Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخست وزیر اسبق پاکستان گفت: آمریکا قبل از اینکه پاکستان را به حمایت از شبکه حقانی متهم کند باید توجه داشته باشد که در 60 درصد افغانستان هیچ حاکمیت و کنترلی وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، ظفر‌الله‌خان‌جمالی نخست وزیر اسبق پاکستان گفت: با توجه به تغییر اوضاع منطقه و جهان همکاری ایران و پاکستان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اینکه بسیاری از کشورهای عربی در برابر اسرائیل تسلیم شده‌اند اما پاکستان و ایران با دسیسه‌های رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنند.

جمالی تأکید کرد: ایران و پاکستان نظر یکسانی درباره اسرائیل دارند و بیشتر از دیگر کشورهای اسلامی در مبارزه با سیاست‌های رژیم صهیونیستی فعال هستند.

وی افزود: برای پاکستان و ایران مخالفت با اسرائیل فقط جنبه سیاسی ندارد بلکه به لحاظ مذهبی همچنین ایدئولوژیک نیز از اهمیت زیادی برخودار است.

نخست وزیر اسبق پاکستان گفت: با اینکه مسئله اسرائیل بیشتر از پاکستان و ایران به کشورهای عربی همچنین عربستان مربوط می‌شود اما ریاض در حال گسترش روابط با تل‌آویو است.

وی افزود: ملاقات مخفیانه مقامات عربستان با مقامات اسرائیل موجب رنجش کشورهای اسلامی است.

جمالی گفت: تلاش آمریکا برای پذیرفته شدن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل امنیت جهانی را به چالش می‌کشد.

ظفرالله‌خان‌جمالی اظهار داشت: در شرایطی که دنیا در آستانه جنگ جهانی سوم قرار گرفته همکاری پاکستان و ایران می‌تواند به برقراری صلح در منطقه و جلوگیری از درگیری کمک کند.

وی افزود: ایران بهتر از هر کشوری می‌تواند برای اتحاد کشورهای اسلامی وارد عمل شود و به شاهزاده‌های عربستان که می‌خواهند با صدور اجازه رانندگی برای زنان یا حضور آنان در سینما مردم را سرگرم کنند اعتمادی نیست.

ظفرالله‌خان جمالی گفت: متأسفانه عربستان نتوانسته به وظیفه خود در قبال کشورهای اسلامی عمل کند و بعد از این هم نمی‌تواند خواسته مسلمانان را برآورده کند.

جمالی تصریح کرد: امت اسلامی نیاز به اتحاد دارد اما اختلاف بین کشورهای مسلمان همچنان ادامه دارد با توجه به این موضوع پاکستان و ایران باید از ظرفیت‌های خود برای پایان دادن به این از هم گسیختگی استفاده کنند.

وی افزود: همکاری پاکستان و ایران نقش موثری در تأمین امنیت منطقه و جهان دارد.

جمالی بیان کرد: روابط پاکستان با آمریکا فراز و نشیب زیادی دارد اما تهران همیشه دوست قابل اعتماد اسلام‌آباد بوده و هست.

ظفرالله‌خان جمالی اظهار داشت: برای پاکستان، آمریکا و ایران قابل قیاس با یکدیگر نیستند.

وی افزود: آمریکا هر زمان به پاکستان نیاز داشت با کمک این کشور اهداف خود را تأمین کرد اما بعد این کشور را در گرداب مشکلات تنها گذاشت.

جمالی گفت: گروه‌های تروریستی که آمریکا برای غلبه بر روسیه در افغانستان به وجود آورد بعدها علیه پاکستان وارد عمل شدند.

وی افزود: امنیت داخلی پاکستان بر اثر حملات تروریستی به چالش کشیده شد اما آمریکا بدون توجه به این موضوع کمکی در این زمینه نکرد.

ظفرالله‌خان جمالی خاطر نشان کرد: بعد از حادثه 11 سپتامبر آمریکا دوباره به پاکستان نیاز پیدا کرد بنابراین روابط دو کشور همیشه بر اساس منافع خاص است و واشنگتن دوست قابل اعتماد نیست.

وی افزود: آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در قبال پاکستان عمل نکرد.

جمالی گفت: آمریکا جنگنده‌های اف 16 را به پاکستان تحویل نداد و در حالی که اقتصاد این کشور دچار مشکل بود همچنین واردات و صادرات به شدت کاهش داشت اسلام‌‌‌آباد را تنها گذاشت.

وی افزود: آمریکا قبل از اینکه پاکستان را به حمایت از شبکه حقانی متهم کند باید توجه داشته باشد که در 60 درصد افغانستان هیچ حاکمیت و کنترلی وجود ندارد.

ظفرالله‌خان جمالی تأکید کرد: اگر شبکه حقانی یا هر گروه دیگری بخواهد در منطقه فعال باشد در افغانستان بهتر از پاکستان می‌تواند به اهداف خود برسد.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان

وزیر دفاع روسیه اظهار داشت تهدید اصلی برای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی افراطی است که در افغانستان مستقر هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  در نشست سازمان همکاری شانگهای گفت کشورهای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان مورد تهدید قرار دارند.

شویگو تصریح تهدید اصلی از سوی «گروه‌های تروریستی افراطی مستقر در افغانستان» متوجه آسیای مرکزی است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه از این گروه‌ها نامی نبرد، اما پیش از این گفته بود سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال افزایش نفوذ خود در افغانستان هستند و کشورهای غربی فعالانه‌تر با گروه‌های مسلح مستقر در خارج از کشور کار می‌کنند.

شویگو پیش از این درباره اهداف کشورهای غربی از افزایش تعاملات با گروه‌های مسلح مخالف طالبان در خارج افغانستان گفته بود: هدف آنها روشن است؛ از یک سو، یک کانون درگیری در مناطق مرزی شرکای ما ایجاد می‌شود و از سوی دیگر کمک‌های نظامی برای خنثی کردن درگیری که به طور غیرطبیعی ایجاد شده، ارائه می‌شود.

این در حالی است که بارها مقامات حکومت طالبان تاکید کرده‌اند از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود و گروه تروریستی داعش نیز در این کشور نابود شده است.

روسیه: قاچاق هروئین از افغانستان تهدیدی برای امنیت آسیای مرکزی استروسیه: نگرانی‌های تاجیکستان درباره تهدیدات ناشی از افغانستان را درک می‌کنیمروسیه: گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان چالشی جدی برای آسیای مرکزی است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این در یک نشست خبری گفته بود گروه تروریستی داعش با حمایت نیروهای خارجی در پی تضعیف ثبات کشورهای آسیای مرکزی است.

وی تاکید کرده بود تامین مالی گروه تروریستی داعش در افغانستان توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از هیچ کشوری نام نبرد اما پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور گفته بود آمریکا از داعش و القاعده در افغانستان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت