Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اولین نشست تخصصی "نفت، علم و صنعت" که امروز (29 آذر) در محل پالایشگاه کرمانشاه تشکیل شد. سهراب براندیشه رئیس هیأت مدیره پالایشگاه کرمانشاه در این نشست گفت: تفاهم‌نامه همکاری پالایشگاه کرمانشاه و دانشگاه رازی در دو پروژه تولید "هگزان بدون بنزن" و راه‌اندازی برج "تقطیر در خلا" به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی یکی از عوامل مهم توسعه را ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه عنوان کرد و افزود: این تجربه موفق در کشورهای پیشرفته وجود دارد و برقراری و تقویت این ارتباط می‌تواند موجب افزایش نوآوری و انتقال دانش و فناوری شود.

رئیس هیأت مدیره پالایشگاه کرمانشاه گفت: پالایشگاه توانمندی و ظرفیت‌های علمی خوبی دارد و برخی مهندسین پالایشگاه نخبگان علمی هستند و قرارگیری آنها در کنار دانشگاه و استفاده از علم روز دنیا در حوزه نفت می‌تواند در پیشبرد فعالیت‌های پالایشگاه مءثر باشد.

براندیشه با اشاره به وجود دانشکده نفت در دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: پایگاه این دانشکده و دانشجویان آن باید پالایشگاه باشد و ارتباط دانشکده نفت با پالایشگاه بیش از پیش تقویت شود.

وی افزود: در دانشگاه مباحث تئوری صرف مطرح می‌شود،باید مکانی برای عملیاتی کردن این اندوخته‌های علمی باشد که در این زمینه آغوش پالایشگاه برای دانشگاه باز است.

رئیس هیأت مدیره پالایشگاه کرمانشاه گفت: پایان نامه‌ها و پروژه‌های دانشگاهی می‌تواند بصورت مشترک انجام شود که این ارتباط هم به نفع دانشگاه و هم به نفع پالایشگاه است.

براندیشه ادامه داد: نفت کوره مرغوب در پالایشگاه تولید می‌شود و از این محصول می‌توان بیش از 100 فرآورده به دست آورد که همه این توفقیات جز در سایه همکاری با دانشگاه حاصل نمی‌شود.

وی به واگذاری 60 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: تلاش ما تنوع بخشیدن به محصولات تولیدی پالایشگاه است و در این زمینه دو پروژه مهم در دستور کار داریم که همکاری دانشگاه را می‌طلبد.

رئیس هیأت مدیره پالایشگاه کرمانشاه گفت: یکی از این پروژه‌ها تولید "هگزان بدون بنزن" است که هم اکنون این محصول از خارج وارد کشور شده و پالایشگاهی در کشور آن را تولید نمی‌کند که تلاش داریم در این زمینه سرآمد باشیم.

براندیشه ادامه داد: پروژه دیگر پالایشگاه ساخت برج "تقطیر در خلا" است که ساخت آن 200 میلیارد تومان هزینه دارد و تا حدی مراحل اولیه کار شروع شده است.

وی افزود: در حال حاضر سرمایه این دو پروژه آماده است و ارتباط با دانشگاه در این زمینه می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

گفتنی است که در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه رازی و پالایشگاه نفت کرمانشاه در انجام دو پروژه "هگزان بدون بنزن" و راه‌اندازی "برج تقطیر در خلا" به امضای مسئولین دو طرف رسید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد