Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتقادات وارد به دولت روحانی گفت: طبقه متوسط جامعه، جوانان و دانشجویان پرچم دار انتخابات و حمایت از روحانی بودند و باید برای آنها فرصت انتقاد ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دیارباران»، همایش «اعتدال ـ اصلاحات» تداوم اتحاد، عصر روز چهارشنبه ۲۹ آذر در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش در حالی در رشت برگزار شد که به نظر می رسد حضور مدیران دولتی نیز نتوانست منجر به اقبال عمومی آن شود.

 رضا صالح جلالی فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ششم با بیان اینکه شخصا نگاه و گرایش سیاسی اصلاح طلبانه ای از گذشته داشته ام، اظهار کرد: با وجود تفکر اطلاح طلبانه امروز در هیچ حزبی عضویت ندارم.

وی با بیان اینکه مشکل اینجاست که جامعه ایران از۱۵۰سال قبل که متوجه شد دارای ریشه های عمیق و تمدن بزرگی است از حرکت ایستاد، گفت: در نتیجه چنین تفکری که دارای تمدن و ریشه ای محکم هستیم از دوره قاجار تبدیل به ملتی عقب مانده و ضعیف شدیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ششم با اشاره به انقلاب۵۷ و جنبش هایی که ملت از زمان انقلاب مشروطه تا رقم زده است، افزود: هدف ما در تمام جنبش ها ایجاد جامعه و کشوری قدرتمند، ثروتمند، آباد، رشد یافته و پیشرفته بوده است.

 

**اعتدال و اصلاحات در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است

صالح جلالی با بیان اینکه اعتدال و اصلاحات طی سالیان دراز در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است، بیان کرد: از زمان مشروطه تاکنون به دنبال توسعه، رشد اقتصادی و ایجاد سرزمینی آزاد و آباد داشته باشیم که در این مسیر ناکام ماندیم زیرا جامعه ای که قدرت و ثروت در دست یک قشر خاص باشد امکان بروز و ظهور ندارد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ششم با اشاره به شعار اصلاحات در سال ۶۷ ابراز کرد: شعار اصلاحات در سال ۶۷ بازگشت و رسیدن به اهداف و شعار انقلاب در سال ۵۷بوده است.

وی با بیان اینکه ملتی که به نفت متکی باشد ثروت در دست حکمرانان خواهد بود، گفت: کشوری که در آن نفت در اختیار دولت و حکومت باشد خود را بی نیاز از نیرو و درآمد انسانی می داند و در نتیجه مراعات حال مردم را نمی کند‌.

صالح جلالی با بیان اینکه ماهیت انقلاب را ایدوئولوژی مشخص نمی کند بلکه نوع رابطه مردم با حاکم مشخص می کند، افزود: برای داشتن کشوری آزاد و توسعه یافته مردم‌ باید بر حکومت نظارت و کنترل داشته باشد.

فعال سیاسی گیلان درباره دلیل ناکام ماندن اصلاحات در طول ۱۵۰سال گذشته، بیان کرد: وقتی نفت بعنوان سرمایه ملی تبدیل به ثروت در دست عده ای خاص می شود، حاکمان نسبت به مردم و منافع آنها بی تفاوت می شوند.

وی با اشاره به وظیفه مجلس در مقابل مردم گفت: مجلس باید بعنوان نماینده مردم در جهت متعادل کردن قدرت بین مردم و حاکمان اقدام کند و از این طریق زمینه توسعه، رشد و آبادانی را فراهم کند.

صالح جلالی در تشریح شعار انقلاب در زمان جمهوری اسلامی ایران، گفت: بر اساس این شعار استقلال به معنای عدم وابستگی به بیگانه، قدرت تولید و بی نیازی به واردات و نفت است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ششم درباره ریشه عقب ماندگی حکومت ها، بیان کرد: عقب ماندگی حکومت ها بخشی مربوط به ساختار سیاسی و تمرکز گرایی و وابستگی ایران به آب و نفت است که هر دو منشا ثروت بوده و در اختیار حاکمان و قشر خاصی قرار می گیرد.

 

 

وی تصریح کرد: تا زمانی که بین قدرت و ملت تعادل ایجاد نکنیم دولت، مجلس و قوای ۳گانه طبق آنچه که وظیفه ذاتی آنها است عمل نخواهند کرد.

صالح جلالی با بیان اینکه هر کدام از ما در کنار ادعای خود یک صفت انحصار طلبی داریم درباره نحوه عملکرد اصلاح طلبان، بیان کرد: تا وقتی که انحصارگر هستیم هیچ گاه پیروز نمی شویم و ویژگی اصلاح طلبان این است که به شرایط موجود اکتفا نمی کنند و به سمت ایده آل ها و شعارهای ۱۰۰ساله گذشته خود حرکت می کنند.

وی با اشاره به تبلیغات خود انتخابات ریاست جمهوری در جهت پیروزی دولت روحانی و با بیان اینکه دولت روحانی در طول این ۶ماه چه کاری انجام داده است، گفت: ما در کنار دولت روحانی قرار داریم ولی انتقاداتی هم نسبت به دولت وی داریم.

صالح جلالی با بیان اینکه اهداف ما تعریف شده و مشخص است و ما خواستار پیشرفت و توسعه برای تمام ملت ایران هستیم، افزود: ما به دنبال پیشرفت، توسعه، آبادانی، عزت برای سرزمین ایران هستیم و به همین دلایل انقلاب کردیم.

 

**باید پیش از آنکه انتقاد جوانان به کف خیابان برسد به آنها فرصت حرف زدن داد

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ششم با اشاره به انتقادات وارد به دولت روحانی، گفت: طبقه متوسط جامعه، جوانان و دانشجویان پرچم دار انتخابات و حمایت از روحانی بودند و باید برای آنها فرصت انتقاد ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: باید خودمان مشکلاتمان را به یکدیگر بگوییم قبل از آنکه دیگران تذکر دهند و باید پیش از آنکه انتقاد جوانان و دانشجویان به کف بازار و خیابان برسد به آنها فرصت حرف زدن داد.

صالح جلالی با بیان اینکه دولت های بعدی ادامه دهنده دولت روحانی هستند گفت: نباید اشتباهات ۱۰۰سال قبل اصلاحات و نیز دولت خاتمی را تکرار کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۸۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است

ایسنا/قزوین عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد قزوین گفت: واقعیت این است جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است و نمی‌تواند بدون درآمد مردم یک دولت پایدار و مقاوم در برابر نواسانات و سیکل‌های سیاسی و تجاری باشد

بیت‌الله اکبری‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شعار سال جاری اظهار کرد: شعارهای سال کاملاً هدفمند است و اهداف مشخصی را دنبال می‌کند و اینکه در شعار سال جاری به مشارکت مردم تأکید شده نشان‌دهنده این است که خلأهایی از قبل وجود داشته که باید منبعد به آن توجه شود و برای برطرف کردن این خلأها اقدام کرد.

وی گفت: واقعیت این است جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است و نمی‌تواند بدون درآمد مردم یک دولت پایدار و مقاوم در برابر نواسانات و سیکل‌های سیاسی و تجاری باشد، مثلاً اینکه می‌گوییم دولت ما به نفت وابسته است پس می‌تواند بدون درآمد مردم نفت را بفروشد و درآمد داشته باشد درست نیست چراکه اگر به خاطر مسائلی که در دنیا وجود دارد تحریم شویم دست دولت خالی خواهد شد بنابراین دولتی می‌تواند به‌عنوان دولت پایدار و مقاوم در مقابل نوسانات سیاسی و اقتصادی دنیا بایستد که مشارکت مردمی در آن بالا باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد قزوین تصریح کرد: درگذشته تلاش‌هایی هم صورت گرفته که اهداف اقتصادی برای افزایش تولید ایجاد شود اما شرایط نشان می‌دهد که مشارکت به حدی نبوده که ما را به استاندارد لازم برساند به همین جهت رهبری در شعار سال جاری به مشارکت مردم تأکید کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای راهکارهای جذب مشارکت مردم باید برنامه‌ریزی و برنامه‌های عملیاتی و اهداف‌ کوتاه‌مدت بر این اساس تنظیم شود، هدف استراتژیک در شعار سال را رهبری مشخص کرده‌اند و باید ارگان‌ها، سازمان‌ها و حتی شرکت‌های تولیدی و خدماتی در تمام برنامه‌ریزی‌های خود شعار سال را به‌عنوان سیاست حاکم در نظر بگیرند تا مشارکت مردم را در تمامی امور شاهد باشیم و از این طریق جهش تولید رقم بخورد.

اکبری‌مقدم خاطرنشان کرد: اگر مشارکت مردم جذب نشود به جهش تولید و رشد و توسعه نخواهیم رسید و اهداف دست‌نیافتنی خواهد ماند؛ مجلس نقش وضع، اصلاح و تقویت قوانین را دارد تا به دولت راهکار داده شود و دولت نقش تسهیلگری خود را برای ایجاد مشارکت مردم فراهم کند.

وی افزود: مجلس و دولت به‌عنوان قوه مجریه نقش مهمی در جلب مشارکت مردم‌ دارند چراکه وقتی مردم ببینند تسهیلگری ایجاد شده به‌طور مثال در نقش واسطه‌گری مالی بانک‌ها درست عمل کنند و بازار سرمایه امنیت خوبی پیدا کند و شفافیت و کارایی آن بالا برود، مردم به صورت خودکار درست عمل می‌کنند چراکه نگاه مردم به قوانین و قوه مجریه است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد قزوین درباره میزان تحقق شعارهای سال گذشته اظهار کرد: مشکلاتی که در این سال‌ها پیش‌آمده همه از یک جنس نیست و نمی‌شود قضاوت کرد چراکه بسیاری از عوامل بیرونی مانعی برای تحقق شعار سال هستند و این موانع سبب شده از رسیدن به اهداف فاصله گرفته باشیم.

اکبری‌مقدم در پایان گفت: از طرفی دیگر برخی مواردی همچون کاهش رشد جمعیت باعث شده به اهداف دست پیدا نکنیم چراکه تولیدی‌ها با مشکل نیروی کار مواجه هستند؛ تقاضا برای نیروی کار وجود دارد اما رشد نقدینگی و کنترل نکردن سیاست‌های پولی در ایران باعث شده نرخ تورم بالا برود و به همین دلیل خیلی از دستمزدها با بازار سازگار نباشد، قوانین حوزه کار هم باید اصلاح شود و بر اساس شرایط فعلی بازار کار نوشته شود تا بتوان در جهت حل مشکلات گام برداشت.
 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد