفتن به هیئات مذهبی بود و خستگی در این زمینه برایش وجود نداشت، افزود: حامد وقتی به هیئت و مراسم اهل بیت(علیه‌السلام) می‌رفت احساس خوشحالی و سرزندگی می‌کرد.


گفتنی است؛ شهید حامد کوچک‌زاده متولد 28 شهریور 61 در شهرستان رشت است، وی در روز دوشنبه 12 بهمن ماه سال 94 در دفاع از حرم حضرت زینب(سلام‌الله علیها) در جریان آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا حلب سوریه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

گزارش از مائده فلاحتکار ضیابری

پایان پیام/526

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امروز طی مراسمی در سپاه عاشورا، یاد و خاطره سردار شهید شفیع‌زاده گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: شهید شفیع‌زاده مردی بود که نه تنها فرماندهان سپاه بلکه تمام ملت ایران مدیون این شهید والامقام هستند و فعالیت‌های او باعث اقتدار و افتخار سبزپوشان انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: شهید شفیع‌زاده صبور، تواضع و گشاده رو بود و از خود ایثار و گذشت از خود نشان می‌داد و در همه امور خودش پیشقدم می‌شد.

وی یکی از ویژگی‌های آن شهید را شرح صدر و جمع کردن تمام ظرفیت‌های بالقوه در زیر یک چتر مدیریتی دانست و گفت: وی در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات دیگران و در برخورد‌ها و قضاوت عدالت را رعایت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سهم شهید شفیع‌زاده در تأسیس و کارکرد توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: رسته توپخانه‌ایده و انگیزه وی بود و امروز ثمره فعالیت او در جمهوری اسلامی یک توپخانه قوی و قدرتمند است و همین پیروزی در عملیات وعده صادق ریشه در ابتکارات دفاع مقدس دارد.

سردار چهارباغی از فرماندهان موشکی سپاه و همرزم شهید شفیع‌زاده نیز در این مراسم قدرت و توان موشکی کشور را مدیون تلاش‌های سردارانی، چون شفیع‌زاده و تهرانی مقدم دانست و شاگردان این شهدای والامقام در موشکباران عین الاسد و اسرائیل کمر و هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکستند.

سردار بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا هم گفت: شهدا در اوج مظلومیت امام و اسلام جان بر کف به میدان آمدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و همه باید در جهت پاسداشت یاد شهیدان مسئولیت خود را ادا کنند.

شهید شفیع‌زاده در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در منطقه عمومی ماووت در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد.

دیگر خبرها

  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • آسمانی شدن پدر شهید در تالش
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز